ورزشی

داورزنی: در بازی‌های حساس لیگ‌ از ویدیوچک استفاده ‌می‌کنیم

رئیس فدراسیون والیبال دادرسی عادلانه را برای شرکت باشگاه ها در مسابقات ورزشی بسیار مهم دانست و گفت: فدراسیون از همه فرصت ها برای برگزاری لیگ های عادلانه استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایران تودی و فدراسیون والیبال ، محمدرضا داورزنی امروز (دوشنبه) با حضور 30 ​​داور زن و مرد در جلسه هماهنگی داوری اولین دوره لیگ برتر مردان و دور نهایی لیگ برتر زنان است. وی افزود: همانطور که همه داوران می دانند ، یکی از م componentsلفه های جدید در بررسی عملکرد فدراسیون ها ، برگزاری مسابقات بر اساس استانداردهای موجود است.

وی با بیان اینکه پخش زنده مسابقات حساسیت را افزایش داده و عملکرد کلیه عوامل اجرایی و تیم ها در مسابقات توسط مردم قضاوت خواهد شد ، افزود: از طرف دیگر باشگاه هایی که در والیبال سرمایه گذاری می کنند انتظار دارند داوران در تصمیم گیری های خود دقیق باشند. var

داورزن با تأکید بر اینکه مهم نیست کدام تیم قهرمان لیگ یا در کدام موقعیت فدراسیون شود ، گفت: قوانین مسابقات در اولویت اول فدراسیون است و همه عوامل از جمله داوران و ناظران باید یک بازی را کنترل کنند. و مدیریت کنید.

رئیس فدراسیون والیبال این اشتباهات را بخشی جدایی ناپذیر از داوری عنوان کرد و گفت: بازرسی ویدئویی نیز بر اساس این اصل بود که هیچ تیمی نباید ناعادلانه رفتار کند. برای اطمینان داوران ، فدراسیون تصمیم گرفت از این سیستم در بازی برگشت مردان لیگ برتر و فینال لیگ برتر بانوان استفاده کند تا داوران سوت آرام تری به خود اختصاص دهند.

وی دقت و تمرکز را بسیار مهم در داوری دانست و گفت: در واقع اگر داوری به هر دلیلی دچار مشکل یا نگرانی ذهنی است ، باید از قضاوت خودداری کند تا مسابقات به مشکل تبدیل نشود. برای بازیهای حساس ، فدراسیون چک ویدیویی برای کمک به سازماندهی بازیها خواهد داشت ، اما مردان و زنان در بعضی از مسابقات غیر ویدیویی ، مانند دسته اول ، به توجه و تمرکز بیشتر داوران احتیاج دارند.

قاضی با یادآوری اینکه فدراسیون حتی در سخت ترین شرایط از داوران دفاع می کند ، گفت: شما باید بپذیرید که کمی بی احتیاطی دادگستری را زیر سوال می برد. داوران نباید تحت تأثیر تیم ها و نام ها در مسابقات قرار بگیرند و همه ما باید برای رشد و توسعه داوری والیبال در کشورمان با هم کار کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: داور بودن کار ساده ای نیست و داوران باید از نظر روحی ، روحی و روانی آمادگی مدیریت مسابقات را داشته باشند. اگر داور اشتباه کند ، این فدراسیون بیش از حد است و نباید اینطور باشد.

وی در خاتمه بر اهمیت پیروی از پروتکل های بهداشتی در مسابقات تأکید کرد و گفت: خوشبختانه در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است اما ما باید پروتکل ها را رعایت کرده و تمام تلاش خود را برای سلامتی خانواده والیبال انجام دهیم.

این داور همچنین از اعطای جایزه داوران مسابقات امسال در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تا پایان سال تلاش خواهیم کرد تا به موقع حقوق کلیه افراد این رشته را بدست آوریم.

در ابتدای این جلسه ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران گزارشی از عملکرد کمیته در دو زمینه والیبال بانوان و آقایان در لیگ ها ارائه داد و گفت: عملکرد داوران در این مسابقات مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و کمبودها برطرف می شود.

شهرام عظیمی ، رئیس کمیته رویدادها و مسابقات نیز در این جلسه مباحثی را برای هماهنگی بیشتر بین داوران و ناظران مطرح کرد و گفت: در آینده مسابقات دشوارتر و حساس تری برگزار می شود و باید مراقب باشیم که تصمیم و سوت اشتباه را به هدر ندهیم. .

در این جلسه کیوان عابدزاده به نمایندگی از قضات و هدیه صابری به نمایندگی از قضات زن مواردی را مطرح کردند.

انتهای پیام