اقتصادیکسب و کار ایرانیان

دریافت درگاه پرداخت شاپیفای در ایران

شاپیفای چیست؟ ساخت یک فروشگاه اینترنتی و فروش محصولاتتان با shopify به سادگی امکان پذیر است. اگر به فکر راه اندازی کسب و کاری هستید و نیاز دارید یک وبسایت فروشگاهی برای آن داشته باشید شاپیفای می تواند گزینه مناسب و کم هزینه ای برای شما باشد. تنها با پرداخت ماهیانه 29 دلار می توانید وبسایت خود را داشته باشید. برای پرداخت هزینه اشتراک ماهیانه Shopify می توانید از خدمات پرداخت ارزی ایرانیکارت استفاده کنید. دراپ شیپینگ یکی از راه‌های جذاب برای کسب درآمد آنلاین است. اما زمانی به نتیجه مناسب و سوددهی می‌رسد که به‌درستی انجام شود.

شاپیفای چیست؟ آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با شاپیفای

در سال 2004 یک شرکت کانادایی، را تاسیس کرد تا راهی باشد برای بیزینس های کوچک که بتوانند محصولات خود را به نمایش گذاشته و به فروش اینترنتی برسند. خرده فروشان و بیزینس های نوپا از این سایت استقبال خوبی کردند و در حال حاضر بیش از سیصد هزار فروشگاه اینترنتی در شاپیفای فعال است. با دانستن اینکه shopify چیست می توانیم مزایا و معایب آن را بررسی کنیم.

مزایا و معایب شاپیفای چیست ؟

مزایا

  • کاربری آسان: وقتی بتوانید فقط با دراپ و درگ کردن تصاویر محصولات یک وبسایت فروشگاهی داشته باشید قطعا شما هم از کار کردن با شاپیفای لذت خواهید برد. سادگی ویرایش صفحات و اضافه کردن کد تخفیف و فرآیند سفارشات همگی باعث شده است که محبوبیت این سایت افزایش یابد.
  • هزینه معقول: برای شروع کار می توانید با پرداخت 29 دلار کار خود را استارت بزنید. به نسب هزینه ای که برای طراحی وبسایت باید پرداخت کنید رقم معقولی است .
  • قالب های متنوع: برای ساخت قالب فروشگاهی خود از میان هزاران نمونه آماده شاپیفای می توانید انتخاب کنید و بر اساس رنگ و هویت بصری مورد نظرتان فروشگاه خود را بسازید.
  • پشتیبانی مناسب: اینکه در هر ساعتی از شبانه روز می توانید سوالات خود را بپرسید و پیشتیبانی آنلاین و تلفنی قوی یکی از دلایل جذابیت این پلتفرم است.
  • اپلیکیشن همراه: در هر فضا و مکانی می توانید به سفارشات و فروش محصولاتتان دسترسی داشته باشید. اپلیکیشن شاپیفای هم مانند وبسایت آن رابط کاربری ساده ای دارد.

معایب

  • عملکرد محدود: درست است که ویژگی های شاپیفای برای بیزنس های کوچک بسیار کاربردی و مناسب است اما در صورتی که فروشگاه شما بزرگ شود و مشتریان زیادی پیدا کنید دیگر این پلتفرم نمی تواند  پاسخگو باشد. هرچند که دو سطح دیگری که این سایت ارائه می دهد با پرداخت هزینه قابلیت های ویژه ای در اختیار شما می گذارد.
  • هزینه اضافه: همین که برای استفاده بهینه از خدمات سایت نیاز به خرید اشتراک دارید هزینه ای به شما تحمیل می کند. این هزینه ماهانه می تواند در نهایت برای تجارت شما بزرگ باشد.
  • هزینه تراکنش ها: هزینه تراکنش هایی که توسط روش پرداختی به غیر از شاپیفای انجام شود مشمول 0.5 تا 0.2 درصد کارمزد می شود. از طرفی روش پرداخت توسط شاپیفای هم معایبی دارد که کاربران تصمیم می گیرند از این روش استفاده نکنند.

خرید اکانت شاپیفای

بعد از گذارندن 14 روز رایگانی که در Shopify Sales Recap سپری کردید اگر از خدمات آن رضایت داشتید و نیاز داشتید که به صورت حرفه ای وبسایت خود را با شاپیفای بسازید باید اشتراک پرمیوم آن را پرداخت کنید. سه برنامه متفاوت با قیمت مختلف و ویژگی های مختلفی وجود دارد.

