استان ها

مسئولان صدای تولیدکننده و صادرکننده را بشنوند/ ارز را تک نرخی و موانع را بردارید

به گزارش خبرگزاری کاسوین ایران تودی؛ عصر پنجشنبه به احترام صادرکنندگان کلیدی ، اعضای اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی ، امام جمعه موقت تهران ، فرماندار هدایت الله جمالی پور ، دولت لطف الله سیاهکلی ، رزولا عباسپور و راجب رحمانی مهدی عبدیان ، رئیس اتحادیه صادر کنندگان ، افضلی ، رئیس سازمان سمت ، خانپور ، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی ، احمدپور فرماندار و حجت الاسلام حسینی میرامینی ، امام آبیک روز جمعه و جمعی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان در شهر صنعتی خزر اباذر-قزوین برگزار شد.

مجید سعیدیان ، مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت تاکستان ، در این مراسم با اشاره به تعدادی از مشکلات در روند تولید گفت: “باید پذیرفت که شرایط خوب نیست و صادرکنندگان و تولیدکنندگان با چالش هایی روبرو هستند و ما نمی توانیم به خانه و خانه ادامه دهیم. مردم. بدون “

چهل و چهارمین جشن

سعیدیان افزود: ما به عنوان یک ایرانی وقتی می بینیم کشور با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند ، سعی در سرویس دهی به سیستم با ارز داریم اما متأسفانه عزم جدی برای حل مشکلات تولیدکنندگان وجود ندارد.

وی گفت: انتظار داریم مسئولان صدای تولید کننده را بشنوند و از ایده های ارائه شده توسط کارآفرینان برای حل مشکلات استفاده کنند.

سعیدیان افزود: “ما باید رأی بدهیم و به خود ایمان داشته باشیم و دولت باید به ما اعتقاد داشته باشد که با تهدید می توانیم فرصت ایجاد کنیم و صادرات را افزایش دهیم.”

مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت تاکستان تامین مواد اولیه و قطعی برق را یک چالش دانست و یادآور شد: قطعی برق در صنعت می تواند صدمات زیادی به تولید وارد کند و ما باید با برنامه ریزی مدون در این مسیر حرکت کنیم.

وی گفت: “در صنعت فولاد ، ما 30 میلیون تن در سال تولید می كنیم كه می توانیم تا 20 میلیون تن صادر كنیم ، اما هنگام صادرات مواد اولیه ، با چالش هایی روبرو هستیم.”

سعیدیان افزود: در کشورهای دیگر تعرفه ای برای واردات مواد اولیه وجود ندارد اما تعرفه های بسته برای فولاد وجود دارد و این به ضرر تولید کننده داخلی است و ما قادر به تهیه مواد اولیه نیستیم زیرا صادرات آنها آسان است “

وی اظهار داشت: مسئله ارز حاصل از صادرات یکی از مشکلات جدی ما در بخش صادرات است و در شرایطی که در تولید مواد اولیه و صادرات محصولات مشکل داریم ، وقتی مجبور به دادن ارز به دولت هستیم ، ما 20،000 تومان تخمین بزنید. “ما 24000 دلار می خریم.

این صادرکننده یادآوری کرد ، “برای من منطقی نیست که هم محصول را صادر کنم و هم ارز را وارد کنم و سپس آن ارز را به دولت بدهم و این سرکوب است زیرا ما ارز را به خارج از کشور صادر نمی کنیم.”

وی اظهار داشت: عدم ثبات قیمت دلار مشکل دیگری است و از رئیس جمهور جدید می خواهیم با نظر کارشناسی نرخ ارز را برای مدت چهار سال تعیین کند تا بازرگان و صادر کننده بتوانند با ارز پایدار برنامه ریزی کنند. “

جعفر زاده

جعفرزاده ، صادرکننده نمونه دیگر در استان گفت: فشار تحریم های سرکوبگر باعث شده خدمات دولت کمتر دیده شود و آسیب جدی ببینیم.

وی افزود: امیدواریم با ادغام سه قوه با سرعت بیشتری مشکلات تولید و اقتصاد کشور حل شود.

جعفرزاده اظهار داشت: در کشوری مانند امارات متحده عربی بیش از 40 سال دلار ثابت مانده و تورم منفی دو درصد است و در ایران خوشحالیم که تورم 50 درصد نبود.

مدیرعامل شرکت تالاچین گفت: تولید کننده چاره ای ندارد و در تصمیم گیری دخیل نیست و موانع زیادی در راه تولید وجود دارد که انتظار داریم تولید کننده دست و پایش را باز کند تا بتوانیم از تولید کننده حمایت کنیم. دولت و اشتغال “.

22222222

وی گفت: “اگر صادرات به میلیاردها دلار برسد ، این بخش خصوصی بود و اگر قدرت بیشتری به استان ها می رسید ، ما می توانستیم مشکلات را سریعتر حل کنیم.”

پس از آن ، از 23 نمونه در استان تقدیر شد.