حوادث

هلال احمر به دنبال ارتقاء کیفیت زندگی و توانمندسازی محلات کم برخوردار

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: ارتقای کیفیت زندگی و توانمندسازی مردم به عنوان اهداف اصلی در طرح تحول محلات کم برخوردار تعیین شده است.

به گزارش ایران تودی، پیرحسین کولیوند در این مراسم که با نام ستاد تقویت محلات 2020 جوانان محلات کم برخوردار کشور برگزار شد، اظهار کرد: این اولین بار در کشور است که چندین سازمان به یک هدف دست یافته اند. هم افزایی و همکاری برای رسیدن به هدف بزرگتر. هدفی که از ائمه ما به ارث رسیده و خوشبختانه چیدمان در کنار هم دستگاه ها ثمرات زیادی در اجرای این طرح به بار آورده است.

وی اضافه کرد: مردم هلال احمر را بیشتر در حوادث و بلایا می شناسند; اما در قانون اساسی ما کمک به مستمندان و رفع محرومیت ها نیز پیش بینی شده است و با این اندیشه قزل آیپاره وارد این کار شد. در این طرح به افرادی که مدیون هستیم کمک می کنیم. برای گسترش فرصت های ساکنان مناطق کمتر برخوردار کارهای خوبی انجام شده و در کنار سایر نهادها نقاط خدماتی در این مناطق ایجاد شده است. بدون شک هدف از اجرای این طرح ارتقای کیفیت زندگی و افزایش فرصت های مردم این محلات است.

کولیوند ادامه داد: کار ما برای مردم است و توسط خود مردم انجام می شود. توسعه خانه های حلال باعث شد در عرصه آموزش به موفقیت های زیادی دست پیدا کنیم. همچنین با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) طرحی تحت عنوان «یار» با پوشش سرپرستان خانوار یعنی حدود 12 هزار نفر اجرا شد. کار از مشهد مقدس شروع شد و این خانوارها را به سمت بی خطرسازی و کنترل خسارت سوق دادیم. با بهره گیری از تجربیات گذشته مطالب را در کلیدواژه های مقام معظم رهبری دنبال کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در بخشی دیگر از سخنان خود به اجرای 751 برنامه توسط هلال احمر در محلات مختلف اشاره کرد و افزود: یکی از این برنامه ها اعزام مردم از این محلات به کربلای معلی در روز اربعین بود. . ، این به شدت بر روحیه آنها تأثیر گذاشت. همچنین همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس سازمان جوانان هلال احمر، اجرای طرح «پیشگامان پیشرفت و عدالت» آغاز شد و در مرحله اول آموزش مهارت های زندگی آغاز شد. امیدواریم این پایگاه ها در تمامی مدارس این محلات ایجاد شود و استعدادها و فرصت ها در این محلات آشکار شود. این کار در 11 استان کشور آغاز شده است که علاوه بر اشتغال زایی، فرصت های تجاری مختلفی را نیز ایجاد می کند.

کولیوند تاکید کرد: امیدواریم با استفاده از تجربیات به دست آمده در آینده در تمامی استان ها طرح آموزشی تدوین کنیم و زمینه را برای تسهیل کسب و کارها و ایجاد برند برای محصولات حاصل از اجرای این طرح ها و گروه های مشارکت محلی در بازارهای ملی

به گزارش ایران تودی، قدری رئیس سازمان بهزیستی کشور از اقدامات آقا محمدی رئیس ستاد توانمندسازی و تحول آفرینی محلات کم برخوردار کشور تقدیر کرد و گفت: هم افزایی راهبردی نهادهای مختلف و حوزه سازی آنها. کار سختی است که توسط آقای ساخته شد تا خدمت کند.

وی افزود: در سال 2020 از حداکثر ظرفیت دستگاه ها برای ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار کشور استفاده شد. سازمان بهزیستی که بیش از 53 ماموریت را بر عهده دارد، به بیش از هفت میلیون نفر دسترسی دارد. در واقع، رفاه با افراد قبل از تولد، در طول زندگی و تا سن پیری است. امیدواریم در حوزه های نشاط فیزیکی، زیرساختی و اجتماعی گام های موثری برداشته شود.

وی تاکید کرد: ایجاد شبکه محله ای با رویکرد کمک به فقرا قطعا موثر است. اگر این اقدام با کمک و هدایت دولت باشد، با عزم جدی دولت، اهداف طرح محقق خواهد شد.

انتهای پیام