اقتصادی

ابزار هوشمند پایش مایعات حساس به دما در کشور به تولید رسید

تیمی از محققان یک شرکت فناوری ابزار هوشمندی را برای حمل و نقل ایمن و بهداشتی مایعات حساس به دما مانند شیر به بازار معرفی کرده اند.

فرشاد نظری یکی از محققین این طرح در گفت وگو با ایران تودی، گفت: Cool Tag BALL یکی از محصولات این شرکت فناور است و گفت: Cool Tag BALL برای انتقال مایعات حساس به دما مانند شیر، کنسانتره و مالت استفاده می شود.

وی کول تگ بال را یک ابزار مانیتورینگ الکترونیکی هوشمند و پیشرفته با قابلیت ارائه و استفاده از خدمات داده ابری برای اعلام وضعیت ذخیره سازی محصولات مایع در زنجیره سرد عنوان کرد: به عنوان مثال در حمل و نقل شیر خام از گاو و سکوهای لبنی. این ابزار در کارخانه قادر است وضعیت خود را از ابتدا تا انتها رصد کند.

نظری با اشاره به اینکه این ابزار در داخل تانکرهای مایع قرار می گیرد، گفت: چگالی این ابزار به گونه ای تنظیم شده است که روی سطح مایعاتی قرار می گیرد که در هنگام حمل و نقل نباید مزاحمتی ایجاد شود و معلق و مسدود می ماند. سطح مایع آسیب دیده است.

محقق این طرح با یادآوری جزئیات عملکردی این ابزار یادآور شد: با قرار گرفتن در مایع داخل تانکر دو سوم آن در مایع و یک سوم آن در مایع باقی می ماند و علاوه بر آن از عبور مایعات جلوگیری می کند. از مخلوط کردن ، عملیات ثبت دما را انجام می دهد و دمای تانکر را از نقطه شروع تا نقطه مصرف به کاربر اطلاع می دهد.

وی وجود سنسور دما کالیبره شده، آویزان روی سطح مایعات و قابل شستشو با پروتکل های فولادی را از مزیت های این ابزار هوشمند نظارتی دانست و افزود: این ابزار مصرف انرژی و طول عمر پایینی دارد.

انتهای پیام/