علمی و پزشکیکسب و کار ایرانیان

بهترین ژل شستشوی بانوان برای عفونت

آناتومی و شرایط زیست شیمی ناحیه تناسلی بانوان زمین تا آسمان با نواحی دیگر بدن متفاوت است. این بخش حاوی باکتری‌های طبیعی فراوانی است که هر لحظه با تغییر شرایط دما، PH و رطوبت تغییر ماهیت و روی دیگر خود را نشان می‌دهند! بیش‌ترین درگیری‌هایی که در ناحیه واژن و به صورت سطحی گزارش می‌شود، به بیماری‌های قارچی مربوط است. البته که محیط اسیدی واژن تا حد زیادی از رشد ذرات میکروبی جلوگیری می‌کند. اما محیط ناحیه تناسلی ناحیه‌ خاصی است که به سبب موقعیت آناتومیک کم‌تر مورد توجه و رسیدگی بهداشتی افراد قرار می‌گیرد.

آشنایی با سیستم خود مراقبتی ناحیه تناسلی

ناحیه تناسلی دقیقا مشابه با سایر ارگان‌های بدن با استفاده از تعدیل جمعیت میکروبی ناحیه می‌تواند از سد بیماری‌ها عبور کند. اولین عامل خود مراقبتی واژن PH آن است. محیط واژن اسیدی و در محدوده 3/8 تا 5/4 قرار دارد. تحقیقات نشان داده اکثر بانوان تا قبل از سی سالگی حداقل یک بار به عفونت قارچی کاندیدا آلبیکنس مبتلا می‌شوند. اسپری خوشبو کننده بدن مردانه ویتابلا .

اکثر این مشکلات مربوط به ناحیه تناسلی ناشی از بی‌توجهی نسبت به محیط نظیر حضور در استخر، روابط جنسی و عدم رعایت بهداشت فردی است. حتی اگر در محیط خاصی هم قرار نگرفته باشید باز هم ممکن است به دلیل اضطراب به عفونت‌های واژنی مبتلا شوید؛ چون استرس همواره باعث سرکوب ایمنی بدن می‌شود. مادامی که سیستم ایمنی ناحیه تناسلی بتواند بر عوامل فرصت‌طلب غلبه کند عفونت راهی برای ورود پیدا نمی‌کند. اما این موضوع دائمی نیست!

تاثیر ژل شستشوی بانوان بر سلامت ناحیه واژن تا چندی پیش استفاده از ژل شستشوی بانوان و سایر محصولات مراقبتی برای سطح واژن به این اندازه متداول نبود. در وهله اول به سبب آسیب‌پذیری این ناحیه، مقاومت زیادی برای شستشوی روزانه واژن وجود داشت. بعد از عبور از سد اول، اکنون سد دیگری برای استفاده از ژل بهداشتی دوشیزگان و بانوان وجود داشت. اکثر بانوان از صابون و سایر شوینده‌هایی که برای پوست بدن استفاده می‌شد جهت بهداشت واژن استفاده می‌کردند. این در حالی است که صابون و شامپو PH بالایی دارند و خاصیت خودمراقبتی واژن را خنثی می‌کنند!

یکی از مهم‌ترین کاربرد ژل شستشوی بانوان حفظ PH ناحیه تناسلی است. همین موضوع فضایی آنتی باکتریال را فراهم و از ایجاد بوی ناخوشایند ناحیه واژن بر اثر تهاجم میکروبی جلوگیری می‌کند. برخی از مزایا و تاثیرات مثبتی که استفاده از ژل بهداشتی بانوان به همراه دارد عبارتند از: پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های تناسلی اگر به سبب موقعیت شغلی خود فرصت کافی جهت رسیدگی مداوم به ناحیه تناسلی را ندارید، به صورت متناوب از این ژل‌ها استفاده کنید. با هر بار استفاده از رشد و جانشینی عوامل میکروبی جلوگیری کرده‌اید. حفظ رطوبت طبیعی ناحیه واژن

همان طور که گفته شد رطوبت و دمای این ناحیه از عوامل مستعد کننده ابتلا به بیماری‌ها هستند. با مصرف اصولی از ژل شستشوی بانوان میزان رطوبت ناحیه تعدیل می‌شود. بنابراین به واسطه مصرف محصولات ویتابلا بیز  بهداشتی یکی از مهم‌ترین عوامل زمینه‌ساز آلودگی حذف خواهد شد! خاصیت ترمیمی و ضد التهابی ژل شستشوی بانوان سرخی، التهاب، خارش و حساسیت‌های دوره‌ای از مشکلاتی هستند که معمولا بانوان بسته به سبک زندگی خود با آن‌ها رو به رو خواهند شد. در فرمولاسیون این محصولات از مواد نرم‌کننده و ضدالتهاب استفاده شده و با هر بار استفاده می‌توانید تاثیرات التیامی آن را مشاهده کنید. فاکتورهای مهم در خرید بهترین مارک ژل شستشوی بانوان ایده‌آل

  1. PH محصول: اسیدیته محصولی که خریداری می‌کنید باید به PH ناحیه تناسلی نزدیک و بین 4 تا 5/5 باشد. این فاکتور روی برچسب اغلب محصولات مراقبتی نظیر ژل شستشوی بانوان دیده می‌شود.
  2. عطر و اسانس: محصولی که برای ناحیه تناسلی استفاده می‌شود باید عاری از هرگونه اسانس و بوی مصنوعی باشد. بر خلاف محصولات آرایشی و مراقبتی پوست، ژل بهداشتی باید بدون بو یا با بویی ملایم باشد. در غیر این صورت ممکن است باعث آلرژی و حساسیت پوستی در ناحیه شود.

