استان ها

روابط فرهنگی ایران و عراق باید ارتقاء پیدا کند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایران تودی؛ ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بدو ورود به بغداد اظهار داشت: این سفر فرصتی مغتنم برای گفتگو و تبادل نظر با مقامات عراقی در خصوص توسعه روابط فرهنگی و هنری دو کشور است. 

وی افزود: ما به دنبال ایجاد فرصت‌های جدید برای همکاری در این حوزه هستیم و امیدواریم این سفر به تقویت هرچه بیشتر مناسبات فرهنگی بین ایران و عراق بیانجامد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین با اشاره به حادثه‌ سانحه‌ هوایی شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران  و همراهانش، گفت: ملت عراق در این غم بزرگ در کنار مردم ایران  ایستاد و مراتب همدردی خود را به خانواده‌های داغدار و مردم این کشور ابراز داشت.
ایمانی پور در ادامه تاکید کرد: همانطور که روابط سیاسی ایران و عراق در سطح عالی قرار دارد، روابط فرهنگی دو کشور نیز باید به این سطح ارتقا یابد. توسعه روابط فرهنگی با عراق از جمله اولویت‌های اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است و ما در این راستا تلاش‌های خود را ادامه خواهیم داد. 

وی همچنین با اشاره به سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، گفت: توسعه روابط با کشور‌های همسایه  مطالبه رهبر معظم انقلاب است و ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در صدد اجرایی سازی این سیاست هستیم. 
 

علاء العلاق، مدیر کل روابط فرهنگی وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به حجت الاسلام ایمانی پور، اظهار داشت: ایران و عراق دو کشور همسایه نیستند، بلکه یک خانواده واحد هستند. مشترکات فرهنگی دو کشور ریشه در تاریخ دارد و ما باید از این ظرفیت عظیم برای توسعه روابط فرهنگی خود استفاده کنیم. 

وی همچنین با اشاره به وجود آرشیو‌های تاریخی غنی در دو کشور، گفت: همکاری در زمینه تبادل و حفظ این آثار ارزشمند می‌تواند زمینه ساز گسترش روابط فرهنگی ایران و عراق باشد.

در این سفر، حجت الاسلام ایمانی پور با مقامات فرهنگی و مذهبی عراق دیدار و گفتگو خواهد کرد. همچنین برنامه‌هایی برای بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی این کشور پیش بینی شده است.

انتهای پیام/