حوادث

هزینه ثبت ازدواج و طلاق 20 درصد افزایش یافته است

آفتاب نیوز:

علی اصغر زارعی ، نایب رئیس انجمن دفتر اسناد رسمی ازدواج و طلاق ، با اشاره به میزان حق چاپ در دفاتر ازدواج و طلاق ، گفت: این میزان به 400000 تومان افزایش یافته و میزان ثبت طلاق از 400000 تومان به 500 هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است.

زارعی خاطرنشان کرد: نرخ سوابق ازدواج و طلاق هر دو سال یک بار تجدید نظر می شود. این مسئله برای قوه قضاییه مهم است و قبل از اینکه مشکل ساز شود ، تصمیم گیری باید اتخاذ شود زیرا این دفتر نه تنها هزینه های خود را تحت پوشش قرار می دهد ، بلکه کمبود حقوق و مزایایی مانند بیمه و بازنشستگی نیز دو برابر شده است. و دلیل این امر ممکن است استعفای بسیاری از سردفترها باشد که Aj می دانستند این یک مسئله غیرقابل بازگشت است و اقدام ویژه ای را از طرف سازمان می طلبد.

هزینه ثبت ازدواج و طلاق 20 درصد افزایش یافته است

وی ادامه داد: “دفاتر ازدواج امیدوار بودند که با تصویب تعرفه و تحقق آن بتوانند با انگیزه بیشتری کار کنند که متأسفانه با اعلام تعرفه جدید ، امید و انگیزه آنها افزایش پیدا نکرد.”

در نهایت زراعی اظهار داشت: امیدواریم این دفاتر از شرایط حاد دفاتر ازدواج و طلاق آگاه شوند که به هیچ وجه قابل مقایسه با سردفتران نیستند و همچنین از جلوگیری از تعطیلی دفاتر ازدواج و طلاق جلوگیری می کنند. “