علمی و پزشکی

استان مرکزی در شاخص ابتلا به کرونا رکورد زد/تخت اضافی برای بستری بیماران کرونایی نداریم

ایران تودی / مرکز استاندار مرکزی گفت: امروز استان مرکزی رکورددار تعداد بیماران کرونا در مقایسه با سال گذشته است و عملا هیچ تخت اضافی برای بیماران کرونا در استان وجود ندارد.

سید علی آگازاده در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در مورد آمار تاج در 24 ساعت گذشته در استان مرکزی در تاریخ 21 آوریل گفت: 835 نفر در استان در 24 ساعت گذشته به تاج آلوده شده اند. بالاترین نرخ در یک سال

وی با بیان اینکه امروزه در کشور تعداد رکوردی از عفونت وجود دارد که 26000 نفر در عروق کرونا به آن مبتلا هستند ، اظهار داشت: در صورت عدم رعایت سهل انگاری و احتیاط ، محدودیت واحدهای تولیدی دور از دسترس نیست. در صورت ادامه این گسترش ، صنایع می توانند تحت تأثیر قرار گیرند. ،” او گفت.

فرماندار با اشاره به کشته شدن 18 نفر در استان در 24 ساعت گذشته به دلیل ویروس کرونا ، افزود: ممکن است تعداد کشته ها در دهه اول آوریل به سه نفر در روز رسیده باشد ، اما ما با یک وضعیت غیر عادی روبرو هستیم و افزایش وحشتناک ویروس. “در 24 ساعت ، این تعداد به 125 رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت استان “بسیار دشوار” است و “برای بستری شدن بیماران کرونا دیگر نیازی به تخت اضافی نیست و ما منتظر آزاد سازی تخت های اشغال شده توسط بیماران کرونا هستیم.” وی افزود: تلاش های حاد و دشوار و بین استانی و ملی مورد نیاز است.

آگازاده با اشاره به صادرات غیرنفتی استان در سال 1999 گفت: سال گذشته استان مرکزی 915 میلیون دلار صادرات غیرنفتی صادر کرد. سال گذشته انتظار نداشتیم به چنین رقمی برسیم. چنین رقمی اما صادقانه صادرات بخش خصوصی سال به رقم قابل قبولی رسید ، از طرف دیگر ، واردات استان 475 میلیون دلار بود و تراز مثبت استان عملکرد دفاعی بخش خصوصی را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: در پایان سال گذشته این استان کمترین نرخ بیکاری در کشور را با 6.8 درصد و در عین حال کمترین نرخ تورم را در کشور داشت که بخشی از بخش خصوصی و تلاش صنعتگران و کارگران کمتر افتادند و خوشبختانه این شاخص 10 برابر کاهش یافت.

وی گفت: “شاید جلسه بعدی شورای گفتگو تحولات سیاسی و اقتصادی مثبتی در کشور داشته باشد و شاید ایالات متحده مجبور به بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل متحد ، کاهش تحریم ها یا آزادی پول های بلوکه شده در کره باشد.” بنابراین ، ما چه فرضیات و پیشنهادی در استان خواهیم داشت ، باید یک برنامه پس از تحریم برای یک دوره نامرئی در نظر گرفته شود. بیایید از بخش خصوصی ، صنایع و سازمان سمت دور بمانیم.

وی افزود: بازگشت ایالات متحده به زودیاک یک شمشیر دو لبه است که می تواند تهدیدی برای تولید داخلی باشد و از طرف دیگر فرصتی برای استفاده از شرایط پس از تحریم است و ما باید پیشنهادها و فرضیاتی را برای این شرایط داشته باشد. “، تهیه شده توسط معاون اقتصادی استاندار. جلسه بعدی پارلمان و یک سند جامع 1400 ساله در دستور کار قرار گرفت.

آگازاده گفت: دولت علی رغم همه سختی ها و دینداری به گونه ای عمل کرد که قابل قبول و دفاعی باشد و امیدواریم این تلاش ها و نتایج خوب استان در سال 1400 با برنامه ریزی بهتر ادامه یابد.

وی در مورد انتخاب اعضای اصلی شورای گفتگو ، گفت که انتخاب هشت سازمان مطابق قانون انجام شده است ، افزود که به نظر می رسد محل معدن در میان 8 عضو پیشنهادی از جمله کارفرمایان استانی باشد. انجمن ، شرکت مدیران صنعتی و شرکت تعاونی تامین. نیازهای تولیدکنندگان گوشت ، انجمن پوشاک ساوه ، خانه کشاورزان ، انجمن تولیدکنندگان تأمین کنندگان نفت ، گاز و پتروشیمی استان ، انجمن صنعت راه آهن استان و انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان مرکزی ر byسای سه اتاق معاملاتی ، تعاونی و صنف می توانند تصمیم بگیرند.

آگازاده افزود: به غیر از این هشت سازمان ، می توان از سازمانهای دیگری نیز برای شرکت در جلسات هیئت مدیره دعوت کرد ، البته ما از چهار سال گذشته این کار و رویه را داشته ایم و باید امسال نیز اعمال شود. آنها پس از یک سال در مورد انتخاب سازمانهای دیگر تصمیم خواهند گرفت تا ظرف شش ماه به شورا مراجعه کنند.

وی افزود: هیچ محدودیتی در وجود سازمان ها وجود ندارد ، همه شهرها و ظرفیت آنها برای استان مهم است و تا پایان 6 ماه یک مطالعه کارشناسی برای انتخاب سایر سازمان ها برای تصمیم گیری مناسب انجام می شود.

در مورد واگذاری زمین های مشترک به سرمایه گذاران برای تغییر کاربری و صدور سند مالکیت شش بعدی ، استاندار گفت: “تصویب شورای گفتگوی دولت و خصوصی توسط مجلس ملی نکته خوبی است ، اما باید دید چگونگی اجرای این تصمیم “. باید گروهی از اعضای شورا وجود داشته باشد. شورای گفتگو بر اجرای این مصوبه اصرار دارد و رئیس سازمان جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی استان نیز باید همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام