ورزشی

«آقا کریم» برای هر بازی تیم ملی چقدر می‌گیرد؟

بر اساس اسناد مالی و خزانه فدراسیون فوتبال، کریم باقری به عنوان دستیار دراگان اسکوچیچ برای هر بازی تیم ملی 155 میلیون تومان دستمزد دریافت کرده است.

به گزارش ایران تودی، کریم باقری قبل از اعزام باقری به مرحله مقدماتی جام جهانی بحرین با درخواست دراگان اسکوچیچ و تایید شهاب الدین عزیزی خادم به عضویت تیم ملی در آمد. او سال گذشته در اردوها تمرینات پرسپولیس را ترک کرد و به تیم ملی ایران پیوست و نقش او بین سرپرست و مربی در یک تیم ملی دیده می شد که باید نظم و انضباط را در اردوها حفظ می کرد. تا شخصیت کاریزماتیک خود را حفظ کند.

اما پس از انتشار اعداد و ارقام به دست آمده از سوی دیگر روسای جمهور، اعضای فدراسیون فوتبال و اعضای تیم ملی در دوره ریاست شاه آبادین عزیزی خادم، کریم باگیری متهم به دریافت دستمزد 100 میلیون تومانی در هر مسابقه شد. برای برخی غیر قابل قبول است

بر اساس برخی اسناد مالی دوران ریاست عزیزی خادم که در ایران تودی نگهداری می شود، قراردادهای هنگفت و خیره کننده ای با کادر اجرایی و فنی تیم ملی بسته شده است که نشان می دهد نه تنها حقوق های باورنکردنی در این مدت پرداخت نشده است. و همچنین پاداش.این افراد قبلاً پرداخت شده اند.

کریم باقری برای هر بازی صد میلیون تومان قرارداد، 9 مسابقه 900 میلیون تومان و علاوه بر آن 915 میلیون تومان از این فدراسیون به اضافه 52 میلیون و 700 هزار یورو در جیب اوست. مجموع حقوق و مزایای کریم باقری طی یک سال همکاری با فدراسیون فوتبال بالغ بر یک میلیارد و 867 میلیون و 700 هزار تومان خواهد بود.

همچنین محمد خانبانآنالیزور تیم ملی که به عنوان پیمانکار با این تیم کار می کرد در هر بازی 70 میلیون تومان دریافت کرد که در مجموع به 840 میلیون تومان رسید. خانبان حدود 875 میلیون تومان به عنوان پاداش 9 میلیون و 200 هزار تومان و 26 میلیون و 300 هزار تومان پول جیبی یورو دریافت کرد.

البته ایراداتی هم به حضور همزمان کریم باقری و مهرداد خانبه، دستیار مربی و آنالیزور ملی پوش در تیم پرسپولیس و مبلغی که بابت حقوق و مزایای این تیم می گیرند، وجود دارد که جوایز غیرعادی و قبلی است. در مقایسه با دوره ها غیرعادی و بی سابقه است.

در کنار این افراد، محمودرضا رضاییمدیر سابق رسانه ای تیم ملی علاوه بر حقوق ماهیانه 35 میلیون تومان و 189 میلیون و 200 هزار تومان جایزه و 52 میلیون و 700 هزار تومان در مجموع 609 میلیون و 200 میلیون منات به دست آورد. هزار تومان از این فدراسیون.

علی سرباز قربانعلی پور مربی بدنساز تیم ملی ایران که در اواسط مرحله انتخابی به عضویت تیم ملی درآمد، ماهیانه 80 میلیون تومان حقوق و کمک هزینه و 609 میلیون تومان پاداش در مجموع 6 ماه، یک میلیارد و 115 میلیون تومان.

به گزارش ایران تودی، بررسی صورت های مالی و قراردادهای موجود حکایت از پرداخت جوایز و کتاب های بی حساب در فدراسیون فوتبال دارد. حقوق و مزایای دریافتی موسسات غیردولتی دولتی که در سال 1400 بر اساس سقف فوقانی حقوق و مزایا بالغ بر 7/33 میلیون تومان بوده و 80 درصد درآمدهای فدراسیون را پوشش می‌دهد فاقد وجاهت قانونی بوده است.

انتهای پیام/