عمومی

حمل و دفن زباله در شهر اهر اصولی نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، عبدالرضا کلانتری روز سه شنبه در جلسه ای با اعضای منتخب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر در مورد مسائل زیست محیطی در شهرداری اهر با اشاره به اینکه بیشتر موضوعات زیست محیطی این شهر مربوط به شهرداری است ، اظهار کرد: و شهرداری شهر گفت: عمده شکایات شهروندان اهر از شورای شهر و شهرداری مربوط به وضعیت غیر قابل استفاده محل دفن زباله است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهر افزود: روزی نیست که شهروندان اهر از بوی نامطبوع زباله در محل دفن زباله شکایت نکنند.

وی از کار در زمینه ساماندهی محل دفن زباله اهر خبر داد و گفت: موضوع ساماندهی محل دفن زباله اهر به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسال شده است و ما با همکاری شهرداری اهر و در این طرح در حال بررسی و حل مشکلات هستیم. . توافق نامه با شهرداری اهر؛ کارخانه کمپوست نیز در حال تغییر و بازگشت به تولید است.

اداره پلیس بابیان اینکه تأسیس محل دفن زباله در شهرهایی که شهرداری در آنها وجود دارد به طور کلی گران نیست ، تأکید کرد: به طور کلی محل دفن زباله های روستایی در شعاع 50 کیلومتری محل دفن زباله مرکزی دفن می شود. نخاله های شهری اضافه می شود ، اما نخاله ها به جای زباله اضافه نمی شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهر با بیان اینکه طبق قانون می تواند از شهردار در مورد عدم مدیریت پسماند زیست محیطی شکایت کند گفت: هنگام رفتن به هر یک از شهرهای ارسباران مشکل زباله وجود دارد اما راه حلی وجود ندارد برای حل مشکل دفن زباله.

حمل و نقل و دفن زباله ها در شهر اهر یک اصل نیست

وی گفت: در گذشته ، ریختن در جاده آزگان چندان محسوس نبود ، اما در سالهای اخیر و اکنون آب محل دفن زباله اهر به یک معضل بزرگ تبدیل شده است ؛ دفن و انتقال زباله به محل دفن زباله اهر یک اصل نیست و تنها راه حل ادامه این مسئله است.

کلانتری با تأکید بر اینکه روزانه حدود 90 تن زباله در اهر تولید می شود ، گفت: در طرح جدید راه اندازی محل دفن زباله در اهر مشكل زیست محیطی وجود ندارد كه بتوان آن را كاملاً رها كرد و به صورت یك طرح خواهد بود. کارشناسان محیط زیست. “

در پاسخ به س questionال یکی از اعضای منتخب شورای شهر اهر ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهر ، چه دستگاهی مسئول جمع آوری سگ های ولگرد است؟ وی اظهار داشت: مجموعه سگ های ولگرد جزو اختیارات شهرداری اهر است و عمدتاً شهروندان اهر باید از شر مشکل سگ های ولگرد خلاص شوند ، پیشگیری از تولد و شهرداری اهر نیز باید برای این مشکل اقداماتی انجام دهند.

وی ساماندهی محل های دفن زباله را یکی از وظایف و مسئولیت های شهرداری اهر عنوان کرد و افزود: متأسفانه هنوز توجه به محل های دفن زباله و ریختن زباله در شهرها به یکی از اولویت های شهرداری ها تبدیل نشده است ، مسئولیت های شهرداری ها است.

هر یک از نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر نظرات خود را در مورد مسائل زیست محیطی مربوط به شورای شهر اهر و شهرداری ابراز داشتند و آمادگی خود را برای طرح مطالبات شهروندان و نظارت بر مسائل زیست محیطی ابراز داشتند.