حوادث

صدور شناسنامه خاص برای اراذل و اوباش

آفتاب‌‌نیوز:

غلامعباس ترکی افزود: “هماهنگی کامل با پلیس در زمینه مبارزه با راهزنان ایجاد شده است. علاوه بر تقویت اقتدار پلیس ، حقوق شهروندی و قانون نیز باید رعایت شود.”

وی همچنین با بیان اینکه دادستانی ارتش از طرح مبارزه با راهزنان و راهزنان حمایت می کند ، گفت: دادستانی ارتش تهران از برخورد جدی و قاطعانه با افرادی که نظم عمومی و امنیت شهروندان را نقض می کنند حمایت می کند و با این افراد در ارتباط است. بر چندین اصل تأکید دارد.

دادستان نظامی استان تهران ادامه این طرح را یک اصل مهم دانست و گفت: رابطه جامعه با افراد ناامن باید یک مسئله ثابت و پایدار باشد ، زیرا طرح های قطع شده پاسخگوی نیازهای مردم نیست و انرژی بیشتری را از پلیس دریافت می کند.

وی ثبت راهزنان را از مهمترین اصول در اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح مستلزم شناسایی و شناسایی دقیق افراد درگیر در تعرض ، خصومت ، شرارت ، زورگویی و خشونت است. شما سابقه دارید این افراد باید گواهی تولد داشته باشند تا همانطور که گفته شد با یکدیگر ، مرطوب و خشک نسوزند.

ترکی در این رابطه با بیان اینکه سارقان توسط پلیس ثبت شده اند ، افزود: در هر محله هویت این گونه افراد شناسایی و سوابق و میزان خطرناک در اسناد مشخص شده و روند ثبت نام با نظارت دادستان های مربوطه ادامه دارد.

فقط ظاهر و پوشش برای شناخت افراد کافی نیست
دادستان نظامی استان تهران در مورد تأثیر ثبت نام این افراد گفت: یک فرد بی گناه فقط به دلیل ظاهر باید محاکمه شود و نباید به عنوان راهزن شناخته شود. نه تنها ظاهر و پوشش برای شناخت افراد کافی است ، بلکه منشأ و هویت آنها باید به دقت ثبت شود.

وی با بیان اینکه رفتار با رهبران باند و رهبران شبکه در این طرح با دیگران متفاوت است ، اضافه کرد: کسانی که هنوز آلوده نشده اند ، اگر بیدار شوند و از گروه مجرمان خطرناک خارج شوند ، از لیست سیاه این مجرمان خارج می شوند. آنها خواهند بود.

دادستان نظامی استان تهران با اشاره به شرایط برخورد پلیس با شورشیان گفت: متأسفانه ما شاهد این بوده ایم که برخی از این افراد قدرت خود را در ملا public عام نشان داده و موجب نگرانی می شوند ، جان و مال مردم را به خطر می اندازند و در برابر عوامل مقاومت می کنند. بنابراین ، ما به آنها هشدار می دهیم که طبق قانون ، پلیس می تواند برای جلوگیری از آنها تمام تلاش خود را انجام دهد.

وی تأکید کرد: پلیس قبل از دستگیری موظف است مطابق با همه اصول در برابر ناقضین امنیت عمومی عمل کند اما پس از دستگیری جلسات خشن و غیرمتعارف مجاز و پذیرفته نیست.

ترکی رعایت چارچوب های قانونی و اخلاقی ، آموزه های دینی و رعایت ائمه اطهار (ع) در برخورد با مجرمان را ضروری دانست و گفت: ما نمی توانیم شخصی را که دارای سوابق است ، مادام العمر مجرم بدانیم زیرا ممکن است به وی اخطار داده شود. و برخی از این افراد ، به ویژه جوانان و نوجوانان ، می توانند با هشدار به پلیس خود را اصلاح کنند.

راهزنان برگشتی باید با حکم دادگاه باشند
دادستان نظامی استان تهران با اشاره به انتظارات قوه قضائیه نیروهای مسلح از افسران پلیس در اجرای این طرح گفت: با توجه به جنبه های قضایی تمرکز بر دستاوردهای دادگستری و علوم کیفری ، دستور سارقین باید توسط دادگاه یا دادگاه صادر شود. اثر بازدارندگی آن باید بر اساس پرونده پرونده متهم باشد و رهنمودهایی برای حفاظت از کرامت و ارزشهای انسانی دنبال شود و از تصمیمات و اقدامات غیرکارشناسی و عاطفی پرهیز شود.