استان ها

برای تحقق شعار امسال باید در شیوه اعطای وام‌های بانکی تجدیدنظر شود

ایران تودی/خراسان رضوی نماینده منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم گفت: وام‌های بانکی که اکنون تحت شرایطی بسیار سخت به مردم داده می‌شود، باید در اختیار عموم مردمی که قصد سرمایه‌گذاری در تولید دارند، قرار گیرد و بسترهای لازم برای فعالیت آنان فراهم شود.

«علی‌اصغر نخعی‌راد» در گفت‌وگو با ایران تودی با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و همچنین تاکیدات پیشین رهبر انقلاب بر مردمی‌سازی اقتصاد، اظهار کرد: در یک سال اخیر و پس از تاکیدات رهبر انقلاب بر مردمی‌سازی اقتصاد در سخنرانی نوروزی سال گذشته، مجلس و دولت اقداماتی در این خصوص انجام دادند که رساندن رشد اقتصادی کشور از صفر به ۶ درصد نشان‌دهنده نتیجه‌بخش بودن این اقدامات است.

وی افزود: به‌ دلیل هشت سال سهل‌انگاری دولت‌ قبل، متاسفانه تاکنون زحمات دولت و مجلس کفایت نکرده و کماکان ما موقعیت خوبی از لحاظ اقتصادی و در حوزه تولید نداریم. اقدامات نهادهای مربوطه باید ادامه پیدا کند تا با مشارکت دادن مردم در اقتصاد بتوانیم به جهش تولید برسیم.

نماینده منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم با اشاره به اهم اقداماتی که در سال جاری باید برای تحقق مردمی‌سازی اقتصاد صورت گیرد، عنوان کرد: اصلی‌ترین کار این است که موانع حضور مردم را برداشته و امکاناتی که در کشور وجود دارد را در اختیارشان  قرار دهیم. وام‌های بانکی که اکنون تحت شرایطی بسیار سخت به مردم داده و در بسیاری از مواقع به‌ صورت رانتی توزیع می‌شوند، باید در اختیار عموم مردمی که قصد سرمایه‌گذاری در تولید دارند، قرار گیرد و بسترهای لازم برای فعالیت آنان فراهم شود.

نخعی‌راد با تاکید بر اینکه دولت باید برای حل موانع موجود در مسیر مردمی‌سازی اقتصاد فکری کند، گفت: باید ضوابطی برای مقابله با سوداگری و دلالی وضع شود. ما اکنون با مشاغل کاذبی در جامعه مواجهیم که به دلیل آسان بودن فعالیت در آن‌ها، مردم جذب‌شان شده و به جای صرف سرمایه در حوزه‌های تولیدی، در این مشاغل سرمایه‌گذاری می‌کنند. باید این مشاغل شناسایی شده و از فعالین‌شان مالیات اخذ شود. باید راه‌های تولید برای مردم فراهم شود تا به سمت مشاغل مفید سوق داده شوند.

انتهای پیام