سطح اول: با پرداخت ماهیانه 29 دلار امکان ساخت یک وبسایت فروشگاه آنلاین برای شما فراهم است. این سطح برای افرادی که در ابتدای راه قرار دارند و یک کسب و کار نوپا دارند مناسب است. بدون محدودیت در آیتم های فروشگاهی ، کد تخفیف و پشتیبانی 24 ساعته همگی در این سطح برای شما فراهم است.

سطح دوم: با پرداخت ماهیانه 79 دلار علاوه بر تمام ویژگی های سطح اول می توانید تا 5 مکان مختلف را به عنوان انبار و فضایی برای موجود کردن کالاهایتان معرفی کنید. علاوه بر این قیمت محصولاتتان را بر اساس ارزهای هر کشور و منطقه با درصد افزایش یا کاهش محاسبه خواهد کرد. اگر در این برنامه از روش های پرداختی به جز روش شاپیفای استفاده کنید یک درصد کارمزد به شاپیفای تعلق می گیرد.

سطح سوم: ماهیانه 299 دلار برای سطح پیشرفته شاپیفای هزینه ای است که قابلیت های ویژه ای را برای شما فراهم می آورد. در این سطح امکان بررسی و نمایش گزارشی از عملکرد شما وجود دارد که این برنامه را به برنامه مناسبی برای کاربران پیشرفته بدل کرده است.

در این نوشته باهم بررسی کردیم که شاپیفای shopify چیست و برای چه افرادی مناسب است. برای خرید هرکدام ازین برنامه های سایت Shopify و یا هرگونه پرداخت ارزی دیگر می توانید از خدمات ایرانیکارت کمک بگیرید. از طریق و یا می توانید خرید خود را انجام دهید. البته که منطقی است قبل از خرید از فرصت 14 روزه رایگان آن استفاده کنید و سپس خرید آن را انجام دهید.

برای استفاده از امکانات سایت شاپیفای و انجام هرگونه پرداخت در آن، می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی ایرانیکارت استفاده کنید؛ برای این منظور، درخواست خود را از طریق دکمه زیر ثبت نمایید.

درگاه پرداخت اینترنتی چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از مهم‌ترین مراحل راه‌اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی، تهیه درگاه‌های پرداخت اینترنتی است. درگاه‌ پرداخت، یک سرویس‌ اینترنتی است که امکان انجام تراکنش‌های آنلاین را برای مشتریانِ کسب‌وکارها فراهم می‌کنند. به‌وسیله این ابزار کاربردی، کاربران می‌توانند با داشتن کارت بانکی عضو شتاب، هزینه خریدهای آنلاین خود را از خانه پرداخت کنند. البته درگاه‌ها کاربردهای دیگری مانند انتقال پول، پرداخت قبض و انجام برخی از خدمات دیگر را نیز دارند.

بانک‌های مختلف یا برخی از شرکت‌های مالی خصوصی امکان عرضه درگاه‌های پرداخت به کسب‌و‌کارها را دارند. تهیه درگاه اینترنتی یک روش مناسب برای افزایش اعتبار فروشگاه و افزایش رضایتمندی مشتریان نیز محسوب می‌شود. با داشتن یک درگاه مناسب و حرفه‌ای، نه‌تنها مشتریانتان تجربه خرید راحت‌تری خواهند داشت؛ بلکه مدیریت امور مالی کسب‌و‌کارها نیز آسان‌تر خواهد شد. سیستم پرداخت آنلاین به دو نوع درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسطه تقسیم می‌شود.

آموزش گرفتن درگاه پرداخت مستقیم توسط کسب‌و‌کارها

نوع اولِ‌ سیستم پرداخت آنلاین، تهیه درگاه پرداخت مستقیم است. برای تهیه این نوع درگاه به واسطه نیازی نیست و باید مستقیماً به بانک یا یکی از شرکت‌های PSP مراجعه کنید. البته امروزه نیازی به حضور فیزیکی نیست؛ کلیه متقاضیان می‌توانند با دانستن شرایط دریافت درگاه پرداخت به‌صورت آنلاین نسبت به فعال‌سازی درگاه مورد نظر خود اقدام کنند.

