استان ها

افزایش ۲۰ برابری بستری کرونایی در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری

ایران تودی/ چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در دو هفته گذشته شاهد بیست برابر بستری شدن عروق ویروس کرونا در استان بوده ایم که بیمارستان های استان در آمادگی کامل هستند.

ارسلان خالدی فر روز 18 بهمن ماه در ستاد کنترل و درمان بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به بالا بودن میزان انتقال امیکرون در استان گفت: تعداد بستری‌های بیماران قلبی در دو هفته گذشته 20 برابر شده است. . نسبت بیماران سرپایی تنها در 10 درصد موارد مثبت بوده است، اما امروز این رقم به 46 درصد رسیده است و از 5 درصد به 20 درصد نسبت موارد بستری شده در بیمارستان در این مدت رسیده ایم.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه شهرکرد افزود: در حال حاضر 147 بیمار مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا مثبت و مشکوک در مراکز بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری تحت مراقبت هستند و همچنین هفت بیمار بدحال در بخش های ویژه استان تحت مراقبت هستند. “

وی واکسن را یکی از مهمترین اقدامات برای افزایش مقاومت مردم در برابر سویه اومیکرون دانست و گفت: هفته گذشته 15 هزار و 670 نفر در استان به واکسن مراجعه کردند و تا کنون یک میلیون و 533 هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر کودکان و نوجوانان طایفه امیکرون مبتلا هستند، خاطرنشان کرد: 5.4 درصد از مرگ و میرها در کشور مربوط به کودکان است و والدین باید نسبت به این موضوع حساسیت ویژه ای داشته باشند.

خالدی فر گفت: برای جلوگیری از شیوع میکرون پیشنهاد می شود اتاق های پذیرایی، مدارس خارج از مدرسه، رستوران های روباز و نمایشگاه های محصولات برای عبور از قله ششم تعطیل شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه بیمارستان ها از آمادگی کامل برخوردار هستند، تصریح کرد: با توجه به اجرای مجوزهای ستاد ملی تاج، توصیه می شود جلسات ستاد تاج به صورت هفتگی برگزار شود. تا پایان قله ششم.

وی با یادآوری اینکه بهورزان از پرداخت نشدن مطالبات خود گلایه دارند، یادآور شد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد حدود 230 میلیارد گوجه فرنگی به شرکت های دارویی بدهکار است، در اوج ششم امکان پذیر است و فشار بر بیمارستان ها برای تحویل دارو افزایش می یابد. ما مشکل داریم.

در چهارمحال و بختیاری 41 درصد آزمایشات عروق ویروس کرونا مثبت است

در ادامه بحث، علی احمدی، رئیس گروه درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به روند واکسیناسیون در کشور، گفت: به طور متوسط ​​تاکنون 72 درصد از جمعیت کشور واکسینه شده اند، جهت گیری جدید نیاز به تاکید دارد. . تجویز واکسن.”

وی با اشاره به دوبرابر شدن بیماری‌های سرپایی در چرمحال و بختیاری در هفته گذشته، گفت: شیوع ویروس کرونا در کشور یکسان نیست، اما شیوع کروناویروس جدید انفجاری و با اوج‌گیری بیشتر است.

احمدی با بیان اینکه به طور معمول موارد مثبت در آزمایشات تاج باید زیر هشت درصد باقی بماند، یادآور شد: اکنون در بسیاری از شهرها این تعداد بالاتر از حد مجاز است که در مجموع 41 درصد تست ها در استان و شهرکرد مثبت است. این رقم 51 درصد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در حال حاضر شهر شهرکرد قرمز است که خانمیرزا، لردگان، فارسان، کیار و بروجن به رنگ نارنجی و سایر شهرها به رنگ زرد هستند.

وی گفت: مدارس و مشاغل به کمترین میزان خسارت نیاز دارند. فرد مبتلا را باید ناقل تمام اعضای خانواده دانست.

احمدی با اشاره به آمادگی بیمارستان ها در ششمین اجلاس سران در چرمحال و بختیاری، گفت: آمادگی ایجاد مراکز سرپایی برای ارائه خدمات به بیماران عروق ویروس کرونا را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد درباره فعالیت مدارس مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا تاکید کرد: اگر دانش آموزی مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب است کلاس درس را تعطیل و اگر دو دانش آموز مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب هستند کل مدرسه را تعطیل کنید. اما به دلیل کمبود ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی. «اجرای آیین نامه ناکافی است.

انتهای پیام/