بین الملل

روایت دیپلمات روس از مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ایران تودی، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین اتریش در توییتر خود درباره نشست عصر سه شنبه اعضای برجام (به استثنای ایران) با آمریکا نوشت.

وی در توییتر خود نوشت: اعضای برجام (به استثنای ایران) و آمریکا عصر دور هم جمع شدند تا وضعیت کنونی مذاکرات وین را ارزیابی کنند. مثل همیشه، روس‌ها خوش‌بین‌تر و همتایان غربی‌شان بدبین‌تر هستند. یک بحث قدیمی [ادامه دارد]- نیمه پر لیوان است یا خالی؟

هشتمین دور مذاکرات وین درباره لغو تحریم های آمریکا علیه ایران امروز در وین اتریش ادامه دارد. در همین راستا نشست مذاکره کنندگان عالی رتبه ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در هتل کوبورگ سیتی وین در حال برگزاری است.

پیش از این دیداری دوجانبه بین علی باقری رئیس تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ کننده مذاکرات در هتل کوبورگ برگزار شد. از سوی دیگر جلسات کارشناسی از صبح امروز (سه شنبه) برگزار شده و همچنان ادامه دارد.

باقری و انریکه مورا نیز روز گذشته (دوشنبه) در وین دیداری دوجانبه با روسای و نمایندگان هیئت های ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+4 داشتند تا پیش نویس متون را بررسی و بررسی کنند و نشست های کارشناسی برگزار کنند.

به گزارش فارس، مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها علیه دولت سیزدهم از نهم آذرماه آغاز شد و از سوم آذرماه برای رایزنی با طرف اروپایی بر سر دو پیشنهاد ایران به مدت چند روز به حالت تعلیق درآمد و از روز هفتم آذرماه از سر گرفته شد. .

نیمه دوم مذاکرات از 16 آذرماه آغاز شد و روز جمعه 26 آذرماه با برگزاری نشست نهایی کمیسیون مشترک شورا به پایان رسید و مقرر شد هیئت ها به پایتخت ها و به زودی به وین برگردند.

هشتمین دور مذاکرات از 26 ژانویه آغاز شد و تا 29 ژانویه ادامه داشت و پس از سه روز وقفه در شب سال نو، روز دوشنبه 4 ژانویه ادامه داشت و همچنان در وین اما در 24 ژانویه ادامه دارد. روسای هیئت های مذاکره کننده ایران و سه کشور اروپایی برای رایزنی به پایتخت ها بازگشتند و روز دوشنبه 26 دی ماه در پایتخت اتریش، مذاکرات از سر گرفته شد که همچنان در قالب ها و سطوح مختلف ادامه دارد.

انتهای پیام/.



برای صفحه اول پیشنهاد دهید