عمومی

پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به کار خود پایان داد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان روز دوشنبه با حضور هنرمندان برجسته خیابانی کشور در بوستان بانوان این شهر مرزی برگزار شد.

هیئت داوران پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با تصمیم سمندر نمایشی را به انتخاب بخش کودک به کارگردانی مسعود کردی از بروجرد ارائه کردند. سبز مبارکه به سرپرستی مهدی ملکی از تهران با اهدای لوح و جایزه نقدی اهدا شد.

در بخش ایثار و شهادت و تحول هی این اجرا توسط گروه های شرکت کننده بدون هیچ اولویتی اجرا شد.

هالین و میناتان محمد هر دو را بازی می کند دروشکه برسیکان و دانه های کمیاب به عنوان بهترین در بخش نوجوانان انتخاب و ارائه شد.

مرجان موسی نژاد طراح و در بخش طراحی و ایده متفکر نمایش خصوصی به تهیه کنندگی حضرت مهدی (عج) و متفکر یک مشت ماشین مدلی، امیر امیر از نمایش “تماس چشمی با مادر” و وحید درویش از نمایش “مرگ بازی دروغ واقعی” نفرات برتر شناخته شدند.

در این بخش هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و دیپلم افتخار برای اجرای هفت خوان از یزد اعطا کردند.

تک اجرای اصفهان غایب به کارگردانی هادی کیانی، ایلامدان سعید خیراللهی به کارگردانی اجرای پینوکیو، اجرا کورپا شیرین به کارگردانی سعید ذبیحی از کرمانشاه و نمایش فایتون برسیه‌کان در بخش ایثار و شهادت به کارگردانی مختار محمدی از مریوان جایزه گرفتند.

هیئت داوران ضمن تقدیر از زحمات هنرمندان ایثارگر و شهدای شرکت کننده در جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به احمد معلم اهدا کردند. دنده بازیگر نمایش «اسطوره» محمد روزبهانی از اصفهان، دلدار دلوار از تهران، کارگردان نمایش بهاره سعیدی پناه. چه کسی تنگ بلور از کرمانشاه و کارگردان نمایش علیرضا شمس از اصفهان و ابسال بازیگر نمایش طوطی و بازرگان از ایلام چند امضا دارند.

در بخش پژوهشی بخش مذهبی، هیئت داوران نیز از سید فریدون احمدی برای اجرای او تقدیر کردند. بردهمجتبی مقدم را به عنوان رتبه اول این بخش معرفی کرد.

هیئت داوران از محمدرضا جعفری کارگردان نمایش تقدیر کردند هلونه، بهترین جایزه در رشته کارگردانی آیینی به کارگردانی هوشیار قوامی تعلق گرفت برده با ایمان

افشین در طراحی فضا خدری و فراز کاظمی باجه تلفن احمد صمیمی پو و لال درست برای نشان دادن دروشکه برسیه‌کان آنها به ترتیب سوم، دوم و اول شدند.

در نامزدی موسیقی، محمد اسلامی و محمد نریمانی در اجرای پارامتریک رتبه سوم، امین آبسالان برای «توتوگولو و بازرگان» رتبه دوم و محمد نادری در اجرای سمفونیک رتبه اول را کسب کردند.

جایزه اول طراحی صحنه و لباس را نادره حیدریان از نمایش «توتوگولو و تاجر»، جایزه دوم سیاوش عبداللهی از نمایش «همسایه گاز» و جایزه سوم را آدینه رحیم نژاد از نمایش «اسطوره» به خود اختصاص داد.

مختار محمدی برای نمایش در بخش طراحی و ایده دروشکه برسیه‌کانهما پرشین برای پو و حیدر رضایی برای طوطی و بازرگان به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

در قسمت بازیگری مرد مصطفی او خندید هاشم پورمحمدی اولین نفر در نمایش پینوکیو و مرغ همسایه هاشم پورمحمدی در نمایشنامه نیست. چه کسی در نمایش طوطی ها و تجار مقام دوم و سوم به صاحب آبسالا تعلق گرفت.

مقام اول دلارام ترکی از نمایش پوف، فاطمه حسینی از نمایش سوارکاری، مقام دوم و مارال خداوند در فاصله ۲۵ متری نمایش آرزو در رشته بازیگری زن به ترتیب مقام اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

مصطفی در رشته کارگردانی در جایگاه سوم قرار دارد او خندید مقام دوم به احمد صمیمی تعلق گرفت و کارگردانی نمایش بر عهده مختار محمدی بود. دروشکه برسیه‌کان جایزه بزرگ را برد.

در این مراسم گروهی از ماهی های دوست داشتنی نیز حضور دارند توانا ویژه تعطیلات به همت سازمان بهزیستی برگزار شد.