علمی و پزشکی

آخرین وضعیت مناطق سفید و قرمز کرونا / علت افزایش دوباره مبتلایان

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام آخرین وضعیت مناطق سبز و سفید کرونا در کشور ، گفت: یافت شد.

دکتر. کیانوش جهانپور در گفتگو با ایران تودی ، وی در مورد آخرین وضعیت مناطق قرمز ، زرد ، سفید و سبز کرونا کشور گفت: “تعریف هریک از این مناطق تعداد کشته شدگان در هفته گذشته و موارد جدید را براساس قرمز ، زرد ، سفید و سبز نشان می دهد.” ما عمدتا برای اطلاع رسانی ، هشدار یا اطلاع رسانی در مورد وضعیت مناطق تقسیم می شویم. هم برای ساکنان و هم برای کسانی که می خواهند سفر کنند.

فقط یک نقطه سبز کرونا در کشور است

وی با بیان اینکه فضای سبز منطقه ای امن است و تقریبا در نقاط خارج از شهر و جزیره ابوموسی تقریباً هیچ فضای سبز وجود ندارد ، گفت: “در عین حال بقیه منطقه اکثراً دارای شهرهای سفید است و این به معنای سفید بودن کمتری است.” مراقب باش. لازم به ذکر است که این وضعیت همچنین شکننده است و می توان برای اینکه منطقه جدیدی تحت تأثیر منطقه سفید قرار بگیرد ، هفته آینده بسیار زرد شود یا از رنگ قرمز زرد شود ، بسیار آسان است.

بیشتر استانها سفید هستند

اعلام شهرهای سرخ

جهانپور گفت: در بیشتر استان ها ، مناطق اکثراً سفید رنگ هستند ، مناطق زرد رنگ هستند و ریسک ها به طور متوسط ​​ارزیابی می شوند. البته در برخی مناطق کشور به ویژه در خوزستان ، هرمزگان ، کرمانشاه ، کردستان ، بوشهیر ، در جنوب کرمان و در جنوب استان سیستان و بلوچستان و تا حدودی در برخی استانهای آذربایجان غربی و شرقی شاهد شهرهای قرمز بیشتری هستیم. با این وجود در هفته های آینده تعداد این مناطق کاهش می یابد و این مناطق به رنگ زرد در می آیند ، مناطق زرد رنگ سفید می شوند.

وضعیت زرد در پایتخت

كاهان پور در خصوص وضعیت پایتخت گفت: “به طور كلی اوضاع استان تهران به گونه ای است كه هم در مناطق سفید و زرد در تهران وجود دارد ، اما به طور كلی در تهران با توجه به نوسان روند ، می خواهیم منطقه ای مشترک را ارزیابی كنیم.” اگر داشته باشیم ، وضعیت زرد را در نظر خواهیم گرفت.

ثبات نسبی در موارد بستری روزانه

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ما به دلیل افزایش خطر عفونت و احتمال موج دوم به دلیل فوت میر ، روند صعودی قابل توجهی از نظر بستری نداریم. البته ممکن است این اتفاق در برخی از مناطق کشور رخ دهد ، اما در برخی مناطق کاهش میزان بستری در بیمارستان وجود دارد. بنابراین ، تقریباً در بستری روزانه در بیمارستان ، ثبات نسبی وجود دارد و ما بین 400 تا 500 نفر بودیم. Quaid-19 در همان وضعیت قرار دارد.

کوهانپور تأکید کرد: به هر حال در صورت بازگشایی ، قطعاً تغییر تعداد کمی از موارد جدید رخ خواهد داد اگر یک کشور یا کشورها بعد از بازگشایی چنین برنامه ای را در برنامه ایجاد نکنند ، قطعاً به الگوی بیماری خود باز می گردند. زیرا اگر بیماری مدیریت و از بین نرود ، نمی توان بیماری را پس از شروع مجدد عمل جراحی کاهش داد. مگر اینکه الگوی بیماری در آن کشورها تغییر کند و آزمایش کاهش یابد.

دلیل افزایش موارد تاج در ایران

وی اظهار داشت: این اتفاق در کشور ما نیفتاده است و هرچه فعالتر شدیم ، در دو یا سه هفته گذشته و بعد از بازگشایی دوباره شاهد افزایش تعداد موارد جدید بودیم ، اما این بدان معنی نیست که این بیماری شیوع بیشتری دارد. نه شرایط مشخص شده فقط امروز می توانند روزها و هفته ها باشند. در بیمارستان بستری تغییر نکرده است. در اوایل ماه آوریل 90 درصد موارد ممکن است در بیمارستان بستری شوند ، اما امروز 15 تا 20 درصد بیماران در بیمارستان بستری هستند. و با مقایسه ارقام ، می بینیم که دو یا سه هزار بیمار مبتلا به بیماری تشخیص داده شده در ماه آوریل در بیمارستان بستری شده اند ، اما امروز 400-500 نفر هستند. به طوری که موارد مشخص شده در بیمارستان یا نمونه گیری در بیمارستان ممکن است به یک پنجم روزهای اوج بیماری رسیده باشد.

کاهش بستری در بخش های ICU

وی افزود: ممکن است تعداد کشته ها و جراحات وارده به یک سوم تا یک چهارم روزهای اوج بیماری رسیده باشد وی باید در بخش مراقبت های ویژه بستری شود. به یک سوم رسیده است ، اما می توانید تعداد کم و بیش تعریف شده ای را در مشاهده مشاهده کنید تا تماشای اتصالات نزدیک.

معاینه گروه های پرخطر به مدت 15 سال؛ به زودی

جهانپور گفت: “به هر حال استان هایی که مناطق سفید بیشتری دارند به تدریج به سمت ردیابی و بررسی موقعیت ها و گروه های پرخطر و سالمندان که می توانند ظاهر افراد را تغییر دهند ، حرکت می کنند.” هم اکنون 15 استان و 21 استان در کوتاه مدت برای گروه های پرخطر بررسی می شوند که می تواند منجر به کاهش یا افزایش تعداد موارد شناسایی شده روزانه در استانها شود. بنابراین ، همه این متغیرها یکدست نیستند ، و آنچه توصیف می کنم بدون تجزیه و تحلیل ، دانستن و تفکر قابل مقایسه نیست.

وی تأکید کرد: “کشور ما در آستانه نزول قرار دارد و بیماری رو به زوال است. تعداد بستری ها در بیمارستان کاهش یافته است. حتی ممکن است بعد از بازگشایی در روزهای اخیر تثبیت شود. اما ما هنوز منتظر هستیم و جایی که احساس می کنیم.” بیایید بگوییم که شیوع این بیماری در کشور رو به رشد است ، قطعاً متوقف شده است ، و حتی می توانیم یک یا دو مرحله به عقب برگردیم.

انتهای پیام