عمومی

برای تحقق شعار سال برنامه ریزی و ریل گذاری های مناسب انجام شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی با اشاره به دوم فروردین سالگرد حمله رژیم شاه به حوزه علمیه قم گفت: امروز هم دشمنان دانا و برخی دوستان نادان به ولایت، حوزه‌های علمیه و روحانیت هجمه می‌کنند، که باید مردم در این زمینه هوشیار باشند.

وی ضمن تاکید بر تقویت حوزه‌های علمیه گفت: جوانان را به تحصیل در حوزه‌ها تشویق کنید، حوزه‌های برادر و خواهر مرکز پرورش سربازان امام عصر (عج) است، از این فرصت استفاده کنید.

قدوسی نژاد گفت: سوم فروردین سال ۱۳۰۱ شمسی سالروز تأسیس حوزه علمیه قم توسط آیت‌الله حائری یزدی است، امروز این همه برکت و پرورش شخصیت‌هایی چون حضرت امام نتیجه اقدام خدایی آیت‌الله حائری یزدی است، باید پاسدار دستاوردهای فرهنگی و سرمایه‌های دینی و مذهبی مانند حوزه علمیه و مکان‌های علمی باشیم.

وی ضمن تبریک حلول سال ۱۴۰۳ با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در خصوص تحقق این شعار هم مسئولان امر و هم متولیان تولید و تولیدکنندگان و نیز مردم باید پای کار باشند، بایستی با سیاست گذاری‌های درست و ریل گذاری ها زمینه تحقق فرمایش امام امت و شعار سال را فراهم کنیم.

قدوسی نژاد خواستار تسهیل تولید و اهمیت بیشتر به تولیدکنندگان خرد و بخش کشاورزی به عنوان مردمی‌ترین بخش تولید شد و گفت: در ورامین هم لازم است، کارشناسان و افراد دارای فکر و اندیشه در این زمینه ورود کنند، تا بهترین خروجی را در عمل دریافت کنیم.

امام جمعه موقت ورامین سپس با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا و بهار قرآن هستیم، اظهار کرد: باید حرمت ماه رمضان حفظ شود.

قدوسی نژاد افزود: متأسفانه روزه خواری علنی درد آور و جرم است، باید مردم نسبت به این جرم آشکار تذکر دهند و مسئولان امر نیز به وظایف قانونی خود در برخورد با هتک حرمت ماه رمضان و روزه خواری علنی عمل کنند.

وی گفت: اگرچه با برخی تخلفات برخورد شده ولی باید پیش بینی‌های جدی صورت می‌گرفت.

خطیب جمعه ورامین در بخش دیگری از خطبه‌های هود در خصوص مظاهر بی بندوباری و بی حجابی گفت: بارها اعتراضات مردم درباره وضعیت بی‌حجابی منعکس شده ولی متأسفانه اقدام جدی صورت نمی‌گیرد و مردم از این وضعیت گله مند هستند.

وی اضافه کرد: ما در این خصوص قانون داریم، چرا اجرانمی شود، چرا مسؤولان منویات اسلام و رهبری و قانون را اجرا نمی‌کنند.

قدوسی نژاد سپس ضمن گرامیداشت وفات جانسوز حضرت خدیجه و نقش وی در پیشرفت اسلام گفت: ثروتمندان از این بانو الگو بگیرند و از ثروت و سرمایه خود جهت نشر معارف دینی و انجام امور عام المنفعه و خدمت به مردم و بناهای خیر بهره بگیرند.

وی ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: به همین مناسبت کمک به ایتام و محرومین به ویژه در این شرایط بسیار ضروری است.

قدوسی نژاد در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه ورامین ایستادگی مردم فلسطین را بهت انگیز توصیف کرد و اطمینان داد: انشاالله پیروزی نهایی از آن این ملت مظلوم است.