استان ها

واحدهای تولیدی استان آذربایجان‌غربی نیازمند توجهند نه وعده و وعید

به گزارش ایران تودی از آذربایجان غربیمشکلات واحدهای تولیدی در شهرهای صنعتی ارومیه و آذربایجان غربی همچنان وجود دارد و علیرغم وعده های مکرر برای حل مشکلات، شاهد ناهنجاری های متعددی هستیم.

در بازدیدی که از یکی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی فاز اول ارومیه داشتیم در ابتدای ورود به شهر شاهد آسفالت شدیدی بودیم که شباهتی به ورودی یک منطقه تولیدی صنعتی نداشت و به نظر می رسد ارتباط برقرار باشد. سال‌ها رها شده‌اند. زیرساخت‌ها، به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان وعده حل معضل اول را می‌دهند.

این تصویر از ورودی شهرک صنعتی فاز اول و یکی از خیابان های داخلی شهر می آید.

ورودی شهرک صنعتی فاز یک ارومیه

ورودی شهرک صنعتی فاز یک ارومیه

اظهارات مدیرعامل واحد تولیدی بازگشایی شد

فرهاد افشارفرد، مدیرعامل شرکت پالایش یخ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه علاقمند به تولید و فعالیت در این حوزه برای کمک به شهر ارومیه و استان آذربایجان غربی است، افزود: تحقیقات RND و CO2 گاز بهتری برای اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاهی است. برای بهره برداری از آن استفاده شد و در سال 85 با کمک دانشگاه شهید رجایی دستگاهی را در این زمینه به ثبت رساندیم.

وی با اشاره به شعار دانش بنیان شعار امسال رهبر معظم انقلاب گفت: ما قبلاً یک شرکت دانش بنیان بودیم و تلاش بسیاری از تولیدکنندگان امروز باعث شده است که دانش بنیان نام زبان ها شود. و علیرغم تاکید رهبر برتر بر فعالیت ها و شرکت های دانش. اما در عمل همچنان شاهد بی توجهی و مشکلات فراوان در این بخش هستیم.

افشارفرد با اشاره به تعطیلی واحد تولیدی «ایس خودرو» در سال 90 برای تعطیلی مشکلات مالی، بدهی های معوق بانکی، دارایی های مختلف و… چون مجبور شدم یگان را ترک کنم و ارومیه را ترک کنم اما باز هم سعی کردند بازگشایی شوند. چرخ تولید و اشتغال زایی این بود که در سال 1378 پس از دیدار با “شهریاری استاندار سابق آذربایجان غربی” و “حجت الاسلام رئیسی رئیس وقت قوه قضائیه” این واحد را در 27 اردیبهشت 1393 بازگشایی کردیم. دوباره تحویلش داد معلوم شد مشکلات اصلی ما بعد از این تحویل شروع شد.

مدیرعامل شرکت پالایش یخ گفت: عدم تعامل بانک ها، مشکلات متعدد با ارائه دهندگان خدمات و در کنار هم قرار گرفتن بسیاری از سازمان ها با تولید و صنعت از جمله مهم ترین آنها بود که جمع آوری برق در این واحد با وجود نصب و تدارک تجهیزات. . برای هادی های برق استانی این واحد همچنان مشکل برق ندارد.

وی در این ارتباط به شرکت برق، استاندار فعلی آذربایجان غربی، وزارت صمت و … اشاره کرد. با وجود نامه های متعدد، هنوز چیزی برای حل مشکل وجود ندارد و حتی پس از نامه 15 دسامبر. 1400 به امضای مرکز امداد می رسد استاندار تاکنون پاسخی به اداره صمت نداده است و متاسفانه هیچ یک از مدیران دست اندرکار تولید و سرمایه گذاری پاسخی مبنی بر عدم امضای نامه «خرج نمی کنم» دریافت نکرده اند. امضای من روی این موارد «و این اتفاقات در حال وقوع است. به خصوص در ارومیه از تولید فرار می کنیم.

هدف افشارفرد از بیان مشکلاتش در رسانه ها جلب توجه مسئولان به مشکلات این بخش و مشکلات صنعت و تولید است. صادرات کشور، حل مشکلات ما بسیار مهم هستیم، هرچند پیشنهادهای خارجی برای شروع تولید و صنعت در کشور دارم، اما تلاش ما این است که اشتغال و ظرفیت تولید را در شهرستان ارومیه و استان آذربایجان غربی و در نهایت افزایش دهیم. در ایران.

به گفته مدیرعامل شرکت پالایشگاه یخ، ظرفیت پروانه بهره برداری این واحد تولید 1000 دستگاه سمپاش و 150 دستگاه یخ ساز در سال است و با اعطای تسهیلات و رفع مشکلات، امکان افزایش فاصله وجود دارد. ظرفیت. آنها آوردند.

یخ خشک

یخ خشک محصول شرکت تصفیه یخ می باشد

شایان ذکر است، واحد تولیدی پالایشگاه یخ با نام تجاری آیس کار تولید کننده دستگاه های سمپاش و یخ ساز بوده و بزرگترین تولید کننده یخ خشک در ایران می باشد.

گفتنی است علیرغم توجه به فعال شدن واحدهای تولیدی راکد شهرهای صنعتی فاز اول، دوم و سوم در ارومیه مرکز استان، با رکود شدید و تعطیلی مواجه است. از بسیاری از واحدها واحدهای فعال به عنوان یکی از معضلات، سهل انگاری و وضعیت صنعت: تولیدکنندگان اهتمام به کاهش تشریفات اداری و مشکلات و دستاوردهای دولت دارند تا شاهد ایجاد اشتغال گسترده با استارت آپ ها و خروجی ها باشند. به دلیل رکود بسیاری از واحدها

48