فرهنگ و هنر

اسپیلبرگ جشنواره فیلم «قاهره» را افتتاح می‌کند

«فبلمن» جدیدترین اثر استیون اسپیلبرگ به عنوان فیلم افتتاحیه چهل و چهارمین جشنواره فیلم قاهره در مصر انتخاب شد.

به گزارش ایران تودی به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم قاهره که یکی از رویدادهای مهم سینمای عرب محسوب می شود، امسال از 13 تا 22 نوامبر (22 آبان تا 1 دسامبر) برگزار می شود و فیلم جدید استیون اسپیلبرگ « در افتتاحیه این مراسم فیلم «افسانه‌مردان» به نمایش درمی‌آید.

Feblemans که پیش از این برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم تورنتو شده بود، پرتره ای شخصی از دوران کودکی است که از کودکی اسپیلبرگ الهام گرفته شده است و خود را به عنوان یکی از اصلی ترین بخش های فصل جوایز فیلم تثبیت کرده است. داستان در قرن بیستم آمریکا اتفاق می‌افتد، داستان به دنبال کشف یک راز خانوادگی توسط مرد جوانی است که به قدرت سینما در کمک به ما برای دیدن حقیقت در خود و دیگران اشاره می‌کند.

این فیلم توسط میشل ویلیامز، پل دانو، ست روگن، گابریل لابل، جین برلین، جولیا باترز، رابین بارتلت، کلی کارستن و جود هیرش، بازیگران جدید استیون اسپیلبرگ و اسپیلبرگ با تونی کوشنر نوشته شده است.

در جشنواره فیلم قاهره، هفت فیلم در مسابقه افق های سینمای عرب به نمایش در می آید که با اولین نمایش جهانی مستند دور از نیل ساخته شریف الکتشا، فیلمساز مصری آغاز می شود. از دیگر ساخته های قابل توجه می توان به نمایش جهانی «خانواده» ساخته «مرزک آلوچه» کارگردان الجزایری که در سال 2013 از سوی ورایتی به عنوان بهترین کارگردان خاورمیانه انتخاب شد و «حوریه» به کارگردانی مونیا «مادور» اشاره کرد. .

14 فیلم در بخش اصلی رقابتی حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به «ب 19» ساخته احمد عبدالله کارگردان مصری، «بارن» ساخته «علی چری» در جشنواره دو هفته کارگردانان کن و «نان و نمک» در جشنواره فیلم ونیز اشاره کرد. به کارگردانی دامیان کوکور» و «منظره پروانه» ساخته ماکسیم ناکونچنی که پیش از این در بخش پیش نمایش جشنواره فیلم کن به نمایش درآمده بود، برای دریافت جایزه هرم طلایی بهترین فیلم رقابت می کنند.

رئیس هیئت داوران جشنواره قاهره نائومی کاواسه سینماگر ژاپنی است و جایزه افتخاری «هرم طلایی» به بلا تارا فیلمبردار مشهور مجارستانی اهدا می شود.

انتهای پیام