حوادث

ورود هلال احمر به موضوع عفاف و حجاب

دبیرکل جمعیت هلال احمر فعالیت هلال احمر در حوزه عفاف و حجاب را مطلوب و تلاش آنها را سازنده و سازمان یافته دانست.

به گزارش ایران تودی، یعقوب سلیمانی در جلسه کارگروه عفاف و حجاب جمعیت هلال احمر وزارت کشور گفت: هلال احمر بر اساس حساسیت و علاقه در حوزه عفاف و حجاب فعالیت می کند اما علاوه بر وحدت رویه، ما نیاز به برنامه ریزی های بزرگ در این زمینه داریم.

وی با اشاره به اینکه حضور جوانان حاضر به خدمت در پایگاه های هلال احمر با دژهای دفاع مقدس پیوند خورده است، افزود: امدادگران هلال احمر با عشق، علاقه و ایثار به مردم خدمت می کنند که این کار بزرگی است. توانایی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب».

تحویل فرهنگ حجاب به هلال احمر

محمد گلفشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و رئیس کارگروه عفاف و حجاب جمعیت هلال احمر نیز مهمترین فعالیت های این جمعیت در حوزه عفاف و حجاب را طی یک سال و یک هفته اخیر تشریح کرد. عفاف و حجاب و گفت: «روش اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب» نیز تدوین و به کل جمعیت هلال احمر تحویل داده شد.

گلفشان با اشاره به فعالیت های مشترک استان ها در این زمینه گفت: هفته گذشته در مجموع 280 دوره آموزشی در سراسر کشور در هفته عفاف و حجاب برگزار شد و 5900 نفر از مشارکت فعال 16 استان بهره مند شدند. این تمرینات

وی افزود: آسیب شناسی جوانان و نوجوانان، زنان; از جمله سرفصل های دوره های آموزشی در هلال احمر خانواده و اشتغال، زندگی فعال، فرزند پروری و تربیت فرزند سالم و … است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر در خصوص آسیب شناسی عفاف و حجاب گفت: ضعف یا ضعیف بودن برخی قوانین، کمبود وقت و نیروی انسانی، عدم توجه نظام مند به موضوع و عدم توجه به خانواده. عنصر، کسری بودجه و کنترل مستقیم.» از جمله مشکلات این حوزه است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر، مهدوی رئیس گروه بازرسی هلال احمر نیز در این نشست تاکید کرد: فرصت های بسیار خوبی در هلال احمر وجود دارد که به عنوان مثال با مشارکت هلال احمر بسیار خوب خواهد بود. جوانان و داوطلبان». در توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب موثر است.

انتهای پیام/