عمومی

پایتخت اقتصاد کشور ناشناخته است/ پارس جنوبی نیازمند جهاد تبیین – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استانی: میدان گازی پارس جنوبی به عنوان بزرگ ترین میدان گازی جهان شناخته می شود و ۸ درصد از گاز مشترک جهان بین ایران و قطر را به تنهایی در خود جای داده است.

اگرچه قطر یک دهه پیش تولید گاز پارس جنوبی را از ایران آغاز کرد، اما تلاش های ایران در سال های اخیر به طور پیوسته تولید را افزایش داده است و اکنون شرایط مساوی یا به نفع ایران است.

در کنار پالایشگاه‌های بزرگ نفتی که در زمینه شیرینی‌سازی و فرآورده‌های مختلف گاز ترش فعالیت می‌کنند، شرکت‌های بزرگ پتروشیمی در پارس جنوبی تأسیس شده‌اند که این منطقه را به قطب اقتصادی و انرژی کشور تبدیل کرده است.

با وجود پتانسیل های فراوان در منطقه، بسیاری از ایرانیان از این دستاوردها و کارهای بزرگی که در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در حال انجام است، بی اطلاع هستند و اطلاعات لازم را ندارند.

تقویت پیوند بین صنعت و رسانه

مسئول بسیج رسانه استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: پارس جنوبی افتخار بزرگی برای ایران اسلامی است، بخش قابل توجهی از انرژی کشور در این منطقه تولید می شود.

عبدالنجفی با اشاره به اهمیت آشنایی مردم با دستاوردهای نظام افزود: تلاش های گسترده ای برای استفاده از پتانسیل صنایع پارس جنوبی و همچنین افزایش تعامل صنعت و رسانه در منطقه صورت گرفته است. منطقه “

وی با اعلام اینکه تورهای رسانه ای و اصحاب رسانه پارس جنوبی نشست های مشترکی با مدیران پارس جنوبی برگزار می کنند، افزود: در این راستا با امضای تفاهم نامه بین سازمان بسیج رسانه و منطقه ویژه پارس، تعامل و همکاری ها گسترش یابد.

سرمایه اقتصادی کشور مشخص نیست/ پارس جنوبی برای تبیین نیازمند جهاد است

مسئول بسیج رسانه استان بوشهر افزود: در چارچوب این تفاهم نامه و همکاری مشترک، اقدامات لازم در زمینه طراحی و تولید محتوا برای اعمال دستاوردها و فرصت ها در منطقه پارس جنوبی انجام می شود.

وی از طراحی و اجرای رویدادهای فرهنگی رسانه ای، آموزش تخصصی و توانمندسازی فعالان رسانه محلی خبر داد و گفت:

دستاوردهای بزرگ در جنوب ایران

به گفته مدیرکل منطقه ویژه پارس بیش از 81 میلیارد دلار در منطقه بالادست پارس جنوبی و بیش از 61 میلیارد دلار در پایین دست منطقه سرمایه گذاری شده است.

سخاوت اسدی با اشاره به اهمیت برداشت از میدان مشترک گازی پارس جنوبی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در سخت ترین شرایط و با بیشترین تحریم ها به موفقیت های بزرگی در منطقه دست یافته است.

70 درصد گاز کشور در پارس جنوبی و 50 درصد ارز کشور از این منطقه تامین می شود. وی با اشاره به فعالیت بیش از 70 هزار نفر در این صنعت افزود: 70 درصد گاز کشور در پارس جنوبی و 50 درصد ارز کشور از این منطقه تامین می شود.

مدیرکل منطقه ویژه فارس با اشاره به تامین خوراک 45 درصدی بنزین کشور در این منطقه، اعلام کرد: تمدن بزرگ صنعتی در این منطقه به دست آمده است که باید به خوبی تبیین شود.

وی بر همکاری صنعت و رسانه برای ارتقای دستاوردهای صنعت و حمایت از فعالیت های رسانه ای تاکید کرد و ادامه داد: آماده همکاری با رسانه ها برای تقویت فعالیت ها، ارتقای دستاوردها و کمک به توسعه فعالیت ها هستیم.

فرمانده سپاه حاتم الانبیاء عسلویه با تاکید بر اهمیت شناخت دستاوردها و پیشرفت های بزرگ پارس جنوبی گفت: اقدامات انجام شده در این منطقه باید برای مردم تبیین شود.

سرهنگ مهدی حسن زاده افزود: انتظار می رود با انتشار واقعیت های جنوب فارس اعم از اشتغال و تولید، پنج زمینه برای آگاهی مردم از توسعه و خدمات در منطقه ایجاد شود.

جنوب فارس برای تبیین نیاز به جهاد دارد

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: متاسفانه دستاوردهای بزرگ صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به خوبی برای مردم شناخته شده نیست و این موضوع نیازمند کار بزرگ رسانه ای است.

عباس محمدیان گفت: باید برای ترویج این دستاوردهای بزرگ که تاکنون مغفول مانده است، جهاد تبیینی تشکیل شود و زمینه توسعه و تقویت روابط صنعت و رسانه در منطقه فراهم شود.

وی تلاش برای ایجاد اتاق های صنعت و رسانه در استان های مختلف را تشریح کرد و خاطرنشان کرد: رسانه کانون توسعه و پیشرفت است و باید اقدامات لازم را برای ارتقای فرصت ها و توانمندی های این صنعت انجام دهد.

سرمایه اقتصادی کشور مشخص نیست/ پارس جنوبی برای تبیین نیازمند جهاد است

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با تاکید بر اهمیت اجرای منویات جهادی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: یکی از حوزه هایی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد پارس جنوبی است که می تواند امید مردم را افزایش دهد.

وی یکی از کارکردهای رسانه را ایجاد امید در جامعه عنوان کرد و گفت: یکی از اولویت های بسیج رسانه تقویت ارتباط صنعت و رسانه است و اقدامات مهمی انجام شده است. “

محمدیان افزود: در تفاهم نامه منعقده بسیج رسانه و منطقه ویژه فارس بر توسعه ارتباط صنعت و رسانه تاکید شده و ضمن ارائه آموزش های ویژه، برنامه های مشترک برای ارائه دستاوردها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: اردوهای رسانه ای در پارس جنوبی برای معرفی دستاوردهای بزرگ و فرصت های بزرگ منطقه برگزار می شود.