فرهنگ و هنر

رمان «دزد و شاهزاده» منتشر شد

رمان «دزد و شاهزاده» منتشر شد

رمان «دزد و شاهزاده» نوشته مجید ملامحمدی درباره اتفاقات بعد از واقعه عاشورا توسط انتشارات «جمکران» منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایران تودی؛ انتشارات «جمکران» به تازگی رمان «دزد و شاهزاده» اثر مجید ملامحمدی را منتشر کرده است که از وقایع بعد از عاشورا می گوید.

مجید ملامحمدی تاکنون بیش از 50 اثر در حوزه داستان، شعر و پژوهش منتشر کرده است.

رمان جدید این نویسنده با عنوان «دزد و شاهزاده» که شخصیت اصلی آن پسر نوجوانی به نام پیمان است، درباره افرادی است که در واقعه عاشورا در مقابل امام حسین (ع) ایستاده و با آن حضرت جنگیدند.

ماجرا از اینجا شروع می شود که زارع افسر ظالم و بی رحم که با سربازان تحت امرش در کربلا در مقابل رود فرات ایستاده بود، به امام حسین (ع) و یارانش اجازه نداد تفنگ خود را پر کنند. با آب خوش طعمش مورد لعن امام قرار گرفت. اما هر بار که آب می خورد تشنگی اش برطرف نمی شود و تشنه می ماند. بر اثر اتفاقی عجیب ناگهان زارع به روزگار ما می رسد و برای نوجوانی به نام پیمان وحشت و دردسر ایجاد می کند. زارع پیمان را به زور به کوفه می برد تا ابن ضیاء را به عنوان برده بفروشد و برای رفع تشنگی او پولی به دست آورد. پیمان از زارع می گریزد و در شهر کوفه سرگردان می شود. او به دنبال راهی برای رهایی از گرفتار شدن در دام کوفیلیان بی وفا است…

در بخشی از کتاب می خوانیم:

«خدا را شکر، دست و پایم باز بود. اگر مهارت نشان می دادم می توانستم به راحتی از دست آنها فرار کنم و خود را در کوچه پس کوچه های کوفه گم کنم. ایده بدی نبود تفائل دست و پایم را در معرض دید قرار داده بود تا من را مانند یک برده ارزشمند جلوه دهد. احتمالاً اعراب که مرا با سر و حالم می دیدند، قیمت دیگری به من می دادند و آن را به گونه ای دیگر می خریدند.

تفائل افسار اسب ها و الاغ ها را به غلام گرا داد و با سرزنش گفت: این حیوانات را به گوشه سایه ای ببر تا کارم تمام شود. سریع، سیاه، بدشانس و احمق باشید. سپس مچ او را محکم گرفت و گفت: با من بیا.

اجازه نداد با غلام سیاه خداحافظی کنم. چند ثانیه بعد از اینکه سرم را به عقب برگرداندم دیدم با ناراحتی نگاهم می کند. با احتیاط دستش را بالا آورد و برایم تکان داد. لرزیدم، انگار با چشمانش می داند چه سرنوشت غم انگیز یا بدی در انتظارم است.»

رمان «دزد و شاهزاده» با 292 صفحه و قیمت 100 هزار تومان در انتشارات جمکران منتشر شد.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دادن به و 0 به آن رای مخالف دهید