فرهنگ و هنر

برپایی ۲۰ موکب گلستانی برای خدمت به زائران اربعین

ایران تودی/گلستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گلستان از تشکیل 20 موکب از گلستان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در عراق خبر داد.

سیدعلی مهاجر امروز در حاشیه پنجمین اجلاس ستاد اربعین استان گلستان در 2 شهریور در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال 20 موکب از گلستان به عراق برای خدمت رسانی به حسینیه اربعین اعزام می شود. زائران

وی افزود: موکب های اعزامی به عراق در چندین اداره که وظیفه اعزام و اطعام زائران را بر عهده دارند فعال هستند و برخی موکب ها نیز زباله های نجف تا کربلا را جمع آوری می کنند. .

معاون سیاسی، امنیتی و عمومی فرماندار گلستان تاکید ستاد اربعین دولت و استان را مردمی بودن موکب ها و فعالیت های مرتبط با اربعین عنوان کرد و گفت: این خودجوش و مردمی بودن این حماسه بزرگ است. . از ویژگی های منحصر به فرد حسینی اربعی است و مسئولان فقط واسطه هستند.

مهاجر تاکید کرد: ستاد اربعین استان گلستان با 17 کمیته و 14 ستاد شهرستانی در فرمانداری ها برای پشتیبانی، پشتیبانی و خدمات رسانی و همچنین کیفیت راهپیمایی ها تشکیل شده است و همه برای اجرای آن آمادگی کامل دارند.

وی هماهنگی، همکاری و تعامل بین تمامی مولفه ها را از اولویت ها و ضرورت های کار تیمی و ستادی دانست و یادآور شد: این نگاه موجب تسریع و بهبود روند کار، خدمات و امکانات قابل ارائه در ستاد اربعین می شود. نهادها دولت باید بر اساس این ایده راهپیمایی هایی را برگزار کند و به سرعت انجام شود.

رئیس ستاد بازسازی حرم گلستان نیز در گفتگو با خبرنگاران گفت: کمیته اسکان و اطعام ستاد اربعین استان گلستان 20 راهپیمایی مجوز داده است که 19 راهپیمایی در عراق و یک راهپیمایی در مرز مهران است. به زائران امام حسین (ع) خدمت می کند

صفر معراجی افزود: برای نخستین بار موکب در کاظمین راه اندازی شده است تا زائران زیارتی سمیرا شبانه در این مکان مستقر شوند.

وی با بیان اینکه امسال یک موکب صرفاً به منظور پاکسازی و پاکسازی مسیر زائران امام حسین (ع) از زباله ها و موکب دیگر ولایت زائران است، گفت: این موکب ها تنها به منظور پاکسازی و پاکسازی مسیر زائران امام حسین (ع) از زباله ها صورت می گیرد. زائران هنگام حضور در عراق می توانند از خدمات این موکب ها استفاده کنند.

انتهای پیام