علمی و پزشکی

بیشترین تردد زائران اربعین از مرز مهران/ضرورت آمادگی بهداشتی و درمانی در ایلام

معاون بهداشتی وزارت بهداشت بر آمادگی کامل امکانات بهداشتی و درمانی در این استان تاکید کرد و گفت: بر اساس برآوردها بیشترین حجم زائران اربعین حسینی از استان ایلام و مرز بین المللی مهران خواهند آمد. : شرایط استان ایلام برای میزبانی از حسینی اربعین زائران مناسب است.

به گزارش ایران تودی، دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت از زحمات مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خدمت رسانی به مردم و همچنین راه اندازی بیمارستان رازی قدردانی کرد و گفت: دومین بار که دکترای علوم پزشکی در آذربایجان است. ماه گذشته که به استان ایلام سفر کردم و اهمیت این موضوع.» این موضوع دو دلیل داشت، دلیل اول اینکه ایلام یکی از استان های با پتانسیل بالایی است که برای پیشرفت تلاش زیادی می کند و باید تلاش کنیم تا دستیابی به عدالت و تعالی در نظام سلامت به گونه ای که استان های دارای پتانسیل بالا دلیل دوم برگزاری مراسم اربعین حسینی در استان ایلام است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت بر آمادگی کامل امکانات بهداشتی و درمانی در این استان تاکید کرد و گفت: بر اساس برآوردها بیشترین حجم زائران اربعین حسینی از استان ایلام و مرز بین المللی مهران خواهند آمد. : شرایط استان ایلام برای میزبانی از حسین اربعین زائران مناسب است، البته باید توجه ویژه ای داشت تا برای حوادثی که ممکن است در این ایام رخ دهد، آمادگی بیشتری داشته باشیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر جاسم محمدی سرپرست این دانشگاه نیز حضور یک ماهه معاونت درمان وزارت بهداشت در استان ایلام را نشان از توجه ویژه ایشان دانست. به محرومیت مناطقی مثل ایلام.

دکتر محمدی افزود: تلاش همکاران ما در حوزه درمان دانشگاهی این است که ارجاع بیماران به استان های ثروتمند و مرکز کشور را به حداقل برسانیم که این امر نیازمند نیروی انسانی ماهر و تجهیزات و امکانات مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: استان ایلام با توجه به اینکه در مسیر تردد زائران اربعین حسینی قرار دارد نیازمند توجه ویژه مسئولان وزارت بهداشت است. امیدواریم با حمایت وزارت بهداشت بتوانیم خدمات لازم را به زائران ارائه دهیم.

وی گفت: زیرساخت هایی مانند آنژیوگرافی در استان ایلام فراهم است و با حمایت مسئولان وزارت بهداشت و تخصیص امکانات و تجهیزات مناسب می توانیم خدمات لازم را به جامعه هدف ارائه کنیم.

انتهای پیام