علمی و پزشکی

هوآوی اولین موتور محرکه الکتریکی خودرو خود را معرفی کرد

با شنیدن خبر ورود هوآوی به مناطق جدید این روزها نباید تعجب کنیم. این شرکت قصد دارد از فرمول موفقیت آمیز مورد استفاده در صنایع ارتباط از راه دور و تلفن های هوشمند در مناطق دیگر استفاده کند. این فرمولی است که مبتنی بر نوآوری مداوم و صرف هزینه های هنگفت برای تحقیق و توسعه است. اینترنت اشیا ، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی سه منطقه با فناوری پیشرفته هستند که هواوی در سال های اخیر وارد آنها شده است.

موتور الکتریکی ، موتور آینده

بزرگترین تغییر در صنعت خودرو در سالهای اخیر محبوبیت وسایل نقلیه الکتریکی بوده است. این نوع خودروها سال ها نمی توانستند با اتومبیل های بنزینی رقابت کنند و شارژ ، سرعت و قدرت کم برای استفاده از آنها بسیار محدود بود.

باتری های مورد استفاده در موتورهای الکتریکی اتومبیل

اما در دهه گذشته به لطف استفاده از پدیده ای به نام “تسلا” در صنعت خودرو ، با هر بار شارژ با عملکرد یکسانی روبرو هستیم و حتی خودروهای الکتریکی پیشرفته تری نسبت به خودروهای بنزینی. بگذارید بپذیریم که آینده متعلق به اتومبیل های برقی و خودروهایی است که در واقع سوخت های جایگزینی هستند.

در چنین شرایطی ، هواوی اولین موتور الکتریکی را با نام DriveOne معرفی کرد که طبق شواهد ، مشخصات بهینه زیادی دارد. این موتور از 7 قسمت مختلف شامل “میکروکنترلر” (MCU) ، موتور ، کاهنده جریان ، مبدل برق DC ، یک شارژر ، یک واحد توزیع برق و یک واحد مدیریت باتری تشکیل شده است. این اولین موتور Hyper-Converged در صنعت خودرو است.

این سیستم برای ساده سازی کار در سه زمینه طراحی شده است: راه اندازی آسان ، ساختار ساده و به راحتی مقیاس پذیر. این موتور 220 میلی متری فضای کمتری در محور Z اشغال می کند و حدود 5 متر سیم ، 3 اتصال الکتریکی و 2 لوله آب از رقبا نیاز دارد که باعث کاهش هزینه های تولید در مقیاس انبوه می شود.

این موتور در کنار سایر محصولات هواوی قرار دارد که امکان ایجاد اتومبیل های خودران و جاده های هوشمند را فراهم می کند.

اتومبیل های خودران ، از خیال تا واقعیت

قبل از راه اندازی موتور الکترونیکی DriveOne ، هواوی سیستم سرعت هوشمند و اتوماتیک خود را به نام AutoSar معرفی کرد. این ساختار با استفاده از اینترنت اشیا the اتومبیل را به بسیاری از اشیا surrounding اطراف متصل می کند تا اطلاعات محلی را بدست آورد. این اطلاعات می تواند ترافیک دقیق منطقه ، شرایط آب و هوایی و اخبار و رویدادهای خاص هر منطقه را پوشش دهد.

این اطلاعات به سیستم ناوبری خودرو اجازه می دهد تا هوشمندانه بهترین مسیر ممکن را برای راننده انتخاب کند. با بدست آوردن اطلاعات دقیق و دقیق ، سیستم ناوبری می تواند انتخاب بهتری داشته باشد که نتایج بهتری نسبت به سیستم های ناوبری موجود که فقط به داده های ترافیکی متکی هستند ، به کاربر ارائه دهد.

این نتایج به لطف هوش مصنوعی قدرتمند هواوی و الگوریتم های پیشرفته و پیشرفته آن محاسبه و بدست آمده اند. ویژگی مهم دیگر که به کمک این فناوری ها به دست آمده است ، توانایی رانندگی به صورت خودکار و بدون نیاز به راننده در اتومبیل است که ایمنی آن از رانندگی انسان تخمین زده می شود. به این ترتیب ، وسیله نقلیه به طور کامل مسیر ، وسایل نقلیه و سایر موانع را بررسی می کند و در صورت لزوم واکنش نشان می دهد.

اما آنچه مسلم است این است که آینده اتومبیل های الکتریکی خودران است. علی رغم وجود چندین مدل از این اتومبیل ها در کشور ما ، در آینده نزدیک باید انتظار دستیابی و استفاده بیشتر را داشته باشیم.

2121