عمومی

برگزیدگان چهلمین جشنواره تئاتر فجر

اختتامیه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر عصر روز سه شنبه (28 بهمن) به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع) برگزار می شود.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر ستاد اربعین فجر حسینی حضور داشتند. مسافر آستانه، مدیر اجرایی انجمن هنرهای نمایشی رضا بصیرت، مدیر اجرایی خانه هنرمندان ایرج راد و هنرمندان گروه های نمایشی فعلی.

پس از پایان مراسم با حضور روسا، مسئولین و داوران بخش های مختلف مسابقات چهلمین جشنواره تئاتر فجر جوایزی به برگزیدگان اهدا شد.

جایزه سرباز وطن

در ابتدای مراسم اهدای جوایز برگزیدگان بخش‌های مختلف چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نماهنگی حاوی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری درباره جایگاه و شخصیت سردار سلیمانی منتشر شد.

در ادامه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اهدای جایزه «سرباز وطن» در این جشنواره به روی صحنه رفتند.

جایزه ویژه این بخش به نمایش «روزگار سرد» به کارگردانی سمیرا سلطانی از ساگز تعلق گرفت.

از همکاری وزارت بهداشت با تئاتر فجر تشکر می کنیم

محمود سالاری معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای نمایشی قادر آشنا و حسین مسافرآستانه دبیر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، نصرت الله ظفری مدیرکل پشتیبانی و بهزیستی و محمد هاشمی مدیرکل امور نمایشی حضور داشتند. مهدی افضلی رئیس روابط عمومی و مدیرکل بنیاد رودکی با اهدای لوح سپاس و قدردانی قدردانی کردند.

نصرت الله ظفری مدیرکل پشتیبانی و رفاه وزارت بهداشت به دلیل بیماری عروق کرونا ویروس قلب در این مراسم شرکت نکرد.

رویگری: امیدوارم جشنواره تئاتر فجر هر سال با قدرت به حیات خود ادامه دهد

کلیپی از انقلاب، سرود معروف «الله الله» این هنرمند و رضا رویگری هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون برای برگزاری مراسم ازدواج با صدای رضا رویگری روی صحنه رفتند.

از رضا رویگری با حضور محمود سالاری، ایرج راد و هوشنگ توکلی قدردانی شد.

رضا رویگری در سخنان کوتاه خود گفت: میلاد حضرت علی (ع) را به همه تبریک می گویم. این جشنواره برای ما ارزش خاصی دارد. امیدوارم هر سال این اتفاق بیفتد و بچه های تمام تئاترهای تهران و شهرستان دور هم جمع شوند و چنین روزی را جشن بگیرند.

بخش منتخب ایثار و شهادت

پس از اهدای جوایز به سمت جشنواره تئاتر فجر، جایزه برگزیده بنیاد شهید با حضور سیاوش طهمورث مدیرکل بنیاد شهید هنر سید مرتضی حسینی، مجتبی شاهمرادی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری استان اصفهان اهدا شد. ، سازمان فرهنگی عمومی شهرداری تهران.

بخش های منتخب بخش ایثار و شهادت چهلمین جشنواره تئاتر فجر شامل اجرای سگک دار به کارگردانی رضا بهرامی و اجرای مصری به کارگردانی اکبر عین بود.

رضا بهرامی پس از دریافت جایزه آن را به شهدا تقدیم کرد و گفت: اگر آنها شهید نمی شدند اکثر ما و بسیاری از مسئولان اینجا نبودیم.

بودجه جشنواره تئاتر ما 9 میلیارد تومان است اما بودجه یک فیلم 30 میلیارد است. متاسفانه تئاتر به عنوان مادر هنر رها شد. امیدوارم جامعه هنری زنگ خطر این موضوع را به صدا درآورد.

دو هنرمند در ادامه بنیاد شهید؛ ابتدا از فرزند شهید سید جواد حسینی و هنرمند پیشکسوت فردوفس حاجیان تجلیل شد.

