علمی و پزشکی

عکس | اسپرت‌ترین خودرو آفرود جهان معرفی شد

روند عرضه سوپراسپرت های آفرود همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد پورشه از این خودروها عقب نمانده است. این برند آلمانی از مدل آفرود پورشه 911 داکار رونمایی کرده است که قرار است اواخر ماه جاری در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی شود. این خودرو در واقع یک پورشه 992 با سیستم چهار چرخ متحرک، افزایش ارتفاع، مجهز به لاستیک‌های آفرود و ظاهر کمی تغییر یافته برای مطابقت با نام داکار است.

نشان 911 داکار به مسابقه داکار پاریس در سال 1984 اشاره دارد که توسط پورشه با 911 تقویت شده برنده شد. پروژه ای که مستقیما به تولید ابرخودروی قدرتمند 959 منجر شد.

لامبورگینی همچنین هوراکان استراتو، یک ابرخودروی چند منظوره آفرود را توسعه می‌دهد. این خودرو اولین بار در سال 2019 به عنوان یک کانسپت به نمایش درآمد و اکنون به تولید نزدیک می شود.

عکس اسپرت ترین خودروی آفرود دنیا معرفی شد

البته 911 داکار زودتر از Strato وارد بازار می شود. این مدل آماده تولید است و در روزهای آینده ارائه می شود و در سال 2023 به فروش می رسد.

هنوز هیچ تصویری از نسخه نهایی 911 داکار منتشر نشده است. با این حال، پورشه تصاویری از نمونه های اولیه در حال آزمایش در بیابان منتشر کرده است. این بخشی از یک برنامه توسعه دقیق است که 911 داکار بیش از 300000 مایل را طی می کند، از جمله 6000 مایل خارج از جاده.

بررسی پورشه 911 داکار در شن و برف

رانندگان تست پورشه در پیست آزمایشی Chateau de D’Alasteur در جنوب فرانسه مستقر هستند که به لطف مسیرهای شنی و خارج از جاده، مکان مناسبی برای تمرین رالی داکار است. رومن دوما راننده پورشه گفت: «همه تیم‌های داکار برای آزمایش خودروهای خود به اینجا می‌آیند. من می دانستم که 911 در جاده چه توانایی هایی دارد، اما از عملکرد آفرود آن کاملاً متحیر شدم.

در این برنامه توسعه، پورشه 911 داکار 2023 نیز به صحراهای مراکش و دبی و دریاچه های یخ زده آریپلوگ سوئد برده شد. جایی که پورشه 911 ارتفاع داکار را به چالش می کشد، لاستیک های خارج از جاده، ترمزهای مدرج و سیستم تعلیق تنظیم شده.

عکس اسپرت ترین خودروی آفرود دنیا معرفی شد

فرانک موزر، معاون محصولات 911 و 718 گفت: 911 داکار می تواند از مزایای مفهومی خود نهایت استفاده را ببرد. ترکیبی از وزن کم، ارتفاع بیشتر، موتور قدرتمند عقب و فاصله بین دو محور کوتاه، تجربه رانندگی دلپذیری را فراهم می کند.

پورشه 911 داکار در نمایشگاه خودرو لس آنجلس در تاریخ 16 نوامبر 2022 معرفی خواهد شد.

227227