استان ها

امسال ۵ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه پرداخت می کنیم

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری ایران تودی، علی عاشوری نشست خبری مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت که صبح امروز در کمیته امداد امام خمینی برگزار شد، گفت: شروع سال هفتم را صندوق را آغاز کردیم که این صندوق به عنوان مکمل کمیته امداد فعالیت خوبی در ارائه خدمات دارد. در سال ۹۵ عملاً از نیمه دوم سال فعالیت رسمی ما آغاز شد که اکنون ۳۴ شعبه فعال هستند، قرض الحسنه در جامعه ما مظلوم واقع شده است و اگر این سنت به درستی و خوبی انجام گیرد بسیاری از مشکلات در حوزه اقتصادی مردم برطرف می شود.

وی با اشاره به اینکه برای جوانان جویای کار استان سیستان و بلوچستان به زودی اقساط با تصویب و ابلاغ بانک مرکزی از  ۶۰قسط به ۸۴ قسط افزایش می یابد، افزود: در مجموعه این صندوق خدمات ما قرض الحسنه است و نگاه سودآوری نداریم و نگاه حمایتی داریم که کمینه امداد نیز از ما حمایت می کند تا با افزایش بیشتری خدمات بدهیم. ما فقط ۳ درصد در وام ها دریافت می کنیم، ما دریافت جریمه کارمزد نداریم همچنین شبکه ثابت نداریم ولی به شبکه کشور وصل هستیم البته درصدد متصل شدن به شبکه اختصاصی هستیم البته طبق قانون بانک مرکزی صندوق قرض الحسنه ما نمی توانیم شبکه مستقل داشته باشیم.

وی تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ افزایش در میزان سپرده گذار داشتیم اکنون ۱۰ میلیون نفر سپرده گذار داریم، از طرفی یکی از سیاست های ما این است که خدمات برخط را با قدرت بیشتری انجام دهیم، امسال ۳ خدمت برتر در حوزه دیجیتال و برخط خواهیم داشت.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اضافه کرد: پیامکی برای مشتری می رود که این موضوع باعث شده بود سوء استفاده گران در این زمینه فعالیت می کردند که ما برای جلوگیری از این موضوع سرشماره را حذف کردیم. همچنین در نمایشگاه های بانکداری شرکت کرده و همچنان شرکت می کنیم. بهترین اتفاقی که برای صندوق در سال ۱۴۰۲ افتاد درصد معوقات ما به زیر یک درصد کاهش یافته است که در واقع به هدف خود رسیدیم که می توان گفت به ۸ صدم درصد رسیده ایم.

عاشوری گفت: ما باید ۴ هزار و پانصد میلیون تومان وام پرداخت می کردیم که سال قبل با افزایش منابع مواجه بودیم که حدود ۵ هزارو سیصد میلیارد تومان وام پرداخت کردیم. بیشترین میزان تسهیلات مربوط به کارگشایی بوده است بیش از ۳ هزار میلیارد در حوزه کارگشایی پرداخت کردیم. همچنین ۵۹۱ میلیارد تومان هم برای مسکن تسهیلات پرداخت کردیم. 

وی ادامه داد: از ابتدای فعالیت صندوق تا پایان سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۰ هزارو هفتصد میلیارد ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت کردیم بیشترین میزان در حوزه کارگشایی بوده است رتبه دوم مربوط به حوزه کارآفرینی بوده و رتبه سوم تسهیلات مسکن بوده است.

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت افزود: در هر استان با توجه به تعداد مددجویان و خانواده اعتبار برای پرداخت وام قرض الحسنه اختصاص می دهیم.

انتهای پیام/