علمی و پزشکی

دستیابی به فن آوری تولید زخم پوش های نوین توسط محققان جهاد دانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران پس از سال ها تلاش محققان پژوهشکده فناوری های نوین زخم و درمان بافت زخم، از موفقیت این سازمان در تولید پانسمان های جدید تقدیر کرد.

دکتر مسعود حبیبی، رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار ایران تودی، اظهار کرد: در حال حاضر حدود شش میلیون نفر در ایران از دیابت رنج می برند و این رقم تا 10 سال آینده به بیش از 9 میلیون نفر خواهد رسید و زخم دیابتی ایجاد می شود.

وی افزود: میانگین هزینه درمان 99 نفر از مبتلایان به زخم پای دیابتی غیر حاد بین 4 تا 5 میلیون تومان برآورد شده است و اکثر بیماران سالانه 1200 میلیارد تومان به حوزه سلامت بار می زنند که بخشی از آن هزینه می شود. ” برای درمان این نوع زخم از پانسمان مناسب استفاده می شود.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با تاکید بر اثربخشی پانسمان‌های جدید در بهبود زخم‌ها نسبت به پانسمان‌های سنتی گفت: در سال های اخیر وارد عرصه پانسمان زخم و کمک به زخمی ها و در عین حال صرفه جویی در هزینه های خارج از کشور شده ایم و با تلاش محققان به فناوری تولید پانسمان های جدید در زمینه ترمیم زخم و بهبود زخم دست یافته ایم. شفا. .

وی با بیان اینکه سه پانسمان زخم جهاد دانشگاهی در مرحله آزمایشگاهی است، گفت: با این اداره کل برای تولید سه پانسمان زخم جاذب فوم، یک پانسمان سوپرجاذب آلژینات و یک پانسمان زخم فوق جاذب هیدروفایبر توافق کلی صورت گرفته است. اداره کل تجهیزات پزشکی و در مسیر تجاری سازی این محصولات با اخذ مجوز تولید مطابق با استانداردهای لازم به بازار عرضه خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در خاتمه گفت: پیش بینی می شود در صورت تولید کیفی این سه محصول، با رفع مشکل بیماران مزمن و حاد مجروحان، از خروج ارز از کشور جلوگیری شود. ” باید برای ارزآوری به کشور گام های موثری برداشته شود و به دنبال عرضه این محصولات به کشور بود.

انتهای پیام/