فرهنگ و هنر

انتقاد از بی توجهی تلویزیون به یک جشنواره ملی موسیقی

حمیدرضا اردلان از عدم توجه تلویزیون به رویداد مهمی به نام جشنواره ملی جوانان انتقاد کرد و گفت: صدا و سیما فعالیت سیاسی می کند و نسبت به چنین رویدادهایی بی تفاوت است. مدیران تلویزیون از تأثیر چنین جشنواره ای بر شنوایی جامعه بی اطلاع هستند و آن را به عنوان یک رویداد جامع ملی علامت گذاری یا پخش نمی کنند.

به گزارش ایران تودی ، حمیدرضا اردلان ، پژوهشگر و آهنگساز موسیقی منطقه ای که مدتی مشاور و داور گروه موسیقی منطقه ای پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوانان بوده است ، درباره نقش جشنواره در کشف جوانان مستعد و کشف جوانان با استعداد.. موسیقی محلی می گوید: “درخواست کلمات” انگیزه و استعداد منطقه “در جشنواره بسیار رایج است و راهی ساده برای هدایت گفتگو در مسیر درست است.” من می خواهم با زمینه ها و تغییر زبان و در نتیجه تغییر واژگان ارتباط برقرار کنم.

این پژوهشگر موسیقی افزود: بیان یکسان و مشترک مفهوم انگیزه و استعداد که نزدیک به یک نوازنده یا خواننده موسیقی منطقه ای یا رسمی است ، دشوار است. در حالی که موسیقی آیینی در گذشته به معنای مفاهیم کلی و قیاسی زندگی وجود داشت ، اکنون مردم با خود و به شیوه ای مدرن روبرو شده اند که می تواند به طور مستقل نیز بیان شود. ریشه های زندگی فرهنگی جمعی بین ملودی ها و ملودی ها قطع شده است. یکی از اهداف جشنواره موسیقی جوان برجسته ساختن انگیزه و استعدادهایی است که در زمینه تفکر و عمل جمعی پدیدار می شود و به جرات می توان باور کرد که جشنواره در این راه تلاش می کند.
جشنواره موسیقی جوان در مقایسه با جشنواره های دیگر ، هم به ساختار و هم به معنای مرتبط با سنت های موسیقی ایرانی اشاره می کند: از یک سو ، وضعیت و تداوم ذهن علمی ، از سوی دیگر ، دارای معنای قدیمی و جدیدی در چشم سازمان دهندگان جشنواره میل و مهارت دبیر جشنواره را برای ایجاد تصویری که هم در داخل و هم در خارج مورد استقبال گسترده و منتقدان قرار گیرد ، اضافه کنید. این جشنواره به دلیل سه ترم موسیقی ملی و جوانان مشهور است. در هر دو گونه و جغرافیا گسترده است.
مشاور دپارتمان موسیقی منطقه ای پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوانان افزود: نام جشنواره “جوان” با آینده موسیقی ایرانی تداعی می شود که این نیز یک آموزش به موقع است. اینها را می توان به عنوان نشانه ای در نظر گرفت. دیدگاه گسترده جامعه موسیقی منطقه در مورد جشنواره.
این هنرمند با انتقاد از بی توجهی تلویزیون به رویداد مهمی به نام جشنواره ملی جوانان ، گفت: صدا و سیما مشغول فعالیت های سیاسی هستند و از چنین رویدادهایی چشم پوشی می کنند. مدیران تلویزیون از تأثیر چنین جشنواره ای بر شنوایی جامعه بی اطلاع هستند و آن را به عنوان یک رویداد جامع ملی علامت گذاری یا پخش نمی کنند. اگر می خواهیم در مورد این رویداد اطلاعات کسب کنیم ، به کمک رسانه ها نیاز داریم. من مطمئن هستم که محتوای جشنواره موسیقی جوان به طور کلی درست است و در بین موسیقی دانان گسترده است.

حمیدرضا اردلان ، داور بخش موسیقی منطقه ای جشنواره موسیقی جوان ، گفت: جشنواره موسیقی جوان با هدف نوازندگان و خوانندگان موسیقی محلی است و با تمرکز بر موسیقی اجدادی به این نسل انگیزه می دهد: گاهی تلاش می شد تا جشنواره تخلیه شود ، اما این امر با نفوذ ملی و گسترده آن و حمایت نوازندگان برجسته جشنواره مانع شد.
وی ادامه داد: اتفاقاً آنها می خواستند منطقه ای را که مرکز و ریشه موسیقی ایرانی است ، ببندند که باعث اعتراض شد. بخش موسیقی منطقه ای مهمترین فرصت برای تجربه جدی و پایدار برای روش شناسی و بینش در مورد آینده موسیقی آیینی و الهی ، میراث گذشته و دارایی آینده است. البته این جشنواره به طور کلی و در مناطق به طور کلی موفقیت بزرگی است.

در پایان ، این هنرمند در مورد دوره های قبلی خود و سطح آثار خود و ارزیابی خود از شرکت کنندگان در جشنواره گفت: در ابتدا ، آثار دریافتی در جشنواره همه حوزه ها و سبک ها و سبک های مختلف موسیقی را پوشش نمی داد. ما در اجراها زمینه خاصی داریم. با گذشت زمان ، این جشنواره توجه نوازندگان جوان منطقه را به خود جلب کرد. اکنون وضعیت اجراها و سیستم جشنواره مشخص است. در خاتمه ، می خواهم به شما اطلاع دهم که این جشنواره یک جشنواره موسیقی ملی جوان است که توسط کودکان ، نوجوانان و حتی کودکان اجرا می شود.

پاییز امسال پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوانان زیر نظر بشار اسد و با مشارکت کامل معلمان موسیقی ایران و با حمایت دفتر موسیقی و معاون هنرمند وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی برگزار می شود. انجمن موسیقی ایران و بنیاد در رودا

انتهای پیام