حوادث

تصویب نامگذاری ۲ خیابان تهران به نام ۲ روزنامه‌نگار

زبان ها:

اعضای شورای شهر تهران تغییر نام برخی از جاده های پایتخت از جلسه قبلی را اولین دستور کار امروز جلسه شورای شهر دانست. گلستانه ، یکی از روزنامه نگاران که این واقعه را پوشش داد ، رای موافق داد.

اعضای شورا همچنین به تغییر نام میدان بنام به عنوان شهید غلامرضا استاراکی رای دادند.

علاوه بر این ، اعضای شورای شهر تهران به تغییر نام بخش شرقی – غربی خیابان تایر از شمال ایران به خیابان تایر ، خیابان شهید علی سالاری رای دادند که در پاسخ به تغییر نام ، محسن هاشمی گفت: انحراف هندسی از خیابان تایر. این انحراف به معنای بد در هندسه خیابانها نیست ، اما در سیاست انحراف خوب نیست.

اعضای شورای شهر در ادامه پیشنهاد پیشنهادی برای تغییر نام خیابان مهرداد جنوبی به سهیل گوهاری را در نظر گرفتند و رئیس کمیته ثبت نام محمد جواد حق شناس ، دلیل این انتصاب را توضیح داد: گوهاری سالها یکی از همکاران روابط عمومی ما بود. از آنجا که خیابان مهرداد جنب ساختمان اتحادیه روزنامه نگاران است ، این کوچه را بعد از گوهاری نامگذاری می کنیم که در اثر بیماری قلبی عروقی درگذشت.

در پاسخ به این پیشنهاد ، مجید فراهانی گفت: سهیل گوهاری یکی از همکاران خوب ما در شورای شهر بود و بیش از 15 سال با او دوست بوده ام ، اما به جای نامگذاری معابر در کمیسیون ثبت نام ، پارک ، ورزشگاه و غیره. ما می توانیم از ابزارهای دیگری مانند استفاده کنیم. نام این گذرگاه را که سالها شناخته شده است تغییر ندهید و مطمئن باشید اعضای شورای شهر به بهانه قرار دادن نام همکار خود در این گذرگاه نام این گذرگاه را تغییر خواهند داد.

وی با بیان اینکه کوچه قائم مقدم فراهانی را روح الله رجایی عنوان می کند: “این کوچه به مدت 100 سال به نام قائم مقام فراهانی شناخته شده است و اتحادیه روزنامه نگاران هرگز نمی دانستند که تغییر نام داده شود و جالب باشد.” معاون فراهانی توسط انگلیسی ها کشته شد و اکنون ما می خواهیم نام او را از کوچه در تاریخ 28 خرداد حذف کنیم.

زهرا نژاد بهرام همچنین سه سؤال پرسید: سؤال برای من این است ، آیا از اهالی محل در مورد تغییر نام راه های مهرداد و قائم مقدم فراهانی پرسیدید؟ خدای ناکرده ، آیا ما نام هر روزنامه نگار یا روزنامه نگاری را که جان خود را در خیابان ها از دست داده است قرار می دهیم؟ آیا از اتحادیه روزنامه نگاران سوالی پرسیدید؟

حقناس گفت: “من باید به سه سؤال شما بگویم نه.”

امینی بعداً با این نامه موافقت کرد: سهیل گوهری همکار ما در شورای شهر و دبیر کمیته حقوقی بود ، بنابراین انتظار داریم همکاران ما به نفع وی رأی دهند.

محسن هاشمی در پاسخ به اظهارات امینی گفت: “بگذارید به همكاران خود بگوییم كه می توانیم نام آنها را به خیابان ها برسانیم.”

حجت نظری با این پیشنهاد موافقت كرد و گفت: “این عادلانه نیست كه بگوییم ما دوستان خود را نام نمی بریم ، زیرا این شخص كوتاه تر از دنیا است و تغییر نام در كوچه 200 متری یك بازیگر دوستانه نیست ، زیرا بازیکن قرار است دوستان ما را به صورت جزئی بازی كند.” ما در شهرداری های مختلف کار می کنیم.

وی با بیان اینکه سهیل گوهری در مصوبه نامزدها دفن شده است ، افزود: این امکان وجود دارد که وی اجازه ثبت نام در خیابان ها را نداد: “برخی از اعضا با این شخص بی عدالتی انجام داده اند و بهتر است جلسات خصوصی را کنار بگذاریم.”

نخست وزیر ، زهرا نوری ، با واکنش به سخنان حجت نظری ، گفت: “نخست وزیر حجت نظری گفت که بسیار نگران است. اما درست نیست که اعضا گفتند که آنها گوهری را اشتباه کرده اند. ما انتظار داریم که یک کلمه در ساعت 20:30 از دهان ما بیرون بیاید.” آنها علیه مجلس توطئه می کنند و ما نباید بهانه ای برای آنها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ما برای نامگذاری کوچه ها رای دادیم ، گفت: “بسیاری از اعضای پارلمان قبلی و مجلس فعلی می گویند که وظیفه شورا فقط ثبت نام گذرگاه ها است. این به دلیل برخی از رفتارهای ماست.”

به گزارش ایران تودی ، اعضای شورای شهر تهران به تغییر نام مهدیاد کوچه جنوبی به عنوان سهیل گوهاری رای دادند.

اعضای شورای شهر همچنین به تغییر نام خیابان قائم مقدم فراهانی به عنوان روح الله رجایی رای مثبت دادند.

اعضای شورا رای موافق پارك جدید در محله نظام‌آباد به نام گل ابریشم را دادند.