علمی و پزشکی

مردم سیستان و بلوچستان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند/انجام ۳۰۰۰ تست کرونا در استان

ایران تودی / سیستان و بلوچستان معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: “من دست همه مردم سیستان و بلوچستان را می بوسم و از آنها می خواهم که حداکثر طی دو هفته آینده دستورالعمل های بهداشتی را دنبال کرده و به توصیه های استانها گوش فرا دهند. بیایید دریافت کنیم از بحران برای مقامات بهداشتی.

به گزارش ایران تودی ، حریرچی سیستان و بلوچستان در جلسه ستاد مدیریت استان و اقدامات مقابله ای کرونا گفت: “در چند ماه گذشته ، این استان از نظر بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از بیماری عروق کرونا قلب کمتر از متوسط ​​ملی بوده است. “

وی افزود: تعداد بیماران قلبی عروقی در استان به دلیل ورود ویروسهای جهش یافته به سیستان و بلوچستان ، کاهش انطباق با دستورالعمل های بهداشتی در استان و تجمعات قبل از انتخابات از متوسط ​​کشوری فراتر رفته است.

وی گفت: متأسفانه سیستان و بلوچستان از نظر دستورالعمل های بهداشتی در کشور در پایین ترین سطح قرار دارند.

وی ادامه داد: دست همه مردم سیستان و بلوچستان را می بوسم و از آنها می خواهم تا دو هفته آینده هرچه بیشتر دستورالعمل های بهداشتی را دنبال کرده و به توصیه های استان و بهورزان برای غلبه بر این بحران گوش فرا دهند.

حریرچی افزود: مراکز 16 ساعته با شدت و جدیت به مردم خدمات می دهند. تا امروز بیش از 3000 آزمایش در مراکز انتخاب کرونا انجام می شود.

علی ابن ابیطالب (ع) در زاهدان که در حال حاضر 700 تخت برای بیماران کرون در سیستان و بلوچستان دارد ، گفت: بیمارستان جدید که آماده استفاده است ، مجهز به 100 تخت است و در صورت نیاز 19 تخت اضافه خواهد کرد. تخت بیمارستان وجود خواهد داشت.

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی: “مرزهای رسمی استان کاملاً بسته شده بود. متأسفانه در مرزهای غیررسمی ترافیک وجود داشت و این امر با دستور دولت استان حداکثر شد.”

انتهای پیام