اقتصادی

کاهش ۱۰ درصدی تقاضای ظرف پلاستیکی نسبت به محرم‌ سال‌های قبل

رئیس جمهور سابق و یکی از اعضای انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان پلاستیک و نایلون گفت: تقاضا برای ظروف پلاستیکی در سال های اخیر نسبت به ماه محرم 10 درصد کاهش یافته است و کاهش عرضه پتروشیمی ها قیمت مواد را دو برابر کرده است. ماه گذشته.

به گزارش ایران تودی ، تقاضا برای ظروف یکبار مصرف در بازار هر ساله در مراسم عزاداری در ماه های محرم و صفر افزایش می یابد ، اما از اواخر سال 2009 ، شیوع ویروس کرونا و تقاضای مسئولان برای نذر کردن. تقاضا برای این محصولات انتظار می رود کاهش یابد. این در سال گذشته نبود و تقاضا در سال جاری تا حدودی کاهش یافته است.

سید رحیم مقیمی اصل در گفت وگو با ایران تودی ، اظهار داشت: دولت باید یک ماه پیش مواد اولیه بیشتری را برای آستانه ماه محرم پیش بینی و توزیع می کرد. اما اکنون ، یک ماه پیش ، به دلیل کاهش عرضه مواد اولیه که هیچکس 40 هزار تومان نمی خرید ، به کیلویی 65-70.000 تومان رسیده است.

به گفته وی ، به دلیل کاهش عرضه مواد اولیه ، قیمت مواد اولیه نسبت به ماه قبل دو برابر شده است. با این حال ، تنها 10 درصد محصولات پتروشیمی وارداتی است و مابقی تولید داخلی است. این مشکل فقط ظروف پلاستیکی نیست ، بلکه سفره ها ، کیسه های پلی اتیلن و غیره نیز هستند. همانطور که برای همه محصولات پلاستیکی اعمال می شود ، از جمله ، افزایش قیمت را نمی توان به محرملی نسبت داد. اما به دلیل این مشکلات ، اکنون کاستی هایی در بازار ظروف پلاستیکی وجود دارد.

یکی از فعالان فروشندگان پلاستیک و نایلون گفت: در آستانه ماه محرم ، تقاضا برای ظروف یکبار مصرف در مقایسه با سال های گذشته تنها 10 درصد کاهش یافت.

وی همچنین این موضوع را مطرح کرد که چرا جریمه ها در این قیمت ها گنجانده نشده است.

انتهای پیام