علمی و پزشکی

ابتلای ۱۴۵هزار پرستار به کرونا در کشور / بیش از ۱۵۵ پرستار شهید در دوران کرونا

شهید بهشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه بیش از 155 پرستار از سراسر کشور به مقام شهدای مدافع سلامت دست یافته اند گفت: دنیا را کم کردید.

به گزارش ایران تودی و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی روز پرستار را همزمان با میلاد قهرمان کربلا حضرت زینب(س) نامگذاری کرد. برای جامعه پرستاری بسیار درخشان و امیدوارکننده توصیف شده است.

وی افزود: اینکه حضرت زینب(س) نهضت پرشور امام حسین(ع) را نظامی ادامه داد، چهره و فضائل ایشان و نامگذاری روز پرستار همزمان با ولادت این بانوی قهرمان، حکایت از جایگاه والای آن حضرت دارد. پرستار

زالی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت گرامیداشت روز پرستار همزمان با میلاد بانوی قهرمان کربلا، گفت: پرستاران حامل پیام های مهمی هستند.

رئیس دانشگاه گفت: بحران کرونا نشان داد که پرستاران ایرانی اسلامی در عرصه ایثار پیشرو هستند.

وی گفت: در روزهای سخت مبارزه برای تاج و تخت و حتی در شرایطی که تامین تجهیزات حفاظتی به بحران تبدیل شده بود، پرستاران صحنه را برای حفظ جان مردم ترک نکردند. برای ترک یک موقعیت خدمات ممتاز

زالی با اشاره به ایثارگری های پرستاران در سخت ترین روزهای کرونا گفت: بیشتر شهدای عرصه سلامت جامعه پرستاران هستند و ایثار این عزیزان ستودنی و باعث افتخار است.

رئیس دانشگاه ادامه داد: بالغ بر 155 پرستار در سراسر کشور جان خود را از دست داده و یا حامی سلامت شده‌اند و عزیزان ما برای حفظ جان مردم در برابر آتش‌سوزی کرونا جان خود را فدا کرده‌اند تا از آلام مردم در این همه‌گیری جهانی بکاهند.

وی گفت: تا به امروز 145 هزار پرستار در کشور به بیماری عروق کرونا ویروس مبتلا شده اند که این عزیزان به معنای واقعی جانباز سلامت هستند.

زالی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جامعه پزشکی کشور با وجود بی میلی و وعده های محقق نشده همچنان درخشان است، خاطرنشان کرد: پرستاران غیور این مرز و بوم در تمامی بحران ها و روزهای سخت با جان و دل به خدمت رسانی به مردم ادامه دادند.

رئیس دانشگاه با ابراز اخلاص و سخاوت به پرستاران پرتلاش کشور گفت: کارنامه جامعه پرستاری در دفاع مقدس سرشار از خدمت در روزهای سخت انقلاب اسلامی است. و این اوج افتخار را در کرونا نشان داد.»

زالی با بیان اینکه امسال روز تجلیل از پرستاران در شرایط مختلف در کشور و دانشگاه برگزار می شود، افزود: امیدواریم در شرایط امروز مطالبات پرستاران در بالاترین سطح برآورده شود. “

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مسئولان و اهالی سیاسی گفت: بدون شک در نتیجه توجه ویژه مقام معظم رهبری به دستگاه های اجرایی الزامات نظام تعرفه های 10 و 14 ساله در حوزه پرستاری را در دستور کار خود قرار داده است. افزایش خواهد یافت. به زودی اجرایی می شود.«پیام قاطع رئیس جمهور مبنی بر اجرایی شدن این مهم در کابینه وزیران، دلگرم کننده است.

به گفته دکتر زالی، پرستاران محترم کشور هیچ گاه به دنبال سود مالی در اعمال نظام تعرفه نیستند، بلکه ارتقای استقلال حرفه ای و عدالت در حوزه سلامت بدون توجه به مزیت های مالی، دستاورد بزرگ جامعه پرستاری است. از سیستم تعرفه

لزوم اعمال قانون نسبت ویژه فوریت ها، معافیت های مالیاتی (به ویژه پرستاران بخش های عروق کرونا ویروس)، تعریف ایثارگری برای پرستاران مبتلا به سندرم های روحی و جسمی در دوران تاج گذاری، سیستم یکپارچه سازی متمرکز مبتنی بر جذب و کرامت پرستاران و وکالت برای پرستاران .. نکته حائز اهمیت این بود که دکتر زالی رعایت این الزامات قانونی را مورد توجه قرار داده و آن را ضروری دانستند.

