علمی و پزشکی

کرونا با شعار جمع نمی شود / در گام پنجم طرح شهید سلیمانی قرار داریم

معاون سلامت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ضمن تمجید از فعالیت های دانشگاه های علوم پزشکی برای رعایت پروتکل های بهداشتی در دوره انتخابات ، اقدامات لازم برای مقابله با بیماری های قلبی عروقی را نیز بیان کرد.

به گزارش ایران تودی و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ، معاون وزیر بهداشت دکتر دکتر علیرضا رئیسی ، معاون ستاد هماهنگی واکسیناسیون وزیر بهداشت در جلسه مشترک با دکتر سردار سپهر. سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی بسیج ، چشمی و هرمزگان ، زاهدان ، ایرانشهر ، زابل و بوشهر با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی عملکرد بسیار خوبی داشته و به انتخابات افتخار می کنند گفت: اولین انتخابات تاریخ کشور در کرونا . در طول این دو سال ، در انتخابات سایر کشورها از جمله ایالات متحده حاشیه قابل توجهی مشاهده شد و سپس موجی از بیماری آغاز شد. تلاش همکاران ما ، به ویژه در زمینه بهداشت ، برای ساماندهی سلامت این انتخابات باید با همکاری پلیس و بسیج مورد تقدیر و تشکر قرار گیرد.

سخنگوی کرونا ملی گفت: “ارزش این کار ، اگرچه کمتر در مورد آن صحبت شد ، بسیار زیاد بود. این طبیعت مراقبت های بهداشتی است ، هیچ کس آن را به خاطر نمی آورد تا زمانی که اتفاقی بیفتد ، اما به محض اینکه اتفاقی بیفتد ، همه به یاد می آورند که چیزی به نام پیشگیری و سلامتی وجود دارد.

مشکل تاج با شعار حل نمی شود

وی با اشاره به اینکه طی 16 ماه گذشته کارهای ارزنده ای در سطح اول و در سیستم شبکه انجام شده است ، گفت: “کسانی که کار می کنند ، ترکیب یک اپیدمی و همه گیری بسیار دشوار است.” مشکل کرونا با شعار حل نمی شود ، ویروس سیستم های بهداشتی انگلیس ، ایالات متحده ، فرانسه و ایتالیا را به زانو درآورده است. از آنجا که بسیاری از کارها در دست دولت ها یا متخصصان نیست ، بنابراین ساختار باید قوی باشد.

وی گفت: “ایران دارای یک و نیم تخت بیمارستان به ازای هر هزار نفر است ، در حالی که انگلیس و فرانسه دارای هفت تخت برای هر هزار نفر هستند که تعداد کمی تخت و بیماران کرون در کف بیمارستان یا در ساحل قرار دارند.” آنها در بیمارستان بستری شدند. ما هیچ کدام از این صحنه ها را در ایران ندیدیم.

وقتی معاون بهداشت وزارت بهداشت پرسید چه اتفاقی افتاد که ما چنین صحنه هایی را در ایران ندیدیم؟ وی گفت: این دستاورد به دلیل وجود سیستم کمک های اولیه در کشور حاصل شد که اجازه نمی دهد بیمارستان های ایران تحت تأثیر این کشورها قرار بگیرند. وقتی تعداد بیماران بیماری کرونا در بیمارستان ها به 1200 نفر رسید ، این بدان معناست که 200 تا 250 هزار بیمار بیماری کرونا در سطح اول ویزیت می شوند.

ما در پنج مرحله بسیج ملی علیه کرونا را انجام دادیم

وی ادامه داد: معاینه سیستم PHC سدی محکم در برابر هجوم بیماران به بیمارستان های کشور بود ؛ متأسفانه این دستاورد مهم در برابر تحریم ها و مشکلات اقتصادی کمتر قابل مشاهده بود. ایران یکی از کشورهایی بود که بیشترین پروتکل های بهداشتی را برای مدیریت تاج نوشت ، زیرا ما نمی توانستیم هزار دلار به مردم بدهیم و به آنها بگوییم در خانه بمانند و بیرون نروند.

رئیس هیئت رئیسه گفت: ما در پنج مرحله بسیج ملی علیه کرونا را انجام دادیم و امروز در مرحله پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم. عزیزان در زمینه بهداشت ، درمان و بسیج بسیار قوی عمل کردند. این کار طی 5 سال و در استانهایی که از نظر غنی بودن سیستم بهداشتی بسیار خوبی عمل کرده اند ، انجام شده است.

من باید بگویم؛ بعد از این جلسه سردار سپهر و دکتر چشمی در مورد موفقیت پروژه شهید سلیمانی و همکاری نزدیک وزارت بهداشت ، نیروهای مسلح و سازمان بسیج در زمینه کنترل همه گیر صحبت کرد.

در پایان این نشست ، روسای دانشگاه های علوم پزشکی گزارشی از وضعیت همه گیری در استان ها ارائه دادند.

انتهای پیام