عمومی

حیف است «زینب» را پرستار بیمار بخوانند

امروز را روز پرستار نامیده اند و علت نامگذاری آن روز پرستار این است که حضرت زینب به امام زمان خود حضرت زین العابدین علیه السلام و دیگر بیماران و رنجدگان اهل بیت شیر ​​می داد. . و ضمن حفظ و ترویج نهضت حسینی به خوبی. خداوند این بانوی بزرگ اسلامی را بیامرزد. این مناسبت را به همه پرستاران و تیم های پرستاری و متخصصان مراقبت های بهداشتی که در خدمت بیماران و جامعه هستند تبریک می گویم.

نکته ای که لازم به ذکر است این است که مایه تاسف است که زینب را پرستار بیمار خطاب کنیم، زیرا مراقبت از بیمار یکی از کوچک ترین وظایف زینب(س) بوده و پرستاری اگرچه شغل دشوار و ارزشمندی است، اما باید فداکار باشد. پرستار صبر و تحمل انواع سختی ها برای انجام خدمت و هرکسی نمی تواند چنین کاری را انجام دهد اما با این حال مقام زینب آنقدر بالا و عالی است که باید او را پرستار نهضت و انقلاب حسینی بنامیم چرا که این پرستار خیلی دور است. مهمتر و حیاتی تر از مراقبت از بیمار بود.

زینب علیهاالسلام نگهبان قیام خون حسین علیه السلام بود و اگر این بار را به دوش نمی کشید، حتما خون حسین علیه السلام پایمال می شد و چه بسا خاندان رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم. اسیر نمی شد زینب کبری علیهاالسلام در رسوایی هیئت حاکمه پیشتاز بود و یزیدیان با شورش برادرش نیات پلید خود و نام پیامبر صلی الله علیه و آله را نه تنها به مناره بلکه مساجد سپردند. از تاریخ پاک شد و این نیت پلید آنها بود.

زینب با مجاهدت و قیام شجاعانه خود در برابر ستمگران و فریب خوردگان زمان خود از قیام حسین علیه السلام دفاع کرد به گونه ای که تا روز قیامت مرد و زنی مانند او نخواهد بود و این نامی جاودانه و مقدس خواهد بود. . برای همیشه عالی باش و زمرد باید گرفت. زینب که چنین بار سنگین پرچم ولایت را به دوش کشید و در برابر کفر و بدعت ایستاد، سخنرانی کرد، خطبه خواند، مردم را بیدار کرد و شروع به عمل به اموات کرد، شروع به توبه و دیگر نهضت های اسلامی کرد و به همین دلیل. روز و فردا و فردا این زینب بزرگ آثار نهضت آشکار است و به برکت زینب (س) و قیام مبارکش پرچم های خونین عاشورا به نشانه انتقام از مظلومان در سراسر جهان برافراشته می شود. زیرا زینب بود که پیام خونین حسین را به همه نسل ها رساند.

نتیجه‌ای که می‌خواهیم از این مطلب بگیریم این است که علت نامگذاری روز ولادت زینب (س) به دو دلیل است:

1- تجلیل از عظمت و شخصیت والای حضرت زینب (س) است که با برگزاری این مراسم یاد این بانوی بزرگ را گرامی داشته و ایشان را در جامعه الگو قرار داده است.

2- تقویت روحیه زینب گونه در بین پرستاران و قدردانی از زحمات پرستاران و نقش ارزنده آنان در جامعه.