عمومی

در سوگ آن استاد جامعه‌شناس

به من اطلاع داده شد كه استاد محترم ، استاد جامعه شناسي دانشگاه تهران ، دكتر مهدي طالب دعوت را پذيرفت و به سرزمين ابدي فرار كرد. مدت طولانی او یک معلم محترم و یک مشاور صادقانه من بود. من از ته قلبم او را دوست داشتم و ستایش می کردم.

در طول فعالیت صندوق مسکن و به ویژه هنگام بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله رودبار – منجیل در سال 1990 ، همکاری های ما به اوج خود رسید. در نتیجه زلزله بیش از 200000 خانه خسارت دید و در کنار تجهیزات فنی ، تجهیزات و مصالح ساختمانی مجبور شدیم نحوه تعامل با قربانیان به ویژه اهالی روستا و نحوه توانمندسازی آنها را بفهمیم. استاد طالب ، متخصص همکاری روستایی ، راهنمای منحصر به فردی برای ما بود. او نه تنها به ما در ستاد و هم در ساماندهی سیستم بازسازی مناطق آسیب دیده به ما كمك كرد. در عمل استفاده می شود. این تجربه بازسازی یکی از موفق ترین تجربیات بازسازی در مناطق آسیب دیده بود و استاد مهدی طالب نقش تأثیرگذاری در آن ایفا کرد.

مهدی طالب عزیز ، من در زمان خدمت خود در وزارت مسکن و شهرسازی به عنوان مشاور امور اجتماعی کار کردم. ما معتقد بودیم که این آپارتمان فقط یک مشکل فنی یا مالی نیست. در عوض ، دارای ابعاد مهم اجتماعی است. ما به عنوان سازمانها و نهادهای عمومی به شهر و خانه نگاه می کردیم و معتقد بودیم که این بعد باید از جمله موارد دیگر در نظر گرفته شود. وی شورای عمومی وزارت مسکن و شهرسازی را تأسیس کرد و به ما در تصمیم گیری کمک کرد. سرانجام ، چهار مرحله برای توسعه یک سال تجربه در وزارت مسکن و شهرسازی به من در تهیه یک سریال چهار ساله کمک کرد که گزارشی از کار مهم من در طول وزارت مسکن و شهرسازی است.

اکنون ، وقتی به آن زمان و فراتر از آن نگاه می کنم ، خاطراتی از آن دارم. از حضرت هادیث ، خانواده ، همکاران محترم دانشگاه تهران و دانشجویانی که در مورد کلاسها و رفتارهای او آموخته اند ، برای او بخشش و بخشش آرزو می کنم و برای همه کسانی که او را دوست دارند صبر و شکیبایی آرزو می کنم. باشد که خداوند به خاطر این نیکی به ما بپیوندد و او را در بهشت ​​قرار دهد. روح شاد است.