فرهنگ و هنر

«هر دانشجو، یک خبرنگار» رونمایی شد

ایران تودی / خوزستان مراسم افتتاحیه کتاب “هر دانشجو یک روزنامه نگار است” تالیف محمدامین صالحی نژاد در جهاد دانشگاه خوزستان برگزار شد.

به گزارش ایران تودی ، دکتر. سید علیرضا علویرئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان امروز در این مراسم (25 آبان 1378) گفت: “تقریباً از اواسط دهه 80 ، وزارت علوم مهلت مجلات دانشجویی را تعیین کرده است ، بنابراین هر دانشجویی که می خواهد یک ژورنال دانشجویی منتشر کند باید یک دوره آموزشی بگذارد. ” . دانشگاه ها نیز این دوره ها را برگزار کردند. کتابهایی نیز در این زمینه منتشر شد ، اما مطالب مطابق با الزامات نشریات روزنامه نگاری و دانشجویی نبود.

دانشگاه خوزستان گفت انتشارات جهاد دوباره فعال شده است: کرونا ، همراه با تمام جنبه های منفی آن ، منجر به نتایج مثبتی می شود و تا حدی منجر به مرور برخی از رفتارهای سنتی ما در ارتباط با تحصیلات دانشگاهی می شود. بدون تاج بسیار دشوار خواهد بود و اگر دانشگاه ها بخواهند بخشی از آموزش را مجازی کنند. با این حال ، کرونا حدود 10 سال است که در این زمینه پیشرفت کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خوزستان خاطرنشان کرد: برنامه های کاربردی بسیار مفیدی وجود دارد که دستیابی به آنها در زمینه نشر آسان تر است و جهاد دانشگاهی خوزستان نیاز به فعالیت در این زمینه و برنامه ریزی دقیق و تولید محتوای الکترونیکی دارد. مکانیسم انتشار محتوای الکترونیکی باید مشخص شود ، زیرا دسترسی به محتوای الکترونیکی سریعتر است.

علوی با اشاره به كتاب محمدامین صالحی نژاد “هر دانشجو روزنامه نگار است” ، اظهار داشت: “هر دانشجو روزنامه نگار است” دارای محتوایی بسیار روان ، تجربی و خوب است و امیدوارم این كتاب آغاز تولید محتوا با استفاده از توانمندی های علمی جهاد دانشگاهی باشد. خوزستان خوشبختانه سازمان جهاد دانشگاهی از پتانسیل و پتانسیل علمی خوبی برخوردار است و از آنجا که جهاد دانشگاهی یک نهاد فرهنگی و علمی است ، باید هویت فرهنگی در سازمان انتشارات حفظ شود و هویت علمی و فرهنگی نیز در نظر گرفته شود ، این فرصت خوبی برای خدمت رسانی جهاد دانشگاهی است. خوزستان کند است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: جهاد دانشگاهی استان قبل از ورود به صنعت ، تحقیق و فناوری از زیر ساخت فرهنگی برخوردار بود و اگر تاریخچه فرهنگی شفاهی در استان نوشته می شد ، می توان اولین آثار را نوشت. او نوشت چه کسی جهاد دانشگاهی را انجام داده است.

وی یادآور شد: مطالب زیادی در زمینه فرهنگ وجود دارد و سالها مجتمع جهاد دانشگاهی استان میزبان سمینارها ، جشنواره ها ، شب شعرهای دانشجویی و برنامه های مختلف بوده است و به زودی به چهلمین سالگرد این برنامه ها خواهیم رسید و با رویکردی تاریخی می توان به آنها نزدیک شد.

شفیعی افزود: چندین برنامه و آثار فاخر از جمله مجموعه عطرهای علامه شیخ محمدتقی شیخ شوشتری و علامه محمد کرمی توسط جهاد دانشگاه خوزستان تدوین شده است که از آثار فاخر است.

وی با ابراز نگرانی از اینکه مجموعه های جوان ایران تودی و ایکنا به عناصر اجرایی و عوامل مهارت های دیگران تبدیل نمی شوند ، چون این کتاب مردم و مفهوم کتاب بود ، اظهار داشت: خوشحالم که امروز کتابی را باز کردم ، محصول یکی از فرزندان جهاد. این دانشگاه خوزستان است. فکر نکنید جهاد دانشگاهی فقط نمایش تلاش های فرهنگی دیگران است ، بلکه شما به عنوان یک گروه فرهنگی نیاز به ایجاد محتوا در این زمینه دارید. چرا فقط باید نظرات دیگران در ایران تودی و ایکنا ذکر شود؟ آنها همچنین می توانند مجموعه ای از مصاحبه ها را بنویسند و تدوین کنند.

