علمی و پزشکی

کاهش ۵۰ درصدی ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته

دکتر علیرضا زالی روز شنبه آخرین وضعیت بیماری کرونا قلب در استان تهران را اعلام کرد و گفت: طی 24 ساعت گذشته در مجموع 3500 بیمار مبتلا به بیماری کرونا قلب در تهران تشخیص داده شده اند. این درمان از حدود دو هزار نفر به ما مراجعه کرده است که به مجتمع بهداشتی مراجعه کردند.

وی افزود: در مجموع 1916 بیمار مبتلا به کرونا در استان تهران در بیمارستان های استان تهران بستری هستند که اگر 24 ساعت قبل به این آمار نگاه کنیم ، شاهد افزایش سه درصدی خواهیم بود.

دکتر. این سالن ادامه داد: همچنین در 24 ساعت گذشته میزان ترخیص در تهران نسبت به 24 ساعت قبلی ما کاهش یافته و 150 بیمار از 300 بیمارستان مرخص شده اند.

وی یادآور شد: در 24 ساعت گذشته 223 نفر به علت بیماری قلبی عروقی جدید در تهران بستری شدند که از این تعداد 80 نفر به طور مستقیم در بخش های مراقبت ویژه بستری شدند.

دکتر. زالی گفت: متأسفانه در 24 ساعت گذشته میزان مرگ و میر نسبت به 24 ساعت گذشته 1.4 برابر شده است.

وی با اشاره به روند نزولی مطابقت با رویه ها و پروتکل های بهداشتی در استان در هفته گذشته ، یادآور شد: “در هفته های اخیر ، شاهد کاهش انطباق با روش های بهداشتی در تهران هستیم که این یک هشدار جدی و آماده سازی برای موج بعدی است. بیماری در تهران.

دکتر. هال یادآوری کرد: میانگین پایبندی به روش های درمانی در دو هفته گذشته به 76.3 درصد رسیده بود ، اما متأسفانه این رقم در هفته گذشته به 75.4 درصد کاهش یافت.

توضیح در مورد افزایش در گروه های سنی پنج تا 17 سال: بیماری عروق کرونا قلب در این گروه سنی در دو هفته گذشته در تهران افزایش یافته است. تا دسامبر تعداد بستری ها در این گروه سنی از 1.5 تا 2 درصد متغیر بود ، اما اکنون این رقم بین هشت تا 10 درصد رسیده است.

دکتر زالی گفت: یکی از دلایل این امر این است که ما با اشکال جدیدی از بیماری روبرو هستیم که جوانان و نوجوانان را درگیر خود می کند و دلیل دیگر اینکه جوانان بیشتر در معرض تعاملات اجتماعی قرار دارند. بعلاوه ، حضور در شهر ممکن است به گونه ای باشد که جوانان بیشتری در معرض بیماری کرونا قلب قرار بگیرند.
وی یادآور شد: اگرچه میزان مرگ و میر این گروه را از صفر تا پنج سال در مقایسه با مارس 1998 در نظر می گیریم ، اما در آن زمان بین 0.4 تا 0.5 درصد بود ، در ژانویه امسال به 4.4 درصد رسید.

دکتر زالی با بیان اینکه هر هفته تعداد مولدهای پایه در تهران به عنوان یک شاخص مهم مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد ، افزود: متأسفانه در پایان هفته گذشته این رقم به 1.1 رسید.

وی با بیان اینکه اگر تعداد مولدهای پایه بیش از یک باشد ، همه گیری افزایش می یابد و اگر یکی زیر یک باشد ، این بیماری کاهش می یابد: دو هفته پیش تعداد مولدهای پایه در استان تهران 0.99 بود ، اما متأسفانه هفته گذشته این رقم به 1.1 درصد رسید.

دکتر. این سالن با بیان اینکه بیماری عروق کرونا قلب و سایر بیماریهای تنفسی و بیماریهای دستگاه تنفسی فوقانی از نوع ویروسی یا عفونی در تماس با هوای آلوده و ذرات ویروس آلوده است ، پایان یافت. استفاده از مواد ضد عفونی کننده و شستشوی منظم دست برای همه بیماری های ویروسی از جمله تاج گل بسیار موثر است.