حوادث

آغاز فعالیت‌های لرزه‌ای سال ۱۴۰۳ با زلزله ۳.۴ در خنج استان فارس/ ثبت دو زمینلرزه ۲.۵ در تهران

سال ۱۴۰۳ با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در خنج استان فارس آغاز شد، همچنین در ارجمند استان تهران دو زمینلرزه به بزرگای ۲.۵ به ثبت رسید.

به گزارش ایران تودی، در ازنای استان لرستان بعد از دو زلزله ۲.۶ و ۲.۹، زمینلرزه دیگری به بزرگای ۳.۴ رخ داد؛ همچنین خرم‌آباد این استان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ را تجربه کرد.

در نهاوند استان همدان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ رخ داد و خنج استان فارس نیز با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۶ لرزید.

شنبه ۲۶ اسفند

سروآباد استان کردستان زلزله ۲.۵، کلارآباد استان مازندران زلزله ۲.۶، داورزن استان خراسان رضوی زلزله ۲.۷. فین استان هرمزگان زلزله ۲.۹ و کوار استان فارس زلزله ۲.۶ را تجربه کردند.

یکشنبه ۲۷ اسفند

در مهران استان ایلام زلزله ۲.۵، در تایباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶ و در صیدون استان خوزستان زلزله ۲.۷ رخ داد.

در نهاوند استان همدان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد که کانون آن در ۱۶ کیلومتری نهاوند و ۲۰ کیلومتری گیان استان همدان و ۲۲ کیلومتری اشترینان استان لرستان به ثبت رسید.

سفید سنگ استان خراسان رضوی با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۷ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۵ کیلومتری سفید سنگ، ۳۵ کیلومتری نصرآباد و ۴۰ کیلومتری قلندرآباد این استان گزارش شد. 

دره شهر استان ایلام زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۶ کیلومتری دره شهر استان ایلام و ۱۶ کیلومتری پلدختر و ۱۸ کیلومتری چقابل استان لرستان بوده است.

در گیوی استان اردبیل زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۶ کیلومتری رخ داد که رومرکز این زلزله در ۹ کیلومتری گیوی، ۱۵ کیلومتری خلخال و ۲۴ کیلومتری فیروزآباد این استان بوده است.

گزیک استان خراسان جنوبی با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۱ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۲ کیلومتری گزیک، ۳۳ کیلومتری اسدیه و ۵۷ کیلومتری قهستان این استان بوده است.

دوشنبه ۲۸ اسفند

در کیاسر استان مازندران زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

خنج استان فارس زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۶ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این زلزله در ۸ کیلومتری خنج، ۱۹ کیلومتری ارد و ۳۹ کیلومتری محمله این استان گزارش شد.

سرخه استان سمنان نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۷۹ کیلومتری سرخه، ۸۴ کیلومتری سمنان و ۹۹ کیلومتری مهدی شهر این استان به ثبت رسید.

سه‌شنبه ۲۹ اسفند

در عمادده استان فارس زلزله ۲.۸ و در میان راهان استان کرمانشاه دو زلزله ۲.۵ و ۲.۷ رخ داد.

زمان آباد استان سمنان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۵ کیلومتری زمین لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۲ کیلومتری زمان‌آباد استان سمنان و ۸۱ کیلومتری روداب و ۸۹ کیلومتری انابد استان خراسان رضوی گزارش شد.

چهارشنبه اول فروردین ۱۴۰۳

زلزله ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خنج استان فارس اولین زلزله سال جدید بوده است. کانون این زلزله در ۱۱ کیلومتری خنج، ۱۵ کیلومتری ارد و ۴۱ کیلومتری بیرم این استان بوده است.

در سرخه استان سمنان زلزله ۲.۵ و در آوج استان قزوین زلزله ۳.۱ در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد.

پنج‌شنبه ۲ فروردین

در توتکابن استان گیلان زلزله ۲.۷ و در اسدیه استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵ رخ داد.

بلوک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد که در ۳۴ کیلومتری بلوک، ۴۵ کیلومتری جیرفت و ۴۵ کیلومتری فاریاب این استان بوده است.

جمعه ۳ فروردین

ازنای استان لرستان دو زلزله ۲.۶ و ۲.۹ را تجربه کرد، همچنین در این منطقه زمینلرزه دیگری به بزرگای ۳.۴ در عمق ۶ کیلومتری زمین رخ داد که کانون آن در  ۱۶ کیلومتری ازنا، ۱۹ کیلومتری الیگودرز و ۳۰ کیلومتری مؤمن آباد این استان گزارش شد.

در الیگودرز استان لرستان زلزله ۲.۸، در هرات استان یزد زلزله ۲.۶، در لیسان استان گیلان زلزله ۲.۵، در ارجمند استان تهران دو زلزله ۲.۵، در گمیش تپه استان گلستان زلزله ۲.۸ و در میامی استان سمنان زلزله ۲.۷ رخ داد.

خرم‌آباد استان لرستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۶ کیلومتری زمین لرزید که کانون آن‌ در ۹ کیلومتری خرم‌آباد، ۲۶ کیلومتری ویسیان و ۳۱ کیلومتری سراب دوره این استان بوده است.

انتهای پیام

تیم تحریریه حوادث

نویسنده حوادثی هستم که تمامی طیف رویدادها را پوشش می‌دهم. از اخبار سیاسی تا رویدادهای فرهنگی و ورزشی، همه را با اهمیت برابر می‌شمارم.