حوادث

ورود هلال احمر به تالار بورس / راه اندازی ۱۴۰۰ خانه هلال در هفته جاری

رئیس جمعیت هلال احمر زاهدان به اعضای هیئت مدیره دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گفت: هفته آینده با اعزام متخصصان دارویی هلال احمر به سیستان و بلوچستان برای حل مشکلات دارویی استان برنامه ریزی های زیست محیطی لازم انجام می شود.

به گزارش ایران تودی دکتر. همتی از افتتاح هزار و 400 هلال خانه در هفته جاری در جریان بازدید از استان های سیستان و بلوچستان برای بازدید از اجرای طرح نذر آب 3 خبر داد و افزود: جمعیت هلال احمر پروژه ای را برای احداث هلال خانه با تصویب رئیس جمهور راه اندازی کرده است.

وی افزود: هلال احمر ، نوید که دارای 24 فروند بالگرد و 100 خلبان است ، سه دارایی بزرگ از جمله شرکت سرمایه گذاری هلال احمر در بخش های دامی و ساختمانی و سازمان تدارکات پزشکی را در اختیار دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر مراکز دارویی در کشورهای آفریقایی دارد که از محصولات محلی در این مراکز استفاده می کنند ، بنابراین مشکلی در بحث بازاریابی این محصولات نداریم و تولید روز به روز در حال افزایش است.

همتی تاکید کرد: ما به مردم سیستان و بلوچستان قول می دهیم كه همكاران آنها و متخصصان دارویی هلال احمر هفته آینده به سیستان و بلوچستان سفر كرده و قصد دارند تا به رفع مشكلات پزشكی مردم استان بپردازند.

رئیس شهر هاشمی – دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست گفت: همکاری دانشگاه و هلال احمر همیشه خود را در بحران ها نشان داده است. ما از سال 1397 در تلاشیم یک کارخانه تولید دارو در سیستان و بلوچستان ایجاد کنیم و اخیراً مورد توافق قرار گرفت. مزایای آن ایجاد اشتغال ، رقابت در یک بازار بزرگ جهانی و تأمین تقاضای داروی داخلی است.

هاشمی شهری افزود: راه توسعه کشور توسعه تحقیقات و فناوری است. ما حدود 14000 متر برای مراکز رشد و فناوری در نظر گرفته ایم و امیدواریم که از فرصت های شرکت هلال احمر برای توسعه این مراکز استفاده کنیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که فعالیت های مشترک در زمینه محصولات دارویی با مشارکت جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی منطقه انجام شود.

طبق بانک اطلاعاتی جمعیت هلال احمر ، دکتر کریم همتی با بازدید از استان سیستان و بلوچستان از اجرای طرح نذر آب 3 در مناطق محروم و نحوه خدمت رسانی به مردم بازدید کرد.

در این سفر 2 روزه ، دکتر همتی از اجرای طرح نذر آب 3 در مناطق محروم استان بازدید می کند و از نحوه خدمات رسانی به مردم مطلع می شود.

از دیگر برنامه های سفر جمعیت هلال احمر به استان سیستان و بلوچستان می توان به دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه اهل سنت و شیعه ، بازدید از پایگاه های امدادرسانی و دیدار با استاندار اشاره کرد.

دکتر. محمد نصیری – رئیس سازمان داوطلبان ، دکتر سهام روح الله – رئیس روابط عمومی و روابط عمومی و دکتر سعید مهرزادی – مشاور اجرایی رئیس جمعیت هلال احمر دکتر همتی وی را در این سفر همراهی می کند.

این سومین سال پیاپی است که پروژه سوگند آب توسط جمعیت هلال احمر در استانهای سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، خراسان جنوبی و کرمان از اواسط سپتامبر تا هفته اول اکتبر اجرا می شود. این طرح شامل نصب یک تانکر برای آب آشامیدنی سالم ، حمایت از معیشت سه محوره به صورت تصفیه آب و لوله کشی ، خدمات پزشکی (از جمله ویروس کرونا) و مدیریت استرس آب خواهد بود.

انتهای پیام