بین الملل

شمخانی: گره مذاکرات وین تنها با پایبندی طرف خاطی به راهکارهای منطقی ⁧‫ایران‬⁩ باز می‌شود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین ایران تودی، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امشب (جمعه) پس از سفر انریکه مورا معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین به تهران در توییتر نوشت: مذاکرات وین به پایان رسید. فقط یک مرحله که یک گره است، به طرف اشتباه می چسبد و راه حل های منطقی و اصولی را برای ایران می گشاید.

وی افزود: آمریکا با سهل انگاری خود و انفعال اروپا در بهره برداری از خیرخواهی اثبات شده ایران غفلت کرده است. اگر آنها مایل به بازگشت هستند، ما آماده ایم و توافق وجود دارد.

به گزارش فارس، انریکه مورا، هماهنگ کننده مذاکرات وین پس از آخرین توافق بورل و امیر عبداللهیان برای دومین بار در سال جاری وارد تهران شد. خطیب زاده پیش از این بازدید، تخصص مورا را پیامی خواند و افزود: باید منتظر ماند و دید که او در تهران چه مسائلی خواهد داشت.

مورا چهارشنبه و پنجشنبه با علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران دیدار کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز (جمعه) اعلام کرد که گفت‌وگوها برای رفع تحریم‌ها در آینده نزدیک ادامه خواهد یافت و در مصاحبه‌ای کوتاه پیش از پیوستن به اجلاس سران گروه هفت، از سفر انریکه مورا به تهران قدردانی کرد.

وی گفت: «مذاکرات هسته‌ای با ایران به حالت تعلیق درآمده است، اما سفر هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا به ایران اجازه ادامه مذاکرات را داده است». یک مقام ارشد اروپایی در وین که امیدوار است بین ایران و طرف مقابل به توافق برسد، گفت: چشم انداز توافق نهایی وجود دارد.

مورا هفتم فروردین ماه نیز به تهران سفر کرد و با باقری و امیر عبداللهیان دیدار کرد.

پیش از این، حسین امیرعبداللهیان در توییتر خود گفته بود که سفر مورا به تهران فرصت دیگری برای تمرکز بر ابتکارات برای حل و فصل مسائل باقی مانده در مذاکرات وین است. تعهدات.”

انتهای پیام/




برای صفحه اول پیشنهاد دهید