معمولاً بانک‌ها درگاه‌ها را در اختیار شرکت‌های تحت نظر خود می‌گذارند. به همین دلیل،‌ پیشنهاد می‌کنیم که پیش از ورود به سایت شرکتِ PSP مورد نظرتان،‌ در بانک آن شرکت حساب باز کنید.

البته در این مورد استثنائاتی هم وجود دارد؛ برای مثال، برای دریافت درگاه پرداخت بانک سامان نیازی با باز کردن حساب در بانک نیست. در هر صورت،‌ تهیه درگاه در کنار امور مهمی مانند سئو فروشگاه اینترنتی می‌تواند به رشد کسب‌و‌کار و افزایش فروش در دراز‌مدت کمک کند. در ادامه، مراحل دریافت درگاه پرداخت مستقیم را بررسی می‌کنیم.

کسب نماد اعتماد الکترونیکی؛‌ گامی مهم در گرفتن درگاه های پرداخت اینترنتی

یکی از شرایط دریافت درگاه پرداخت اینترنتی، کسب نماد اعتماد الکترونیکی است. برای اخذ این نماد باید وارد سایت رسمی ای‌نماد به نشانی enamad.ir شوید. پس از گرفتن ای‌نماد، به‌ترتیب مراحل زیر را طی کنید:

  •  وارد سایت شرکت PSP ارائه‌کننده درگاه شوید و فرم درخواست را پر کنید.
  •  پس از درخواست کاربران،‌ اطلاعاتی کاربری و شماره ترمینال برای هر فرد ارسال خواهد شد.
  • با کمک وردپرس و با برنامه‌نویسی می‌توانید درگاه پرداخت را سایت خود فعال کنید.

درگاه‌های مستقیم دغدغه شما بابت مسدود شدن یا لغو مجوز واسطه‌ها را حل می‌کنند. طراحی شکیل و جذاب لندینگ درگاه، می‌تواند رضایت مشتریان را به‌همراه داشته باشد. برای بهینه‌سازی صفحات سایت خود پیشنهاد می‌کنیم که حتماً متن جایگزین برای تصاویر وبسایت بنویسید و از این طریق اعتبار خود را به ربات‌های موتور جست‌و‌جوی گوگل نشان دهید.

شرایط و مدارک لازم برای دریافت درگاه مستقیم

برای گرفتن و فعال سازی درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم داشتن شرایط زیر الزامی است:

  • داشتن وبسایت رسمی و فعال در زمینه درخواست شده در فرم ثبت‌نام
  •  ارائه مجوزهای لازم از اتحادیه‌های مربوط به زمینه فعالیت
  • گرفتن ای‌نماد
  • داشتن حساب بانکی معتبر
  • مدارک شناسایی افراد حقیقی و حقوقی
  •  تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران
  •   منبع‌کاری نکردن در نظام بانکداری اسلامی

آموزش درگاه واسطه؛ نحوه گرفتن درگاه پرداخت برای فروشگاه اینترنتی

درگاه‌های واسطه برای سایت‌های فروشگاهی که نماد اعتماد الکترونیکی را دریافت نکرده‌اند، مناسب خواهد بود. برای اینکار ابتدا باید وارد سایت عرضه‌کننده درگاه شده و مراحل زیر را انجام دهید:

  •  تکمیل فرم ثبت‌نام و ارسال درخواست
  • اسکن مدارک شناسایی و فرآیند احراز هویت
  •  ثبت کردن آدرس دامنه برای دریافت درگاه اینترنتی
  •  گرفتن API
  •  تعیین اطلاعات بانکی برای وجه واریز و پورسانت

مراحل دریافت درگاه واسطه بسیار راحت‌تر از مراحل گرفتن درگاه مستقیم است. کسب‌و‌کارهایی که ای‌نماد ندارند، بهتر است برای دریافت این نوع درگاه اقدام کنند. برای اخذ این درگاه باید یک سایت رسمی و معتبر داشته باشید و‌ مدارک لازم برای احراز هویت را بارگذاری کنید. همچنین رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران و منبع‌کاری نکردن در نظام بانکداری اسلامی از شرایط دریافت این درگاه خواهد بود. برای دریافت مشاوره خصوصی از سینا سینری با کارشناسان ما تماس بگیرید.