شفیعی گفت: “فضای سایبری حمله وحشتناکی به بسیاری از موارد بوده است و وضعیت کرونا بدتر شده است.” زمانی انتشارات دانشجویی یکی از نگرانی های اصلی دانشجویان بود و در دهه 1970 از انتشارات دانشجویی استقبال می شد. فضای سایبری نشریات و رسانه های چاپی را عقب می اندازد ، گرچه هیچ کس نمی تواند رسانه های چاپی را عقب براند و فضای مجازی موج وحشتناکی از عبور است.

وی گفت: “هیچ چیز نمی تواند جای کتاب را بگیرد.” ممکن است مدتی در مورد کتاب سر و صدا و هیاهوی زیادی به پا شود ، اما میراث نوشته شده غیرقابل انکار است. آیا می توان نقش کتاب در ترویج و تولید علم را انکار کرد؟ در بحث انتشارات نیز وضعیت به همین منوال است و خوشحالم که با ارائه کتاب “هر دانش آموز یک روزنامه نگار است” در انتشارات تجدید نظر می شود. امیدوارم این آغاز متوقف نشود و جهاد دانشگاهی این موضوع را تبلیغ کند.

سپس محمد امین صالحی نژاد وی گفت: امروز دوره از سرگیری فعالیت های انتشاراتی در جهاد دانشگاه خوزستان است و فعالیت نشر جهاد دانشگاهی سابقه طولانی دارد و در دهه 60 و 70 در خوزستان فعالیت می کرد. خوزستان دنبال شد.

نماینده فرهنگی سازمان جهاد دانشگاه خوزستان با اشاره به افتتاح کتاب “هر دانشجو روزنامه نگار است” گفت: این کتاب گزیده ای از فعالیت های دیرینه ایران تودی و ایکنا در خوزستان است. دانشجویان شرکت کننده در ISNA و IQNA در کارگاه های این شرکت یا فعالیت های خبری همیشه به دنبال کتاب یا کتابچه های آموزشی هستند که بتوانند موضوعات نظری و تجربی را در گروه اخبار بهتر درک کنند و در این زمینه خلا gap وجود داشت. می تواند با ذکر نتایج بررسی تجربیات اخبار و نشریات دانشجویی موجود در ایران تودی ، به شما کمک کند.

صالحی نژاد با بیان اینکه مجموعه های خبری جهاد دانشگاهی توانایی تولید محتوا را دارند ، ادامه داد: انتشارات جهاد دانشگاهی خوزستان را می توان در فعالیت های فن آوری این مجموعه گنجاند و تجربیات در پروژه های موفق مانند دکل های حفاری را به صورت مکتوب ثبت کرد. بیا بریم.

همچنین محمد مهدی آقا کوچکمعاون تحقیقات جهاد دانشگاه خوزستان گفت: اگرچه از اواخر دهه 1980 وضعیت رسانه ها در کشور ما تغییر کرده و استفاده از فضای مجازی افزایش یافته است ، اما هنوز تولید محتوا در فضای مجازی صورت نگرفته و محتوای تولید شده بسیار ضعیف است. جهاد دانشگاهی می تواند وارد این حوزه شود و تجربه نشان می دهد که ورود دانشگاه خوزستان به پروژه های جهاد دانشگاهی همیشه موفقیت آمیز بوده است.

وی ادامه داد: تولید یک مجموعه خوشبو کننده عطر ، که یک کار تحقیقاتی است ، موفقیت آمیز است. ما این مجموعه را تولید کردیم و بخشی از تاریخ استان را نوشتیم. ما تجربیات سیل را در مجموعه ای منتشر کردیم که می توان برای کرونا نیز انجام داد. ما در استانی بسیار حساس هستیم که تولید محتوا در زمینه های مختلف می تواند شهرت خوبی برای جهاد دانشگاهی خوزستان کسب کند. به نظر می رسد بخشی از سازمان جهاد دانشگاهی باید به تولید محتوا اختصاص یابد و خبرگزاری های ایران تودی و ایکنا و مرکز تفکر خوزستان (ISPA) می توانند مجموعه ای قدرتمند را با هم ایجاد کنند.

انتهای پیام