حاجیان پس از دریافت جایزه گفت: اقتصاد خلاق در وزارت رهبری جایی ندارد. در شورای انقلاب فرهنگی است که عده ای سال ها آنجا نشسته اند و باید جای خود را به جوانان بدهند. کار اصلی باید در مجلس باشد. اگر تئاتر تبدیل به تجارت شود، به اقتصاد خلاق نیاز داریم.

جایزه ویژه شهرداری اصفهان برای «تصویر مصور مظفری»

وحید نفر برای کارگردانی نمایش تصویرگری مظفری جایزه جشنواره کمدی هندی شهرداری اصفهان را دریافت کرد.

اجرای علی بابایی که باید از دور برای برخی دوست داشته شود، جایزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران را به خود اختصاص داد.

وی همچنین معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از کهباد تارج و لیلی ایورین است. دو نمایشنامه نویس سرشناس در نوشتن نمایشنامه هایی با موضوعات اجتماعی از کشور حمایت کردند.

برندگان بخش رادیو تئاتر؛ جمع آوری جوایز توسط “Maffe”

پس از پخش این نماهنگ، جواد پیشور، ایوب آقاخانی، بهرام ابراهیمی، فریدون محرابی و سید محمد هاشمی نماینده مجلس به برگزیدگان بخش رادیو و تئاتر با حضور هیئت داوران بخش اهدا شد. وزارت مدیریت.

به نرگس موسوی پور در بخش جلوه ها دیپلم افتخار و جایزه نقدی برای جلوه های نمایش های طنز کافه رادیویی و جشن پرندگان مهاجر اهدا شد.

مجید آینه برای فیلمبرداری برنامه طنز رادیویی «کافه» دیپلم افتخار و جایزه نقدی دریافت کرد.

بهرام سروری نژاد برای بازی در برنامه طنز رادیو کافه موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی شد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به الهه علیزاده برای بازی در برنامه زن رادیویی مافه و همچنین مریم که با بازی در برنامه طنز رادیویی کافه شهرت دارد، اهدا شد.

زهرا اسماعیلی برای نگارش نمایشنامه رادیویی «مافه» دیپلم افتخار و جایزه نقدی در رشته نمایشنامه دریافت کرد.

زهرا اسماعیلی در کاندیداتوری کارگردانی برای کارگردانی نمایش «مفافه» موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی شد.

اثر برگزیده این بخش که تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را از آن خود کرده بود به برنامه رادیویی «مافه» به تهیه کنندگی زهرا اسماعیلی تقدیم شد.

واحدهای منتخب از انواع دیگر اجرایی

پس از نمایش کلیپ روی صحنه، جوایزی برای انواع دیگر اجراها با حضور مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، مریم معترف و اردشیر صالح پور روی صحنه اهدا شد.

در بخش‌های دیگر نمایش به مریم خلیلی برای نمایش «هفت و نیم و نیم»، مهیار جوادیها برای نمایش «رها» و عیسی صادقی برای مسخ شاعرانه گیشا عناوین افتخاری اهدا شد.

انتخاب شده برای تئاتر خیابانی؛ سهم پنجم در اختلالات روده مردگان

بخش طراحی لباس:

هادی کیانی در این بخش جایزه برگزیده طراحی لباس روده مردگان نگون بخت شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد.

بخش طراحی فضا:

در طراحی فضای تئاتر خیابانی، هیئت داوران از محمدرضا پورعلی و میلاد حسن زاده به خاطر بازی های بی ارزششان تقدیر کردند و تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به هادی کیانی برای احیای روده های مرده بی صاحب اهدا شد.

بخش موسیقی:

به آرین خسروی برای موسیقی آخرین اجرا شامل امیرحسین انصافی، امیرمحمد انصافی، محمدحسین رحیمی و نیما مهدوی تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی اهدا شد. نمایش باجه تلفن

بازیگر:

او اگرچه در بخش بازیگری زن تئاتر خیابانی از سوی هیئت داوران انتخاب نشد، اما از آرزو جعفری برای بازی در «ماجرای کفش»، دلارام ترکی برای بازی در فیلم POV و مارال ایزدبخشی برای بازی در «25 متر» تقدیر کرد. “. آرزو و ساغر کیخا برای بازی در فیلم آشوب.