برنامه هفتگی مصرف ژل شستشوی بانوان پیش از خرید محصول می‌توانید ابتدا از پزشک خود مشورت بگیرید و سپس از ژل استفاده کنید. ژل شستشوی بانوان را می‌توانید قبل از مقاربت، بعد از مقاربت، در صورت بروز التهاب، خارش، ترشحات ناحیه و … استفاده کنید. اما در میزان استفاده از ژل باید دقت کافی به خرج دهید! تمام محصولات شوینده با هر PH و اسیدیته به مرور زمان منجر به خشکی و حساسیت پوستی می‌شوند. بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند محصولات بهداشتی را به صورت متناوب و هفته‌ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید.

کافی است مقداری از ژل شستشو را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و پس از مدتیبسیاری از خانم ها برای حفظ سلامتی و تمیزی ناحیه تناسلی خود از ژل بهداشتی استفاده می کنند؛ از این رو می خواهیم 10 تا از پرفروش ترین ژل بهداشتی بانوان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید ژل مورد نظر خود را به راحتی بیابید؛ ژل بهداشتی بانوان ویتابلا بیز می تواند ناحیه تناسلی را به خوبی تمیز کند و از هر گونه آلودگی و باکتری آن ناحیه را پاک نماید؛ در صورتی که شما به دنبال یافتن ژل بهداشتی مناسب هستید می توانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

ژل بهداشتی بانوان چیست؟ اکثر خانم ها به بهداشت اندام های خود به ویژه ناحیه تناسلی شان بسیار اهمیت می دهند و از این رو به دنبال یافتن راه کار های لازم برای از بین بردن آلودگی ها و حفظ سلامت خود هستند؛ ژل بهداشتی بانوان می تواند از بروز عفونت در ناحیه واژن جلوگیری کند و PH ناحیه تناسلی را در حالت طبیعی نگه دارد؛ بهتر است خانم ها از ژل بهداشتی استفاده کنند زیرا آب به تنهایی نمی تواند پاک کننده واژن باشد. پوست ناحیه واژن نسبت به مواد مختلف و آلودگی ها به سرعت حساسیت نشان می دهد که در صورت تمیز نگه داشتن واژن با ژل بهداشتی بانوان، هر گونه میکروب و عفونت خارجی پوست از بین می رود و پاک می شود. نحوه استفاده از ژل بهداشتی بانوان

  • ابتدا باید مقدار مناسبی از ژل بهداشتی بانوان را در کف دست تان بریزید و زمانی که قصد رفتن به حمام یا دستشویی دارید، آن را به ناحیه واژینال خود بمالید.
  • زمانی که ژل بهداشتی را می مالید باید این فرایند از سمت جلو به سمت عقب انجام گیرد تا میکروب‌هایی که در مقعد وجود دارند به سمت واژن حرکت نکنند.
  • در ادامه باید ۱ الی ۲ دو دقیقه پس از به وجود آمدن کف، ناحیه تناسلی تان را با آب شستشو دهید.
  • در آخرین مرحله با استفاده از یک عدد حوله نرم ناحیه مورد نظر را خشک کنید تا در صورت خیس بودن واژن، محیط جهت رشد کردن باکتری‌ها و دیگر عوامل بیماری‌زا فراهم نشود.

توصیه های مهم زمان استفاده از ژل بهداشتی بانوان زمانی که قصد استفاده از پرفروش ترین ژل بهداشتی بانوان را دارید باید به برخی توصیه های مهم توجه نمایید؛ این توصیه ها به شرح زیر اند :

  • باید پیش از استفاده کردن از ژل بهداشتی بانوان، دست های خود را به خوبی بشویید.
  • باید بعد از استفاده کردن از ژل بهداشتی بانوان، از لباس زیری که مناسب است استفاده نمایید؛ بهتر است لباس زیر نخی باشد و تنگ نیز نباشد.
  • خانم ها نباید از ژل بهداشتی بانوان بیش از حد استفاده کنید چون حتی امکان دارد احتمال ابتلای فرد به عفونت‌ها را افزایش دهد.
  • در ضمن اگر شما علائمی از جمله خارش و سوزش و بوی بد را در ناحیه تناسلی خود متوجه شدید باید با در میان بگذارید.

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنون و متشکر هستیم و در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با پرفروش ترین ژل بهداشتی بانوان دارید می توانید از طریق سایت با ما در میان بگذارید. آبکشی کنید. انتخاب شوینده‌های ناحیه تناسلی فرآیندی توام با ریسک است و باید در گزینش برندها جوانب احتیاط را رعایت کنید. برخی از برندهای معتبر خارجی نظیر اوریاژ و یا لابراتوارهای داخلی نظیر سی گل محصولات مناسبی برای تعدیل محیط واژن و شستشوی آن عرضه کرده‌اند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.