رئیس دانشگاه در بخشی دیگر از این مراسم به روند سخت و دردناک کار پرستار 89 اشاره کرد و گفت: روند تصاحب و تغییر جایگاه این نیروها را نادیده بگیرید و آن را به تعویق بیندازید یا حذف کنید.

وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تسریع در روند 89 روزه جمع آوری نیروها افزود:

دکتر برومند با پوشیدن لباس خدمت برای اطمینان از ایمنی و ثبات شغلی کودکان در این جلسه. تاکید دیگری روی سالن بود.

سالن ادامه داد: بدون شک فضای حاکم بر دولت و مجلس شورای اسلامی آمیخته به جوهره احترام به پرستاران و حل مشکلات آنان است.

وی سپس با اشاره به فرمایشات حکیمانه، دلسوزانه و دلسوزانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این فرمایشات مبتنی بر تحقق مطالبات و مشکلات جامعه پرستاری است.

رئیس دانشگاه با ابراز آمادگی برای اجرای طرح‌های نوآورانه وزارت بهداشت توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به موضوعاتی از جمله آزار و اذیت پرستاران در این طرح‌ها در دوران کرونا پرداخت. پرستار جامعه

تالار در خاتمه ضمن تبریک روز پرستار به زحمتکشان در حوزه خدمات عمومی از تلاش های شورای دانشگاه برای رفع نیازهای جامعه پرستاری خبر داد و از تلاش های روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی تقدیر کرد. علوم پزشکی به عنوان یک واحد پویا و نوآور.

دکتر سعید کریمی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز به بیان حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر ارزش والای پرستار نزد خداوند پرداخت.

معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به اهتمام ویژه قوه قضاییه به تامین و رعایت الزامات رشته پرستاری گفت: رعایت الزامات پرستاران در دستور کار دانشگاه است.

کریمی در ادامه به بیان مصائب حضرت زینب (س) و نامگذاری روز میلاد آن حضرت به عنوان روز پرستار پرداخت و آن را افتخاری بزرگ برای جامعه پرستاری دانست.

فروغ مولا- در این مراسم شهید بهشتی رئیس گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به امواج مختلف و مهیب تاج، تلاش پرستاران در کنار مردم را یادآور و ستودنی خواند.

وی گفت: پرستاران منطقه علاوه بر درمان بیماران جووید، نقش مهمی در برنامه کلی واکسیناسیون داشته اند.

وی افزود: 20 ماه سخت از شروع همه‌گیری کرونا در کشور می‌گذرد، در این روزهای سخت همکارانی را از دست داده‌ایم، خانواده‌های بیشماری داغدار عزیزان خود شده‌اند و پرستاران زیادی همچنان با عوارض مزمن عروق کرونا ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند.

مولوی ادامه داد: پرستاران قوی تر و آگاه تر آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

وی سپس به ارائه گزارشی از فعالیت های مدیریت پرستاری دانشگاه پرداخت و تامین نیروی انسانی را یکی از مشکلات اساسی مدیریت پرستاری در بحران جووید 19 عنوان کرد.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه به افزایش آمار ابتلای پزشکان عروق کرونا ویروس، حذف فعالیت پرستاران باردار و شیرده در کرونا و تغییر تخت‌های مخصوص اشاره کرد. کرونا

وی از اعزام پرستاران به بیمارستان‌های دیگر از بیمارستان‌های کمتر شناخته شده کرونا در پردیس و اعزام داوطلبان به مراکز دانشگاهی در سیستان، بلوچستان و خوزستان خبر داد.

مولا با قدردانی از زحمات پرستاران در کرونا با اشاره به آمار شهدا و بیماران خاطرنشان کرد: تاکنون 4280 نفر از پرستاران بیمارستان های دانشگاهی و غیر دانشگاهی تحت پوشش قائد در بیمارستان بستری شده اند و 12 نفر نیز در این بحران جان خود را از دست داده اند.

اجرای برنامه پیشگیری و کنترل عفونت، تقویت ظرفیت روانی و اجتماعی پرسنل پرستاری، مشارکت در برنامه واکسیناسیون کرونا، فعالیت کمیته عوارض واکسیناسیون کرونا و برنامه پیشگیری از مرگ و میر نوزادان از یک ماه تا 59 ماه از جمله برنامه های مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید است. بهشتی هستند که مولا می گوید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مراسم اعطای مقام پرستاری امروز 21 آذرماه در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور جمعی برگزار شد. از مسئولان وزارت بهداشت اعضای هیئت مدیره دانشگاه و تعداد زیادی از پرستاران.

انتهای پیام/