استان ها

نمازجمعه فردا در شهرستان های سفید کهگیلویه و بویراحمد برگزار نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری آنلاین یاسوج ، حجت الاسلام صفدار پناهی در مصاحبه تلویزیونی با شبکه استانی دنا اظهار داشت: این امر به همکاری بین علما و روحانیت و تعطیلی مساجد و مساجد برای مبارزه با ویروس تاج اشاره می کند: ما نماز جمعه و مساجد و مساجد را تعطیل کردیم تا اوضاع برقرار شود. بازگشت به حالت عادی.

رئیس کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه شورای پلیس امام با اشاره به دستورالعمل های وزارت بهداشت و اعلام مناطق سفید استان گفت: “به غیر از سه شهر بزرگ کهگیلویه و بویراحمد ، مناطق سفید دیگر اعلام شده است و می توانیم نماز جمعه را برگزار کنیم. . ” احتیاطی وجود دارد که نماز جمعه این هفته (7 اردیبهشت) در شهرهای سفید استان برگزار نشود و فقط در مناطق قلعه رئیسی ، دیشموک و سرفاریاب در مناطق استوایی و مارگون و چیتاب در مناطق سردتر برگزار شود.

وی افزود: اگر دانشگاه علوم پزشکی به عنوان فرمانده این جنگ از نحوه برگزاری نماز جمعه در مناطق راضی باشد ، از هفته آینده نماز در شهرهای سفید برگزار می شود اما اگر در مناطقی که نماز می خوانند مشکلی ایجاد شود. برگزار خواهد شد ، آنها دوباره بسته خواهند شد. ” .

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات احتیاطی صورت گرفته برای برگزاری نماز جمعه ، اظهار داشت: با توجه به این شرایط ، ما نمی توانیم از جمعیت بخواهیم تا آنجا که ممکن است حضور یابند ، بنابراین توصیه می کنیم گروه های سنی بالای 65 سال و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای وارد نشوند. به مساجد بخاطر سلامتی خودشان و سلامتی دیگران. ” این در مقابل مساجد بررسی شده و مردم یادآوری می شوند. ما از مردم می خواهیم برای نمازهای مستحب ، سلامتی خود و سلامتی دیگران را که اجباری است ، به خطر نیندازند.

پناهی همچنین برای کسانی که واجد شرایط حضور در مساجد هستند ، توصیه هایی داشت. ابتدا افرادی که ماسک ، دستکش ، پتو و تمبرهای شخصی ، نایلون و وضو دارند باید به مساجد بیایند زیرا سرویسهای بهداشتی مسجد بسته است. در هنگام خطبه ها می توانند در فاصله 3 و 4 متری از یکدیگر بنشینند ، در حالی که در روز جمعه از ائمه اطهار خواسته ایم که خطبه ها را تمدید نکنند و 20 دقیقه دیگر آنها را تمام کنند.

با توجه به نحوه برگزاری نماز جمعه ، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: طبق شرایط بیماری تاج باید فاصله بین آنلاین و شخص قبلی و نیم متر و یک پله بین چپ و راست باشد. نمازگزار باشید.

وی اظهار داشت: جمعه به ائمه اطهار یادآوری کردیم که خیلی سریع نماز بخوانند و حداکثر وظایف نماز خوانده شود ، زمان نماز جمعه و نماز عصر باید 5 تا 7 دقیقه باشد و ترانه ها و شعارهای بین نماز باید برداشته شود و به تعویق بیفتد. بعد از نماز عصر “

سرانجام ، وی گفت: “همانطور که حضرت امام فرمودند ، با ایثارگری مردم ، جنگ هشت ساله به یک دانشگاه دست ساز تبدیل شد. بعد از بیماری کرونا ، خواهیم دید که در این صحنه ، مجاهدین دانشگاهی دست ساز دیگر را خواهند دید.

48