بازیگر شخصی:

در بخش بازیگری مرد، امیرحسین انصافی و امید حمیدی برای ایفای نقش در آخرین نمایش و هادی کیانی برای بازی در نمایش روده های مردگان بی سرپرست انتخاب شدند.

کارگردان:

هادی کیانی در این بخش برای کارگردانی افشین خدری برنده تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی و برای ساخت فیلم «غرفه تلفن» «روده های مردگان متخاصم» شد.

طراحی ایده:

در این قسمت افشین خدری برای نمایش باجه تلفن دیپلم افتخار و جایزه نقدی، سمیه مهری برای نمایش دومی و هادی کیانی برای نمایش روده مردگان بی سرپرست به عنوان برنده تندیس جشنواره دریافت کردند.

برندگان بخش تئاتر صحنه

هیئت داوران این بخش به برگزیدگان اعم از لوح و جوایز نقدی و به برگزیدگان تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جوایز نقدی به برگزیدگان 10 بخش تئاتر صحنه اهدا شد.

طراحی آرایش

در این بخش به فرزاد رادفر و عجمان بیژنی نسب برای تهیه گریم هملر بیژنی از فسا جوایزی اهدا شد و محمد مصیبی به عنوان فرد انتخاب شده از تهران برای گریم نمایش معرفی شد.

طراحی حرکت

مهرداد آبجار از تهران برای آهنگسازی حرکت بانوی عزیزم و مقتبی رستمی فر برای آهنگسازی نمایشنامه اکشن مرثیه ترور یولی سزار اهواز جایزه گرفتند.

طراحی سبک

محمود کریمی از مشهد برای طراحی نور برای نمایش سوئینی تاد و ایمان نخلستانی برای طراحی نور برای نمایش ترور یولی سزار اهواز جایزه گرفتند.

طراحی پارچه

سارا حسین پور برای طراحی صحنه و لباس برای نمایش «ژولیوس سزار» در رابطه با ترور ژولیوس سزار از سوی اهواز اهدا شد و این جایزه به عجمان بیژنی، نسب و نجمه زارعی جلیانی برای طراحی لباس هملر بیژنی از فسا اهدا شد.

موسیقی

برنده این بخش ویلیام نیری از تهران برای موسیقی «بانوی محبوبم» و آرمین سپیدار برای موسیقی نمایش «سوینی تاد» از مشهد بودند.

طراحی صحنه

سید مهدی موسوی، تبار و علی شمس برای طراحی صحنه برای اجرای فرصت ها و مقتبی رستمی فر برای مرثیه ترور یولی سزار اهواز جایزه بهترین طراحی صحنه را دریافت کردند.

بازیگری

نسرین درهشان زاده برای بازی در «احتمال تهران»، الهام شعبانی برای بازی در بابا آدم از تهران و نورا هاشمی برای بازی در «بانوی عزیزم» از تهران جایزه گرفتند.

بازیگری شخصی

در بخش بازیگری مرد پیام نوروزی برای بازی در فیلم «زندگی سگ مرده» قزوین تقدیر شد و تینو صالحی برای بازی در «بک» از تهران جایزه گرفت.

درام نویسی

در بخش نمایشنامه نویسی، هیئت داوران از کهبد ترجی برای نگارش نمایشنامه سگک از تهران تقدیر کرد و جایزه را به باگر سوروس برای نگارش نمایشنامه «پیری از بیجار» اهدا کرد.

کارگردان

علی شمس برای کارگردانی نمایش «احتمال» از تهران جایزه گرفت و مقتبی رستمی فر برای کارگردانی سوگواره ترور یولی سزار اهواز جایزه بهترین کارگردان صحنه را از آن خود کرد.