استان ها

در دیدار با استاندار خراسان‌ جنوبی رقم خورد؛ قول مساعد رئیس جهاد دانشگاهی کشور برای راه اندازی مرکز درمان ناباروری و پیشگیری و درمان سرطان در استان

در دیدار با استاندار خراسان‌ جنوبی رقم خورد؛ قول مساعد رئیس جهاد دانشگاهی کشور برای راه اندازی مرکز درمان ناباروری و پیشگیری و درمان سرطان در استان

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: فعالیت‌ های علمی و پژوهشی این نهاد در زمینه‌ های مختلف از جمله پزشکی، سلول‌های بنیادی و کشاورزی باعث سربلندی کشور در حوزه‌های بین‌المللی شده است.

به گزارش خبرنگار علمی، پزوهشی خبرگزاری ایران تودی از خراسان جنوبی؛ مسلمی نائینی با بیان این مطلب در دیدار با استاندار خاطرنشان کرد: در زمینه پزشکی اقداماتی از سوی جهاد دانشگاهی انجام شده که ایران را در دنیا سرآمد کرده و در حوزه سلول‌های بنیادی کارنامه جهاد دانشگاهی به شکلی بوده که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است افزود: اقدامات علمی شهید کاظمی آشتیانی نیز کشور را در حوزه‌های بین‌المللی سربلند کرده که حاصل تلاش‌های مدیران و محققان جهاد دانشگاهی از ابتدا تاکنون است.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به فلسفه وجودی این نهاد اظهار داشت: اقداماتی که در این نهاد انجام می‌شود از آن دست کارهایی است که دیگر نهادها از انجام آن ناتوان هستند.

وی گفت: اقدامات مهمی در زمینه‌ های کشاورزی، مهندسی، دامپروری و علوم انسانی از سوی جهاد دانشگاهی در کشور دنبال می‌شود و جامعه دانشگاهی نیز کمک‌ های خوبی همواره به این نهاد داشته که امید است این روند ادامه داشته باشد.

مسلمی نائینی افزود: در حوزه اصلاح نژاد دام دستاوردهای خوبی در جهاد دانشگاهی داشتیم که افزایش درصد چربی شیر گاو از سه به هشت درصد از جمله این موفقیت هاست.

به گفته وی؛ زمینه‌های مختلف فعالیت جهاد دانشگاهی را می‌ توان در سطح استانی و طی تفاهم‌نامه‌هایی براساس ظرفیت‌ های بومی دنبال کرد.

وی، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایران تودی) و مرکز افکارسنجی را از مراکز وابسته به این نهاد عنوان کرد که در ارتباط با مردم نقش مؤثری داشته‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه سفر به استان‌های مختلف از توصیه‌های رئیس جمهور است، ادامه داد: حضور میدانی در استان‌ها موجب بررسی وضعیت و شناخت بهتر ظرفیت‌ها می‌شود.

مسلمی نائینی با تأکید بر لزوم تقویت استان‌های مرزی اظهار داشت: برای حفظ استان‌های مرکزی باید نقاط مرزی تقویت شوند تا بتوان مرکز را حفظ کرد.

وی همچنین برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری و پیشگیری و درمان سرطان در خراسان جنوبی که از درخواست‌های استان است، قول مساعد داد.

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف