عمومی

۸ منطقه آزاد جدید در کشور ایجاد می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سعید محمد عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ماکو با بیان اینکه در حال حاضر ۷ منطقه آزاد فعال در کشور وجود دارد، گفت: برای کاهش مشکلات است.

وی دوگانگی حکمرانی در مناطق آزاد را یکی از مشکلات و آسیب های اصلی این مناطق برشمرد و افزود: در تلاش هستیم با اعمال ماده 65 مدیریت مناطق آزاد، حکمرانی مناطق آزاد را زیر نظر مدیرکل اجرایی کنیم. قانون. “

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین با اشاره به نقض مشوق های مالیاتی در مناطق آزاد و ایجاد ارزش افزوده در این مناطق گفت: این امر موجب شده تا سرمایه گذاری در این مناطق کمتر شود و سرمایه گذاران بیشتری از آن راضی باشند. برای سرمایه گذاری. “هیچ انتقالی وجود ندارد.

محمد سرمایه گذاری، تولید، صادرات و کمک به اقتصاد کشور از جمله ایجاد مناطق آزاد را یادآور شد و گفت: برای ثبات بازار ارز در کشور باید از سرمایه گذاران در کشور به ویژه مناطق آزاد حمایت شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد همچنین خواستار فعال شدن گروه های جهادی در مناطق آزاد کشور شد. اعدام و وی با ابراز حمایت از طرح های عمرانی افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین رونق تولید، سرمایه گذاری، صادرات، اشتغال و مشکلات اقتصادی قاره را برای مناطق آزاد مورد توجه قرار دادند.

وی سرمایه گذاران و جوانان مستعد منطقه را سرمایه های ارزشمندی برای کشور دانست و خاطرنشان کرد: این جوانان پرانرژی با وجود کاستی ها و سوء مدیریت های دستگاه های دولتی، چرخ تولید را فعال نگه داشته اند.

مشاور رئیس جمهور در ادامه گفت: عدم هماهنگی بین نهادهای دولتی و نهادهای امنیتی یکی از مشکلات بزرگ واحدهای اقتصادی است. مداخلات تصمیمات دستگاه ها و ظاهر جزیره مانع تولید و صادرات است و باید اصلاح شود.

محمد با بیان اینکه رئیس جمهور در حال پیگیری و برخورد با نیروی انتظامی است، گفت: تمام امکانات و اختیارات قوه مجریه در اختیار مدیریت مناطق آزاد است و قوه مجریه به طور جدی با تخلفات مبارزه خواهد کرد.

وی خواستار حل هر چه سریعتر مشکلات و درخواست های فعالان اقتصادی شد و گفت: رویکرد دبیرخانه شورای عالی ارتقای توسعه سرمایه گذاری و تجارت است و در این راستا از مسئولان منطقه می خواهیم که وظایف خود را انجام دهند.” بهترین.” بکار نزدیک.

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه ماکو، حجت الاسلام طالبی امام جمعه پلدشت و حجت الاسلام جباری امام جمعه او تیر خورد در این نشست با بیان برخی مشکلات و کاستی های منطقه، از مسئولان دبیرخانه مناطق آزاد خواستند برای رفع این مشکلات مساعدت و مساعدت کنند.

دبير شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي روز شنبه براي آشنايي با طرح هاي عمراني و سرمايه گذاري به منطقه سفر مي كند و در مدت حضور خود در منطقه با فرصت هاي منطقه آزاد تجاري ماكو و مناطق ويژه ماكو آشنا مي شود. غرب. آذربایجان.

از نظر جغرافیایی، شامل شهرهای ماکو، منطقه آزاد ماکو، او تیر خورد، در مرز با شهرهای پلدشت و بازرگان و در شمال غربی کشور واقع شده است.