فرهنگ و هنر

قول‌های سرپرست معاونت هنری برای حمایت از موسیقی

سرپرست معاونت فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با ایران تودی، از برنامه ریزی برای حمایت از موسیقی خبر داد.

در گفت‌وگو با محمود شالویی، سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصمیم گرفتیم از وی درباره سیاست‌های کوتاه‌مدت حمایت از نوازندگان منطقه که در جریان شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، بپرسیم. : چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی کرمان دو هفته پیش به کار خود پایان داد و شاهد حضور بیش از ۷۰ هنرمند موسیقی نواحی از نقاط مختلف کشور بودیم. این نشان می دهد که اکنون در دوران کرونا کم کم به جایی می رسیم که چراغ کنسرت های موسیقی زنده روشن می شود و مخاطب می تواند در آن شرکت کند.

وی ادامه داد: امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی به زودی شاهد برگزاری کنسرت های زنده باشیم تا سالن ها برای پذیرایی از تماشاگران مساعد باشد و واکسیناسیون به صورت عمومی و سریع انجام شود.

همچنین متذکر شدیم که ساخت سالن هایی مانند سال دهلوی برای آموزش و ضبط انجام می شود، اما شاهد برگزاری کنسرت هایی در سالن های آموزشی رودا بوده ایم که بعضاً مورد انتقاد قرار گرفته است. با توجه به این مسائل چه اقداماتی برای ساخت سالن های مناسب کنسرت انجام شده است؟

وی پاسخ داد: افتتاح تالار دهلوی یکی از ابتکارات مهمی است که دولت بر تکمیل و اجرای آن اصرار داشته است. سیاست دولت توزیع عادلانه و عادلانه اشیاء فرهنگی و هنری در داخل کشور است. امیدواریم بتوانیم نیازهای جامعه و بودجه را برآورده کنیم و خوشبختانه حمایت ها در دستور کار دولت قرار دارد و اتفاقاً رئیس جمهور نیز مسائل فرهنگی را جزو اولویت های ما دانسته و آن را جزو اولویت ها می دانیم. همیشه. ما معیشت و اشتغال مردم، تجهیزات موثر و کافی را فراهم می کنیم.

انتهای پیام/