استان ها

کاهش ۳۲ درصدی مرگ ناشی از کرونا در لرستان

به گزارش خبرگزاری ایران تودی مریم کوشکی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش 32 درصدی مرگ تاج در پایان دسامبر در ماه نوامبر ، اظهار داشت: این کاهش مرگ تاج در نتیجه رشد پروتکل های بهداشتی است. برنامه شهید سلیمانی و ایجاد محدودیت ها.
وی ادامه داد: کاهش 32 درصدی مرگ های تاج در پایان دسامبر نسبت به ماه قبل در شرایطی بود که پس از شروع طرح محله محور پیش بینی ها 10 درصد کاهش یافت.
دبیر مرکز ضد تاجگذاری کرونا در دانشگاه پزشکی لرستان گفت: خوشبختانه طرح مدیریت محله کرونا اثرات خود را بسیار سریعتر از آنچه انتظار می رفت نشان داده است.
کوشکی همچنین اظهار داشت که در این دوره ، کاهش بیماری عروق کرونا ویروس قلب و مراقبت های احتمالی بیمارستان به ترتیب 62 و 50 درصد بود که 20 درصد بهتر از پیش بینی های قبلی بود.
وی همچنین آخرین آمار برنامه های مدیریت محله محور را تحت عنوان طرح شهید قاسم سلیمانی ارائه داد و اظهار داشت: از زمان آغاز طرح 34 هزار و 161 نفر در خانه های خود شناسایی شده اند و تحت قرنطینه معکوس قرار گرفته اند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد افراد بالای 60 سال که قرنطینه شده اند تاکنون 24532 نفر بوده است.
كوشكی گفت: “از اوایل دسامبر ، 19،490 نفر شناسایی شده اند كه از این تعداد 1027 نفر برای آزمایش تاج به مراكز غربالگری مراجعه كرده اند.”
وی افزود: 1108 نفر به سرعت در خانه آزمایش شدند که 81 نفر مثبت بودند.
معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به برنامه های سازمان های محروم بسیج برای حمایت از خانواده های آسیب پذیر تحت این طرح ، اظهار داشت: از اوایل دسامبر 7 هزار و 180 خانواده آسیب پذیر شناسایی و بسته حمایتی دریافت کردند.
کوشکی در گفتگو با ساکنان همان استان گفت: “اگرچه آمار کرونا کاهش یافته است ، فراموش نکنیم که کرونا هنوز وجود دارد و ما نباید از آن غافل باشیم.”
وی افزود: “این کاهش آمار در نتیجه پایبندی به پروتکل های بهداشتی است و اگر مردم از این موضوع غفلت کنند ، افزایش میزان بیماری ، بستری شدن و مرگ و میر همچنان افزایش می یابد.

48