فرهنگ و هنر

«هراس» در جشنواره فیلم فجر

هراس به کارگردانی ایوایلو هریستف در سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش در می آید.

به گزارش ایران تودی ، چهارمین فیلم سینمایی “ترسناک” ایوایلو هریستف که برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم های شب های سیاه در تالین شد ، در سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش در می آید.

ایوایلو هریستف در جشنواره فیلم مسکو 2015 موفق به کسب سه جایزه مهم از جمله بهترین فیلم ، فیلم گمشده شد. وی متولد 1955 در صوفیه بلغارستان است و پس از سالها حضور در سینما ، تئاتر و تلویزیون بلغارستان اولین فیلم خود را با نام مهاجران ساخت.

ترسناک که همچنین برنده جایزه بهترین فیلم خارجی زبان در جشنواره فیلم سانتا باربارا شد ، داستان زندگی زنی است که پس از اخراج از دهکده در یک کلبه خلوت زندگی می کند. هنگامی که با یک مهاجر خارجی رنگین پوست روبرو می شود ، تصمیم می گیرد به او پناه ببرد و همین امر باعث درگیری وی با اهالی روستا می شود.

داستان مهاجران و پناهندگان هنوز موضوع اصلی سینمای مدرن اروپا است و تعامل با بیگانگان برای خارجی ها مفهومی نامفهوم است ، اما “ترس” از نظر طنز قوت می گیرد. در عکسهای سیاه و سفید ، برخوردهای سیاه و سفید و سرد افراد با درک هر شخص خارجی ارائه می شود و کنتراست تصاویر به طور مصنوعی بر تقابل خوب و بد ، اروپا و آفریقا ، سفید و رنگی تأکید می کند. .

“ترس” تلاشی است برای نشان دادن اینکه مردم می توانند به یک زبان مشترک برسند ، علی رغم تفاوت های قابل توجه در فرهنگ ها و زبان ها.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 5 تا 12 ژوئن 1400 به دبیری نویسنده ، کارگردان و تهیه کننده فیلم محمدمهدی عسگرپور در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام