حوادث

جزئیات تشخیص هویت فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با اتباع غیر ایرانی

با وجود اینکه معاونت آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که برخی افراد ناشناس بر اثر سرماخوردگی جان خود را از دست داده اند، اما دادگاه اعلام کرد سازمان نظام پزشکی نمی تواند بی خانمان بودن این افراد را تایید کند.

به گزارش ایران تودی، دکتر مسعود گدی پاشا ظهر امروز در نشست خبری در مرکز پزشکی قانونی کشور در پاسخ به این سوال که آیا 19 اشتباه پزشکی در مواجهه با بیماری جووید وجود دارد؟ وی گفت: آمار اعلام شده توسط پزشکی قانونی مجموعه ای از آمار خطاهای پزشکی و البته شامل اقدامات مربوط به تاج گذاری است. بنابراین مواردی از سهل انگاری مربوط به کرونا بوده است.

وی با اشاره به نقش پزشکی قانونی در تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع غیرایرانی، افزود: در مجموع حدود 85 هزار خانواده برای اعزام به گروه ژنتیک پزشکی قانونی شناسایی شده است. .

وی در پاسخ به سوال قادی پاشا ایران تودی که آیا این سرویس رایگان است یا پولی یا خیر؟ وی گفت: تعرفه خدمات ما مشخص است اما با هماهنگی های انجام شده حدود 40 هزار معلول شناسایی شده و هزینه ها بر عهده وزارت رفاه است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مرگ و میر ناشی از سرما در کشور وجود دارد یا خیر، گفت: به طور کلی وقتی فوتی رخ می دهد و ما بی اطلاع هستیم، صحبت از پزشکی قانونی است. به طور جداگانه، معاینه پزشکی قانونی ارسال شد یا در مواردی درخواست شد که آیا موضوع مربوط به یخ زدگی است یا خیر، به عنوان مثال سال گذشته درخواست بررسی پزشکی قانونی گلخانه ها شد. .

وی افزود: اما به طور کلی ما بر اثر سرماخوردگی جان خود را از دست داده‌ایم، اما پزشکی قانونی نمی‌تواند تشخیص دهد که این افراد بی‌خانمان هستند یا خیر، ما بر اثر سرمازدگی جان خود را از دست داده‌ایم، اما ممکن است در کوه یا کوهنور یا چیز دیگری باشد. اجساد ناشناخته بودند اما هنوز نمی توان گفت که این افراد در جعبه های مقوایی خوابیده اند یا بی خانمان بوده اند و هیچ پزشکی قانونی نمی تواند این موضوع را تایید کند و ما تنها بخشی از روند تحقیقات هستیم و این برای تعیین علت مرگ است.

انتهای پیام/